Miksi et anna kassalla edellisen asiakkaan asioida rauhassa?
Helvetti että ärsyttää, kun kesken maksutapahtuman on jo seuraava asiakas heiluttelemassa rahaansa niiiin kiireisenä. Tai jättää johonkin tiskille tasarahan, että tässä kahvista. Miksei voi antaa edelliselle asiakkaalle asiointirauhaa? Joojoo, Visa Electronin varmistus kestää vähän pitempään kuin normaalin debit-kortin, tai monen vaihtorahakolikon keräämisessä menee hetki pitempään kuin tasarahan iskemisessä kassaan. Mutta onko elämäsi tosiaan muutamasta sekunnista kiinni? Olisiko kiva jos perässä oleva hengittäisi samalla tavalla niskaasi ja tunkisi keskelle sinun maksutapahtumaasi?
Kommentit (29)
sillä että "hengitän niskaan". Siinä toivossa että hän ymmärtäisi tukkivansa hidastelullaan kassan ja alkaisi pitää kiirettä. On kaikkien etu että siitä kassajonosta päästään ripeästi läpi.
sillä että "hengitän niskaan". Siinä toivossa että hän ymmärtäisi tukkivansa hidastelullaan kassan ja alkaisi pitää kiirettä. On kaikkien etu että siitä kassajonosta päästään ripeästi läpi.
On meillä ongelmat...
Mua ei haittaa yhtään,jos pakatessani joku on jo tunkenu liian lähelle "mun reviiriäni", kun palaan sit maksulaitteelle maksamaan, usein he vain kohteliaasti siirtyvät kauemmas. Mua ei haittaa yhtään, koskaan!
Ja viikottain päästän takaatani asiakkaan edelleni, jolla on vain yksi tuote kädessään. Sanon, että mene siitä edelleni, tässä on niin paljon tavaraa. Se ei ole multa yhtään pois. En ole saanut puoliakaan ostoksista usein edes hihnalle laitettua, kun päästämäni yhden tuotteen asiakas on jo hoitanut maksutapahtumansa.
siinä vaiheessa, kun pitäisi maksaa, ryhdyn kaivelemaan lompakosta kortteja. Todella hitaasti. Lopulta se seuraava yleenäs hermostuu ja sanoo jotain ikävää. Silloin katson häneen ja sanon, että turvallisuussyistä maksan vasta sitten, kun hän on poistunut maksupäätteen äärestä eli minulla on vaikka miten aikaa odotella hänen siirtymistään kauemmas. En aino näyttää tunnuslukua vieraille. Poliisin mukaan juuri kaikkein tavallisimman näköiset ovat niitä vaarallisimpia rikollisia.
Tehoaa, vaikka asiakas tuhahtelisi.
Olen itse kassalla töissä ja toisina päivinä pitää n. Joka neljännelle huomauttaa, että voisiko siirtyä hieman kauemmas, että edellinen asiakas saisi maksaa rauhassa.
Sitten ne niskaanhengittäjät tulevat omalla vuorollaan kassalle naama norsunv*llä ja puhuvat törkeästi.
On niin ihanaa tämä asiakaspalvelutyö kun kaikki asiakkaat tervehtii ja ovat ystävällisiä. -Not!
Yleisiä lausahduksia kaupassa:
Yritätkö kenties raiskata mut niillä kärryillä kun noin pökit niillä?
Jos on noin kova kiire niin olisko kannattanut käydä vaan ärrällä?
Maksupäätteellä: Maksatko minun ostokset kun on niin kiire sitä korttia vinguttaa?
Käyn nälkäisenä ja väsyneenä töiden jälkeen kaupassa, niin en ole ihan parhaimmillani :D
Yleisiä lausahduksia kaupassa:
Yritätkö kenties raiskata mut niillä kärryillä kun noin pökit niillä?
Jos on noin kova kiire niin olisko kannattanut käydä vaan ärrällä?
Maksupäätteellä: Maksatko minun ostokset kun on niin kiire sitä korttia vinguttaa?
Käyn nälkäisenä ja väsyneenä töiden jälkeen kaupassa, niin en ole ihan parhaimmillani :D
Tajuttoman tyhmiä urpoja nämä liian lähelle tunkijat. Yksi maalta juuri muuttanut tuli valistamaan kun maksoin lippuautomaatilla lippua ihan normaalisti. Tunkee siihen häiritsemään kun laitan pankkikortin tunnuslukua. Antakaa urpot asiointirauha!
Aika monesti kun odotan maksupäätteen edessä, että kassa on vetänyt kaikki tuotteet lukijasta läpi, seuraava asiakas tulee jo iholle. Viime aikoina olenkin tehnyt niin että menen itse maksupäätteelle, ja jätän ostoskärryt tien tukkeeksi, eli siis minun ja seuraavan asiakkaan väliin. Kukaan ei ole alkanut kärryjäni siirtelemään että pääsisi rynnimään maksupäätteelle ennen aikojaan.
Muutaman kerran olen sanonut, että "antaisitko maksurauhan, kiitos" jos joku meinaa tunkea liian lähelle siinä vaiheessa kun olen itse maksamassa.