Muita, jotka eivät ole laihtuneet Kiloklubin ohjeilla?
Onkohan se kalorisuositus siinä liian korkea, vai missä vika?!
Kommentit (8)
Normaalisti syön 1200-1400 ja jos ylitän tuon painoa tulee heti lisää. Huolimatta siitä että käyn salilla 2 x viikossa.
Seuraan kiloklubissa noita kaloreja tuohon 1400 kaloriin saakka ja valvon hiilareita. Siihen se on kätevä
Onkohan se kalorisuositus siinä liian korkea, vai missä vika?!
Silloin kannattaa vaan edelleen noudattaa muuten Kiloklubin ohjeita mutta laskea kalorisaantiaan muutama sata kcal päivässä.
Itse kyllä laihduin hitaasti mutta varmasti normaalipainon sisälläkin Kiloklubin mulle suosittelemalla noin 1600 kcal päiväsaannilla. Nykyisin painan 50 kg, kun aloittaessani painoin 67 kg. Ihan aluksi kun aloitin kiloklubeilun, muistaakseni kyllä jopa pari kiloa lihoin, koska olin aiemmin rääkännyt kroppaani nutrilett-kuureilla ja ties millä kitukuureilla.
En laihtunut. Kun joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta se yleensä on. Eli se että laihtuisi syömällä noin paljon. Ainakaan mä en laihdu. Alotin siis tammikuussa 2013, pituus 173cm ja paino 94kg. Liikuin 5krt viikossa 45-55min. Crosstraining ja kahvakuulaa siihen päälle. Söin n. 1600kcal joka päivä. Viikonloppusin välillä enemmän mutta silloinki yleensä kiloklubin suositusrajoissa. Tilanne Toukokuussa 91kg!!!! Whohoo, että ihan jopa pari kiloa!
Sen jälkeen alotin ened- dieetin ja nyt heinäkuussa 2013 paino 83kg :)
On se ohjeen mukainen kalorimäärä minunkin mielestäni liian korkea. Itse laihdutin niin että seurailin muuten kiloklubin ohjeita mutta söin kaloreita suositellun 1600kcal sijaan 1200-1300kcal. Viikonloppuisin sallin itselleni jäätelöä yms, jolloin kalorit olivat 1600-1700kcal.
Mun piti merkitä KAIKKI syömiseni muistiin heti syömisen jälkeen n. 3 kk ajalta. Välillä tein itselleni pistokokeita: merkitsin syömiseni paperille ja vasta iltaisin merkkasin ruoat kiloklubin listaan. Alkuun tuli aina arvioitua nautittu energiamäärä 100 -300kcal pienemmäksi kuin se todellisuudessa oli.
Laihtuakseni mun piti syödä Kiloklubin ohjeiden mukaan 1700 kcal/ päivä. Laihtumisvauhti oli mielestäni liian hidas kun paino putosi alkusysäyksen jälkeen vain 100-200g viikossa. 1300 - 1400 kcal päiväannoksella paino tippui n. 1/2 kg viikkovauhtia, jonka koin itselleni motivoivammaksi. Nyt kun olen jo lähellä tavoitettani, olen nostanut energiamäärän takaisin tuohon n. 1700 kcal päiväannokseen ja paino jatkaa hailjaista hiipimistään alaspäin.
Kannattaa tarkistaa oma aktivaatiotaso ja tarvittaessa pudottaa sitä.
Olen tiputtanut kiloklubin ohjeilla puolen vuoden aikana 13,5 kg eli mun kohdallani kiloklubin ohjeet ovat toimineet, toisn myös liikkumiseni on selvästi lisääntynyt painon putoamisen myötä.
Tässä mun ohjenuorani:
Kilot ovat tulleet hitaasti, joten ne myös lähtevät hitaasti (vaikka sitä tietysti toivoisi laihtuvansa salamannopeasti), näin on ainakin toivoa oppia samalla uusi elämäntapa ja saada kilot myös pysymään poissa
Kaikki mitä suuhunsa pistää on merkittävä tarkasti muistiin, muuten tulee arvioitua omat energiamääränsä liian pieniksi. Mun paihin kompastuskivi oli ne pienet juustonsiivut jotka nakkasin suuhuni ruokaa valmistaessani. Pari siivua kermajuustoa nosti päivittäistä energiansaantia jo huomattavasti, vaikkei oikeastaan syönyt mitään.
Myös Kiloklubin suositteleman liikunnalla kulutettavien kalorien määrän piti tulla täyteen, muutoin painon putoaminen hidastui. Jos ei pysty liikkumaan kannattaa oma aktiivisuustaso laskea tosi alhaiseksi tulosten saavuttamiseksi
että jon on tosi ylilihava niin voi laihtuakin, mutta jos haluaisi normaalipainon sisällä pudottaa painoa, niin se lähtee hyvin hitaasti tai ei ollenkaan. Itse laihduin puolessa vuodessa noin 3 kiloa, vaikka laskuri lupaili 400-500 g pudotusta viikossa.
taas sopii hyvin kaikille, jotka jaksaa kirjata syömisensä ylös ja varsinkin jos haluaa etukäteen suunnitella, mitä syö päivän aikana.
Itse laihduin normaalipainoinen sisällä alle puolessa vuodessa 10kg, vaikka loppupuolella söin lähes päivittäin jotain herkkua.
Kropalla menee usein jopa pari kuukautta ennen kuin tottuu siihen, että saakin aiempaa enemmän energiaa, eikä tarvitse enää elää säästöliekillä. Ja vasta silloinhan laihtuminen alkaa. Itse olin aiemmin syönyt suht terveellisesti, mutta liian vähän kunnon ruokaa ja olemattomaksi rasvaa ja sitten usein sorruin viikonloppuisin ahmimaan karkkeja.
Suosittelen kyllä jatkamaan kiloklubissa, se kun ei ole mikään laihdutuskerho, vaan elämäntapojen opettelua.