Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloista pihiyttä..?

Vierailija
30.12.2012 |

Appiukko on varakas mies, on maatila, kerrostalohuoneistoja ja maallista mammonaa yllin kyllin. Tilillä on rahaa yli 300 000 €.

No, omaan itseensä ei ole laittanut killinkiäkään aikoihin. No ruokaan ja lääkkeisiin joo, mutta mihinkään muuhun ei. Vaatteita ei ole ostanut lainkaan sinä aikana kun olemme tunteneet (yli 20 vee) Kotiin ei mitään.. Me ostamme jouluksi usein gollegeasun tms, synttäriksi sukkia ja paidan.

No näillä pärjää sitten vuoden, kun saa uudet.

Käytin äijää lääkärissä ja olin hävetä silmät päästäni, reikäisissä housuissa ja ilman talvitakkia 20 asteen pakkasessa. Kukaan ei ole talvitakkia antanut, niin joutuu olemaan ilman. Mä en suostu ostamaan enempää, ostaisin jos saisin rahaa, mutta ihan ostamisen ilosta en varakasta miestä vaateta. Myöskään mitää parempia vaatteita ei ole, vaan jos on juhlat niin kollareissa tulee.

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi pihistelee, koska rahaa on.. Väittää toki olevansa köyhä, kuinka muuten :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästeliäisyys, nimittäin. Se on faktaa. Sitten tulee joku onnenonkia lopulta ja vie koko potin. Niin siinä monesti on käynyt.

Vierailija
22/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas ryöpyn ja mies myös.

Kerroinko tässä viestissä kuinka monin eri tavoin autamme? En. Se ei tähän sinänsä edes kuulu, mutta mieheni tekee paljon työtä isänsä tilalla, useita tunteja viikossa. Minä siivoan, vien ruokaa ja hoidan lääkehuollon. Käytän kymmeniä kertoja vuodessa labrassa ja lääkärissä, hoidan apteekkiasiat. Jotta apella olisi helpompaa. Hänen siskonsa pesee pyykit.

Kerroin vain, kuinka sairaalloisen pihi ihminen toimii. Kyse ei ole alkavasta muistisairaudesta, kyse ei ole mistään muuta kuin siitä ettei mies halua käyttää rahaa. Osaan kyllä tunnistaa muistisairauden merkit, siitä ei ole kyse.

Hänelle tuottaa tyydytystä pankkitilin suuruus ja se, että pystyy käyttämään vähemmän rahaa kuin edellisessä kuussa. Myös se kuinka paljon on saanut muilta on jatkuva ilonaihe. Säästyy rahaa, kun ei tarvitse itse ostaa.

Voin kertoa, että perheessä, jossa on neljä lasta ja asuntovelkaa ei liiemmin rahaa jää yli. Vaikka siis pärjäämmekin ihan hyvin, laskut maksetaan ajallaan ja ruokaa on pöydässä. Jos mietimme sitä, että ostammeko apelle vaatekerran vai teemmekö samalla rahalla perheen kanssa yhdessä jotain, homma kääntyy ilman muuta oman perheen suuntaan. Minun lapseni saavat vaatteet, urheiluvälineet ja polkupyörät. Samoin he saavat harrastaa, saavat leikkivälineet ja paljon muuta.

Turha siis syyllistää minua tai miestäni siitä ettemme vaateta appea. Emmehän osta vaatteita ja kodin tarvikkeita omille vanhemmillenikaan. Oikeasti, oletko sitä mieltä, että meidän velvollisuutemme on kuluttaa rahamme häneen.

Perintöä emme ole kärkkymässä. Toiveemme nimenomaan on, että appi ostaisi itselleen vaatteita ja niitä tarvikkeita jotka elämiseen tarvitsee. Vaikka kaiken omansa niihin laittaisi, niin sitten laittaisi.Hänen rahojaan ne on. Olen ehdottanut, että vien kauppaan ostamaan vaatteita. Jos lupaan maksaa koko lystin niin lähtisi mukaani, mutta ei jos itse täytyy maksaa.

Vastuuntuntoisia olemme, emme höynäytettäviä tai hyväksikäyttöön halukkaita.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksille on vaan tärkeätä, että on rahaa säästössä "pahan päivän varalle". Sekin pariskunta, joilla kerrottiin olevan molemmilla kymppitonni säästössä, varmaan halusivat varmistaa, että on "arkkurahat" tilillä.

Vierailija
24/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sinun tehtäväsi ole vaatettaa rikasta äijää, eiköhän se kukka ja kortti riitä tästä lähtien muistamiseksi. Oletan ettei hän anna teille lahjoja? Sairastahan tuo on ja vanhemmiten pahenee.

Vierailija
25/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa yhden ikäluokan miehen prototyypiltä. Ne tarvitsevat jonkun pesemään pyykin, siivoamaan kodin, hakemaan lääkkeet apteekista, pakkaamaan matkalaukun ja ostamaan ainakin alusvaatteet. :)

Asia sitten erikseen, missä määrin tähän huoltamiseen haluaa ja kannattaa lähteä mukaan. Mutta jos ap haluat auttaa, niin voithan kysyä, haluaisiko appesi, että ostat hänelle sukkia, talvikengät tms. siinä missä lääkkeetkin. Jos appesi on tervepäinen, niin saattaa asiasta ilahtuakin. Kyllä osa tuosta nuukuudesta voi olla vähän osaamattomuutta ja kehtaamattomuutta "naisten hommissa", jos appi raaskii kuitenkin normisti ruuat, lääkkeet ja lääkärikäynnitkin maksaa.

Vierailija
26/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei appesi halua käyttää rahaa voidakseen paremmin.

Hyvä, että te - tai oikeammin sinä - huolehditte hänen hyvinvoinnistaan. :)

Vierailija
27/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voithan kysyä, haluaisiko appesi, että ostat hänelle sukkia, talvikengät tms. siinä missä lääkkeetkin.

Kysytty on.. Kaatuu rahaan, ei halua maksaa. Ei tarvitse, siihen on tyytyminen. Ottaa vastaan, jos ilman saa.

Appiukko on muutoin mukava, mutta tää pihiys vaan on ihan kammottavaa. No, kukin kai tavallaan, mun on vaan hirmu hankala tyytyä tähän, kun haluaisin että hälä olis paremmin.

Vierailija
28/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi voisi ostaa sen takin, kalsareita, sukkia ja parit housut. Kuule se raha tulee takaisin ja isona pottina. Itse ostaisin mielelläni, jos äitini säästäisi rahansa minulle. En todellakaan mitään hyväksikäyttöä. Tyhmä ukko säästää teille rahaa. Sillä ei ole väliä mitä kotona on, mutta lääkärikäyntejä varten siistit vaatteet.

Vierailija
29/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhden pula-aikasukupolven ominaisuus.

Meillä on mun vanhemmat ulospäin aika köyhimyksiä, mutta heilläkin on useampi sijoitusasunto ja sijoituksia osakkeissa toista miljoonaa euroa. En jaksa enää nalkuttaa, eläköön niin pihisti kuin lystäävät.

Vierailija
30/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän en pihistelee, sitä isompi perintö teille on tulossa!

Vierailija
31/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samanlaista touhua. Vanhemmiten olen kuitenkin oppinut ymmärtämään, ei ole koskaan tottunut "tuhlaamaan". Ja sanoipa tuo kerran itsekin, ettei koe tarvitsevansa mitään, eikä ollenkaan saa nautintoa tuhlaamisesta ja uuden ostamisesta. Jälkipolvi ostaa tietysti sukkaa ja muuta vaatetta lahjaksi kun ei muutakaan keksi, niin mikäs siinä. Ei tarvitse niihinkään rahaa itse laittaa. Käyttää rahojansa ainoastaan ruokaan ja muuhun perus elintärkeään sekä ostaa lisää kiinteistöjä, josta taas saa lisää ja lisää tuloja. :)

Vierailija
32/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat pieniä nyt, me tarvitsemme rahamme nyt. Tulevan, mahdollisen perinnön varaan ei lasketa. Se kun ei tällä hetkellä lämmitä.

Eli, meidän rahat menee oman perheen elämiseen.

Tämä, mitä nyt tehdään riittää. Jos ukko tulevaisuudessa tarvitsee apua enemmän niin sitä annetaan. Sitäpaitsi on olemassa myös toinen poika, joka ei osallistu edes tämän vertaa, vaan kaataa ylimääräiset kurkusta alas.

Jos itse kylpisimme euron seteleissä, tilanne olisi toinen.

Vierailija
33/33 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ensi vkolla kirppikselle ja ostat sieltä uuden takin 5 eurolla. Ei tarvi tehdä liian vaikeaksi kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan