Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko ottaa lapsen tiliin verkkopankkitunnukset??

Vierailija
30.12.2012 |

ITsellä ei edes tiliä kyseisessä pankissa??

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit lapsen huoltajana ottaa

Vierailija
2/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4v taaperolla oma tili, isovanhempien avaama. Tuon tilin verkkopankkitunnukset ovat samassa minun tunnusteni alla, erillisetkin olisi saanut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi 2v ja otin tunnukset vähän aikaa sitten

Vierailija
4/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap:lla ei siis ole omaa tiliä ko. pankissa lainkaan.

Vierailija
5/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yhdet tunnukset, jolla pääsen miehen,lapsen ja omalle tilille.

Ap.een kysymystä en tosin ymmärrä? Oletko lapsesi huoltaja, yhteishuoltajuus jne. kaikkihan sitten vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
6/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu vaikkei olisi tiliä kyseissä pankissa. Lapsella op, minulla nordea ja aina välillä nostan rahaa lapsen tililtä, jos esim. tarvitsee uudet talvikamppeet, kengät yms.

Vierailija
7/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas nämä väärät vastaajat harhauttaa, kuten siinä edellisessä keskustelussa "saako lapsen rahoja käyttää".

Vierailija
8/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalissa avioliitossa elelen. Mutta sainkin jo vastauksen. Eli voin ottaa vaikka itsellä pankkina nordea ja lapsella op. Lapsi 4v

Vierailija
9/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit. Meidänkin perheessä silloin tällöin joudun ikävä kyllä lainaamaan lapsen tililtä, toki maksan aina takaisin. Ja meillä myös eri pankit.

Vierailija
10/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muista, että lapsen tilillä olevia rahoja ei saa käyttää lapsen elatukseen. Niillä ei siis osteta uutta haalaria, mutta niillä saa maksaa laskettelulipun.

Tuttavaperheen 16v haastoi vanhempansa oikeuteen lapsen tilillä olleiden rahojen käytöstä edellisen 10 vuoden aikana ja käräjäoikeus tuomitsi vanhemmat maksamaan noin 3000 e takaisin lapselle. Siinä ei auttanut selitellä, että perhe tarvitsi rahaa.

Vierailija
11/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä kukaan tule kotiin tutkimaan ostitko nyt 4 vuotiaalle haalarin vai et...

Vierailija
12/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa Nordea pankki. Taaperon tilinä op, koska isovanhemmat sen aukaisivat. Taapero ITSE saa tilillä olevat rahat käyttöönsä kun täyttää 18, mutta tili on silti käyttötili.Pari kertaa olen joutunut tiukan paikan tullen "lainaamaan": Takaisin olen maksanut toki heti.

Vierailija
13/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöoikeutta ihan siksi, että ne rahat ovat lapsenlapselle, eivät vanhemmilleen.

Vierailija
14/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöoikeus lastensa tileihin! Huoltajina he voivat tällaisesta päättää ja tarvittaessa muuttaaa tilin ehtoja. Ei isovanhemmat, ei kummit!!!

Vierailija
15/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä saanut, kun oli hänen henk.koht tili. Jos tili on vanhemman nimissä, toki se silloin onnistuu, mutta sitten taas ei voi mennä lapsi sinne pankkiin hoitamaan asioita "vanhemman" tiliin.

Vierailija
16/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemilla on käyttöoikeus alaikäisten tileihin, varsinkin taaperoiden.

Vierailija
17/17 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoltajalla on tilille käyttöoikeus 18 v asti, lapsi saa omalla työllään hankkimia rahoja käyttää mihin haluaa 15 v lähtien, mutta esim lahjarahoista voi vanhemmat päättää aikuisikään asti.

Isovanhemmilla ei pitäisi olla mitään oikeutta edes avata tiliä lapsenlapselle, jos pankki on näin toiminut on tehnyt vakavan virheen, etenkin jos tilille ei ole laitettu vanhemmille käyttöoikeutta. Kävin juuri avaamassa tilin ja pankki tarkisti väestörekisteristä kuka on lapsen huoltaja, ja siis oikeutettu hoitamaan pankkiasioita lapsen puolesta.

Tilillä olevia varoja ei tosiaan saisi käyttää lapsen elatukseen, mutta esim lomamatkan voi maksaa lapsen osalta. Pankkitunnukset saa lapsenkini tiliin.

Vanhempi voi myös siirtää tilillä olevat varat (paitsi lapsen omalla työllä hankkimat) pitkäaikaiselle korkotilille juuri ennen 18 v synttäreitä, eipähän kulu rahat teinielämään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä