Läheltäpititilanne lasten kanssa - miten olette selvinneet itse?
Tänään ehdin viime hetkellä väliin, kun 5 v viikarille oli käydä huonosti. Vaara oli todellinen ja sekunneista kiinni ettei sattunut pahasti, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Selvitettiin asia lasten kanssa, kerrattiin mitä saa ja mitä ei saa tehdä ja miksi. Hyvin tuntui menevän perille, kunhan vain pysyisi nyt mielessä. Nyt lapset nukkumassa ja itsellä hirveä ahdistus.
Olen sen lumiluolatapauksen jälkeen pelännyt tavallista enemmän lasten puolesta, kun ovat aikamoisia hurjapäitä. Miten sitä uskaltaa hetkeksikään päästää näitä silmistään? Kun kuitenkin on pakko.
Kommentit (4)
meillä pienempi pääsi uimahallissa mieheltä hetkeksi karkuun pari viikkoa sitten. Kyse oli siis ihan pienestä hetkestä, jolloin mies pisti silmälasit lokerikkoon ja päästi irti taaperon kädestä. Lapsi juoksi suoraan altaan reunalle ja aikoi hypätä siitä veteen. Olin itse altaassa toisen lapsen kanssa ja lähdin uimaan aivan paniikissa ja huusin, mutta hallissa oli niin kova melu ettei lapsi kuullut. Mies oli myös siinä vaiheessa juoksemassa lasta kohti ja sai napattua viime tingassa kiinni. Pari sekuntia ja lapsi olisi ollut siellä vedessä. Lapsella on normaalisti kelluntapuku, ja sillä kerralla ei ollut. On aina tästä eteenpäin..
On aina järkytys tajuta, kuinka pienestä ihmisen, pienen tai ison, henki on kiinni.
Ei sitä voi joka hetki vahtia haukkana vieressä. Joskus vahinko voi tapahtua, vaikka luulee olleensa varovainen.
On se hiukan aikaa aina mieltä vaivannut, jos jotain läheltäpiti-asiaa on tapahtunut.
Itse olen jutellut lapsen kanssa tapahtuneesta, miksi pitää olla varovainen.
Sitten yritän olla muistelematta turhan pitkään - mitä olisi voinut sattua.
Meillä ei ole vielä ollut noin pahoja läheltä piti tilanteita. Mutta ei niiltä voi kaikilta edes suojellakaan. Vahinkoja sattuu ja kompurat ei lopu.
autoa jäisillä lumipalloilla.Vanhemmille laskua...