Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä aion käyttää ns shokkiterapiakeinoa lasteni kanssa sitten kun ovat teinejä.

Vierailija
29.12.2012 |

Eli yläasteen alkaessa kun ovat 13-14v ikäisiä aion näyttää mm mustuneista keuhkoista ja terminaalivaiheen syöpäpotilaista kuvia tupakkavalistuksena, riutuneista ruumiiden näköisistä narkkareista huumeisiin ja alkoholiin liittyen, teinivanhemmuusvideon kaikkine nurjine puolineen ehkäisyyn liittyen jne.

En vähimmässäkään määrin usko mihinkään hyssyttelytyssyttelyyn näissä asioissa ja vaikka lapseni ovatkin mm koulumenestyksensä suhteen kiitettäviä oppilaita ja muutenkin fiksun ja järkevän oloisia ja ihania tottakai niin teini on teini ja aivot toimivat koko teini-iän mielihyväkeskuksen kautta, ei sen järkiajattelun eikä sen mukaan mitä vaikutuksia omilla toimilla voi olla pitkälle tulevaisuuteen asti! Aivot kehittyvät tieteen mukaan 25v ikään saakka ja tosiaankin teini-iässä mielihyväkeskus on se aktiivisin osa-alue jonka pohjalta teini toimii.

Meiltä löytyy myös kh kaapista sitten kondomeja, aion pitää huolen että tietävät asian ja sen että sieltä voi niitä ottaa jos tarvis, ne ilmestyvät sinne kun ovat about 15v mutta toki aion puhua ja toivoa että eivät tarvitsisi niitä ainakaan ennenkuin ovat 16-17v.

Tällaisia miettii tämä 37v mamma jonka pojat nyt 11v ja pian 10v.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun syntyessäni mummoni (siis isäni äiti) oli rääkynyt, että testit on tehtävä ja tuo huora on antanut kaikille ja abortoida se huoransiskiö pitäisi.

Isäni ja äitini menivät yhteen ja naimisiinkin kun olin syntynyt. Ovat olleet hyvät vanhemmat ja minulla on onneksi ollut äidinpuolelta hyvä mummo. Isän äitiin ei ole pidetty mitään yhteyttä. Nyt kun isän äiti on vanha, on alkanut soitella ja itkeä, että antaisiko isäni jo vihdoin anteeksi kun eihän hän tiennyt, että siitä vosusta hyvä vaimo ja äiti tulee,

Ei ole isäni antanut äidilleen anteeksi ja äitini ei myöskään anoppiaan halua nähdä ikinä.

Ei silti vaikuta kovin onnelliselta tuo isänpuolen mummo,vaikka itse aikoinaan heitti äitini ulos kotoaan ja haukkui huoraksi ja vaati, että minut pitää tappaa ja uhkasi pojalle, että jos tuon huoran vaimoksi ottaa ja sen penikan synnytätte, ei ole tulemista siihen taloon,

Ei ole käyty siinä talossa enää.

Lähden siitä liikkeelle, että teiniraskaus ei ole lasteni "kokemuspiirissä" ja että sitä kumia käytetään silloin jos tarvis on.

Ja jos joku 15-16v tyttö tulee minulle sanomaan että on pojalleni raskaana niin vakavasti otan puheeksi abortin ja jos päätyvät silti lapsen pitämään niin olen tietty tukena mutta isyystesti on myös otettava.

ap

painostamassa tyttökaveriaan aborttiin

Vierailija
42/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ankeat hajunpeittoyritykset ovat vaan extraällöttäviä. Löyhkään sekoittuu joku Sisun aromi, hrr. Oma lapseni ei polta, kun on 3v ;) mutta aikuisten sillointällöin tupakoijien hajut huomaan heti. Mulla on kyllä tarkka hajuaisti ja röökin suhteen se on suorastaan ylivirittynyt, kun sitä inhoan niin paljon. Itsepetosta kuvitella, etteivät muut huomaisi pahaa hajuasi!

Toki ne vuosia ketjupolttaneet haisevatkin, mutta satunnaisia röökejä et tosiaan huomaa, sori vaan.

Tupakoivan hlön iho ja hiuksetkin haisevat (ei vain hengitys, vaatteet yms)erilaiselta kuin hlön joka ei tupakoi.

Tosin itselläni, kuulema, poikkeuksellisen tarkka nenä ja hajuaisti vaikken hajuallergikko olekaan, mutta uskoisin että aika moni muukin haistaa jos joku on polttanut.

ap

Toisin kuin eräät luulevat, ei se tupakanhaju tuntikausia pysy ihmisissä. Äitikin aina mesosi, että hän kyllä haistaa heti jos joku on tupakoinut :) Joo, toooosi hyvin kyllä haistoikin :D

Ulkona kun polttaa, pesee hampaat ja kädet kunnolla ja käyttää pastilleja tai suuvettä niin helposti saa hajut peitettyä.

Miten muuten ne kiltit, jotka eivät polttaneet, vaikka tupakoivatkin,saivat peitettyä polttamisensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole oma ukkokaan huomannut illalla jos olen aamupäivällä tupakan vetäissyt, ja hänen kanssaan sentään suutelenkin.

Kuten sanottu, on yleinen harhaluulo että se satunnainen tupakanhaju jotenkin imeytyisi ihohuokosiisi ja sen haistaisi vielä tuntienkin kuluttua :D

Mutta jatka toki jankkaamista, mulla on kyllä aikaa :)

Ja ne ankeat hajunpeittoyritykset ovat vaan extraällöttäviä. Löyhkään sekoittuu joku Sisun aromi, hrr. Oma lapseni ei polta, kun on 3v ;) mutta aikuisten sillointällöin tupakoijien hajut huomaan heti. Mulla on kyllä tarkka hajuaisti ja röökin suhteen se on suorastaan ylivirittynyt, kun sitä inhoan niin paljon. Itsepetosta kuvitella, etteivät muut huomaisi pahaa hajuasi!

Toki ne vuosia ketjupolttaneet haisevatkin, mutta satunnaisia röökejä et tosiaan huomaa, sori vaan.

Tupakoivan hlön iho ja hiuksetkin haisevat (ei vain hengitys, vaatteet yms)erilaiselta kuin hlön joka ei tupakoi.

Tosin itselläni, kuulema, poikkeuksellisen tarkka nenä ja hajuaisti vaikken hajuallergikko olekaan, mutta uskoisin että aika moni muukin haistaa jos joku on polttanut.

ap

Toisin kuin eräät luulevat, ei se tupakanhaju tuntikausia pysy ihmisissä. Äitikin aina mesosi, että hän kyllä haistaa heti jos joku on tupakoinut :) Joo, toooosi hyvin kyllä haistoikin :D

Ulkona kun polttaa, pesee hampaat ja kädet kunnolla ja käyttää pastilleja tai suuvettä niin helposti saa hajut peitettyä.

Miten muuten ne kiltit, jotka eivät polttaneet, vaikka tupakoivatkin,saivat peitettyä polttamisensa?

Vierailija
44/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka nyt ajattelen mitä tällä hetkellä.

Yritän nyt kuitenkin jaksaa olla kannustava äiti harrastuksessa ja koulunkäynnissä ja kaverit ovat meille tervetulleita kyläilemään ja yöksi .

Kuskaan monta kertaa viikossa harrastukseen ja olen siellä seuraamassa myös pelejä ja harrastusta.

Omaa tilaakin koitan antaa, kohtuuden rajoissa. Ja olen sanonut, että virheitäkin on sallittu tehdä, kunhan ovat sellaisia, että niistä selviää anteeksipyynnöllä (ja jos uskaltaa hölmöillä, pitää se myös uskaltaa tunnustaa)

Näillä mennään, ja katsotaan mitä taktiikkoja pitää alkaa muuttamaan.

Vierailija
45/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon aikaisemmin kuin teini-iässä, ihan pienestä lapsesta alkaen jo. 13-14 vuotiaana se on jo liian myöhäistä.

Itse olen alkanut teininä tupakoimaan ja käyttämään alkoholia, mutta huumeisiin en ole koskenutkaan, eikä veljenikään, vaikka meidän molempien kaveripiiri niitäkin kokeili - minä ainoana en suostunut, ja sama juttu veljellä. Uskon, että tämä johtui siitä, että ollessamme lapsia meidän yläkerrassa asui perhe, joiden yksi poika oli narkomaani, ja sen vuoksi huumiesta ja niiden vaaroista kerrottiin meille jo ihan pienestä pienenä.

Toki nykyään tupakasta puhutaan jo ihan pienillekin, mutta ei näköjään tarpeeksi voimakkaasti, koska niin moni teini edelleen aloittaa tupakoinnin.

Vierailija
46/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, ettei miehesi haista, ei tarkoita ettenkö minä tai joku muu haistaisi pahaa hajua ;) samaahan esim.koiralliset vakuuttavat, ettei heidän rekkunsa haise.. Ovat niin tottuneet koiran hajuun, etteivät vaan tunnista sitä enää. Tai ehkä eivät pidä hajua epämiellyttävänä. Itsellä menee aina vaatteet pesuun koiraperheessä vierailun jälkeen, haju tarttuu. Etenkin koiralliset autot ovat kaameita. Sama pätee myös harvakseltaan tupakoijiin... Usein poltetaan ulkona vaikka työpäivän jälkeen se savut, mennään autoon ja napataan siellä se Sisu-pastilli. Ja koko auto löyhkää. Joudun joskus kimppakyydillä tällaisen iltapäiväsavuttajan kyydissä kulkemaan ja on vaikeaa.

T. Se aiempi, ei kuitenkaan ap

Eipä ole oma ukkokaan huomannut illalla jos olen aamupäivällä tupakan vetäissyt, ja hänen kanssaan sentään suutelenkin.

Kuten sanottu, on yleinen harhaluulo että se satunnainen tupakanhaju jotenkin imeytyisi ihohuokosiisi ja sen haistaisi vielä tuntienkin kuluttua :D

Mutta jatka toki jankkaamista, mulla on kyllä aikaa :)

ap

Vierailija
47/47 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkahajuinen, mutta ei osaa edes epäillä, että rakas vaimo saattaisi aina harvakseltaan sauhutella. Toki, en käytä mitään pelkkää "sisu-pastillia" hajun poistoon, järkikinhän sanoo ettei se mitään peitä.

. Ovat niin tottuneet koiran hajuun, etteivät vaan tunnista sitä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi