Onko tämä ihan normaalia käytöstä?!
Onko miehellä oikeus tällaiseen käytökseen?
Erosin miehestäni vuosi sitten, sillä hän jäi kiinni pettämisestä -oli puolisen vuotta pitänyt toista naista-. Ei ollut eka kerta kun mua petti. Eron jälkeen mies käyttäytyi todella, todella sairaalla tavalla ja vaikeutti elämääni. Pelkäsin hänen menettäneen oikeasti järkensä, sillä käytöksensä oli oikeasti pahasti häiriintyneen ihmisen käytöstä. Mm. facebook-tiliini murtautumista, sähköpostieni tutkimista yms. sairasta kyttäämistä.
Välimme alkoivat lämmetä noin kuukausi sitten. Aika kultasi muistot tms, en tiedä. Mies vannoi ja vakuutti muuttuneensa. Tältä tuntuikin, vaikka vaistoni sanoi kokoajan että on edelleen yhtä mustasukkainen kuin ennenkin..
Menin viikko sitten baariin (käyn ulkona 2-3 kertaa vuodessa ja aina samassa baarissa) tapaamaan kavereitani. Mies tiesi että olen ulkona ja tunki samaan baariin.. Ja käyttäytyi pöyristyttävällä tavalla: Haukkuai kaveriani läskihuoraksi, esitteli ystävilleni lähettämiöni viestejä ja kailotti kovaan ääneen "#me ollaan palattu yhteen, te ette varmaan tiedäkään sitä, mut nyt tiedätte". Olin sanonut miehelle että pidetään matalaa profiilia, koska en lupaa mitään yhteenpalaamista, haluan vaan että ukko todistaa muuttuneensa ja sitten voidaan katsoa tilannetta. Miehen piti sitten kailottaa kavereilleni asia julki, ihan vittumaisuuttaan. No mies heitettiin ulos baarista lopulta kun nimitteli baarimikkoa, mua, kavereitani yms eikä antanut mun olla rauhassa.
Ajattelin jo että toi nyt oli osoitus siitä ettei mies ole muuttunut. Mies sanoi olevansa känniääliö ja että lopettaa juomisen jos vaan voin katsoa läpi sormien tuota yhtä iltaa.
Sitten putosi pommi: Mies tokaisi pari päivää tämän baarisekoilun jälkeen että mikäs tää juttu tän "Matin" kanssa on, susta liikkuu vähän juttua tuolla kaupungilla..?? Olin ihan että mitä hittoa, mitä äijä selittää? Kierteli ja kaarteli, sanoi vaan että maailma on pieni, hänelle on selvinnyt vähän asioita..
No lopulta Selvisi että on käynyt lukemassa mun facebookia taas (kone ollut päällä, minä olen käynyt esim vessassa)ja lukenut yhden "matin" lähettämiä viestejä, joissa tämä ko.herra vonkasi seksiä. Käskin "mattia" lopettaa, ettei mua kiinnosta yms. Kyseessä vanha kaverini joka on aina ollut vähän ihastunut muhun. Mies väitti että mä olen yhtä syyllinen, koska en poistanut tätä mattia mun facebookkavereista samantien. Että en tehnyt selväksi riittävästi ettei kiinnosta. Ja lisäksi mies alkoi väittää että viestittelen edelleen tämän tyypin kanssa. Sanoin että ainoa mitä olen viestitellyt, on se kun kysyin tältä matilta onko exäni ollut häneen yhteydessä (mies vihjaili että aikoo vähän jutella tmän matin kanssa). Matti sanoi että exäni on pyytänyt häntä facebook-kaveriksi, mutta ei muuta. ja sanoi että mukavaa joulua + sydän hymiö. Mies alkoi inttää että mulla on jotain juttua tämän matin kanssa edelleen, sillä hän on nähnyt matin lähettäneen mulle sydän hymiöitä. Mies vaati nähdä koko keskustelun tämän matin kanssa ja nappasi läppärini pöydätä ja avasi facebook-tilini (koneeltani voi kirjautua suoraan mun facebookiin,). vein koneen mieheltä ja sanoin että nyt riittää. Että mä en ole tehnyt mitään pahaa, eikä hänellä ole oikeutta alkaa tutkia facebookiani kaiken oman sekoilunsa ja sikailunsa jälkeen.
Heitin miehen ulos kämpästäni. Nyt koko eilisillan olen saanut tekstareita + sähköposteja joissa vuoronperään mies haukkuu mua ja vuoronperään vannoo että haluaa jatkaa vielä, joissain viesteissä väittää että olen valehtelija yms.
Mun mielestä tämä on oikeasti sairaan ihmisen käytöstä. Mies väittää että jokaikinen hänen tuntemansa ihminen käyttäytyisi kuten hän.
Anteeksi sekava sepostus, toivottavasti joku sai edes vähän tolkkua.
Kommentit (18)
ja säilytä noi viestit. kuulostaa siltä että saatat joutua näyttämään niitä poliisille.
tuo ei todellakaan ole normaalia. pilaat loppuelämäsi jos jäät tuon miehen matkaan.
että vika on mussa! Että hän rakastaa mua niin sairaalloisen paljon, niin hysteerisesti että on siksi niin mustasukkainen.
Ja me oltiin aikanaan niin pitkään yhdessä että mies sai muhun jonkun sairaan otteen, jolla pitää mua vallassaan. Itkee usein kun miettiikin että joutuisi jatkamaan elämäänsä ilman mua..jne.
Kyllä mä jollain tasolla tiedän että mies on oikeasti sairas päästään mutta syyllistän itseäni kuitenkin.
Kiitos vastaajille, vahvistatte vaan päätöstäni siitä että mies pysyköön helvetin kaukana musta jatkossa.
ap
Lue kirja "Naimisissa narsistin kanssa", jota löytyy kirjastosta. Jos asiat eivät täsmääkään, niin saat silti hyvää tietoa. Alat ymmärtää, miksi jotkut ihmiset käyttätyvät oudosti ja järjettömästi, ja selvien varoitusmerkkien jälkeen osaat pysyä heistä erossa.
Pitää yhdessäs syyllisyys, ei rakkaus. Eli toinen syyttää ja toinen syyllistyy.
Suosittelen lukemaan narsismista kertovia kirjoja. Luulen, että ne kolahtavat.
Toivottavasti ei..
Tuo mies kuulostaa juuri sellaiselta tyypiltä joka voisi vaikka tappaa sinun ja jonkun jota epäilee uudeksi poikaystäväksi. Kerrassaan pelottavan kuuloinen tyyppi. :(
Tää koko juttu vaikuttaa provolta, liian monta anteeksiantoa.
että kertatoisensa jälkeen sorrun antamaan miehelle anteeksi.. Kertatoisensa jälkeen se saa puhuttua mut ympäri ja vakuuteltua että nyt hän muuttuu.
Kun mietin kaikkia miehen sejkopäisyyksiä mitä olen vuosien varrella häneltä joutunut sietämään, tämä viimeisin tuntuu mitättömän pieneltä, mutta silti se oli viimeinen pisara. Jotenkin eilen ihan kun se rakkaus mitä kuvittelin tuntevani miestä kohtaan olisi loppunut kuin seinään. Mulla tuli raja vastaan, niin ihmeellistä kuin se onkin.
Mutta tiedän ettei mies jätä mua rauhaan. Tiedän että se tulee anhdistamaan mua loputtomiin. :(
ap
Et voi antaa tuollaiselle pikkusormeakaan. Ei juttelua, kahvittelua, asioiden selvittämistä enää. Tiukka linja. Mies jatkaa niin kauan kuin uskoo pieneenkin toivonmuruun. Ette ole kavereita.
Tee lista ukon paskamaisuuksista, ja lue se aina läpi, kun säälintunteet nostavat päätään.
ja ihmettelevät miten voit taas olla hänen kanssaan. Alistaja tarvitsee alistettavan, niin se vain on.
koska mies istuu juuri perhesurmaajaprofiiliin.
Jätä se ja unohda, mene terapiaan ja pääse asian yli ja itsesi herraksi.
Rakasta itseäsi ja ota seuraavaksi mies, joka myös rakastaa ja kunnioittaa sua!
Seurustelin itse vuoden verran miehen kanssa, joka kilahteli vähän samalla tavalla humalassa. Ei ollut narsisti, varsin empatiakykyinen kyllä. Mutta jotain oli pahasti pielessä. Lopetin suhteen yhden pahan mustasukkaisuuskohtauksen jälkeen enkä ole katunut hetkeäkään. Yritti kyllä maanitella takaisin, mutta aika nopeasti uskoi. Toisaalta ei se noin hullulta vaikuttanut kuin tuo sinun miehesi.
Ette voi missään nimessä olla kavereita. Jos teillä ei ole lapsia niin katkaise kaikki yhteydenpito mieheen. Et vastaa viesteihin, puheluihin ja muuhunkaan. Vaihdat fb:n ja sähköpostin salasanat. Mies ei saa tulla kylään jne.
Tuo on oikeasti vakavaa, toimi.
että aikoo soittaa tälle "Matille" ja ottaa selvää mikä peli on meneillään. Että hän ei kuulemma perheestään (minusta) luovu näin helpolla.
Viestit on sekavia, syyttää mua valehtelijaksi ja hyväksikäyttäjäksi. Toisaalta taas kertoo kuinka paskana on ja kuinka ei kestä ilman mua. En vastaa yhteenkään viestiin.
Mies laittoi tekstarin, jossa väittää että on kertonut tästä asiasta kaikille kavereilleen, ja että jokaikinen ihminen on sitä mieltä että minun olisi pitänyt olla vastaamatta mitään tämän Matin viestiin ja vähintään poistaa hänet kavereistani. Jaa-a, enpä tiedä kuinka pimeitä kavereita hänellä on.
Juttelin miehen isän kanssa, joka sanoi että mies on saatava hoitoon.
Unohdin kertoa muuten että kävimme kauhean kiistan pari viikkoa sitten siitä kun mies oli kaivellut jotain 5 vuotta vanhoja bilekuvia kaverini kaverin facebook-sivuilta. Oli löytänyt kuvan jossa kurkistan herra47:ksi pukeutuneen kaverini paidankauluksesta sisään (oli laittanut sinne tekorintakarvoja). Mies oli raivoissaan tästä kuvasta, sanoi että kukaan mies ei sietäisi vaimoltaan tuollaista käytöstä. Että olen pettänyt häntä käyttäytymällä noin ollessamme naimisissa. Kuva oli täysin viaton, tulin juhlista kotiin ennen kymmentä koska sain hirveän vatsataudin ja oksensin kaksi päivää. Jälkeenpäin mies käänsi tuon 5 vuotta sitten tapahtuneen jutun niin että olin niin räkäkännissä tullessani kotiin että olen ilm. pettänyt häntä noissa bileissä. Olin selvinpäin, mutta vaan kovassa vatsataudissa.
Jotenkin olen sanaton, että kyttää ja syyttelee minua kaiken tekemänsä jälkeen. Minulta meni kaikki avioeron myötä ja lattiaan poljettu itsetuntoni on täysin mitätön. Hävettää että olen taas ollut antamassa äijälle tilaisuutta.
ap
salaiseksi. Mitä vähemmän kuulet hänestä, sen nopeammin pääset eroon eikä säälintunteita enää tule. Poista myös facebook kavereistasi!! Ole rohkea nyt!
Olisi tärkeää, että puhut jonkun ulkopuolisen kanssa: näet sitten tilanteen ulkopuolisen silmin (kuinka hullu se on) ja saat tukea erossapysymiseen. Et ehkä omin voimin pysty irtautumaan suhteesta, joten olisi todella, todella tärkeää, että löydät tukea.
Miehesi käytöstä voi pitää henkisenä väkivaltana. Kontrollointi, pettämissyytökset ja muut ovat sen eri muotoja. Soita aluksi vaikka Naisten linjalle ja pohdi päivystäjän kanssa, mistä saisit keskustelu- ja irtautumisapua.
On tavallista, että ilman tukea nainen erehtyy antamaan anteeksi kerta toisensa jälkeen. Parisuhteen sairaassa kuplassa se näyttäytyy toimivalta vaihtoehdolta. Siksi painotan, että hanki ulkopuolista tukea.
tutulta kuulostaa. Itse katselin sitä helvettiä pari vuotta, sitten se kävi muhun käsiksi yhden ja sitten toisen kerran ja se riitti.
Ihan jakomielitautista toimintaa.
Eroon tosta ukosta niin nopeasti kun pystyt.