Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko täällä joku, joka olisi laihtunut gluteenittomalla

Vierailija
29.12.2012 |

ruokavaliolla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin, sillä gluteenittomissa jauhoissa, leivissä, pastassa yms. on enemmän energiaa kuin vastaavissa tavistuotteissa.

Ja yleensähän me keliaakikot muutenkin vähän lisäämme painoa, kun siirrymme gluteenittomalle ruokavaliolle, sillä raviontoaineet alkavat imeytyä.

Vierailija
2/5 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain keliaakikolta kuullut nettä ne laihduttaisivat. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikot just lihovat, kun aloittavat gluteenittoman dieetille koska a) ravinto alkaa imeytyä paremmin ja b) gluteenittomat leivonnaiset on usein kaloripommeja, siis ihan leipä.

Vierailija
4/5 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain keliaakikolta kuullut nettä ne laihduttaisivat. ap

No voivat ne siinä mielessä laihduttaa, että monet gluteenittomat ruoat ovat niin pahoja, ettei tee mieli syödä kovin paljoa. ;)

Vierailija
5/5 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkaa imetysdieettiä pitäneenä voisin arvella laihtumisen johtuvan siitä, että noita popsittavia eväitä ei ole ihan joka paikassa esillä. Itse laihduin silmissä, kun kaikki syötävä piti itse tehdä, eikä kyläpaikoissa ollut mitään syötävää. Gluteenittomat tuotteet on ihan vasiten ostettava. Ja ovat kalliita. Esim. omalla kohdallani leivän pupeltaminen niin, että sulattelee jokaisen erikseen saattaisi jäädä vähäisemmäksi, kuin pöydällä makaavan pussin tyhjentäminen.

Pastat, pizzat ja hampurilaiset eivät ole kovin herkkuja gluteenittomina. Toisaalta rehellisesti sanottuna en edes tajua miksi vehnään perustuvia ruokia on väen vängällä väännettävä gluteenittomina. On niitä muitakin kivoja eväitä.