Kaason rooli
Hei
Ajattelin kysellä muiden kokemuksia kaasoista kun itselläni on yksi kaaso joka suostui hommaan ja tiesi mitä siihen kuuluu, noh aikaa kulunut vuoden verran ja mihinkään kaaso ei ole osallistunut eikä ole kerennyt suunnittelemaan ja olemme hyväksyneet tämän ajatellen että ehkä polttarit järjestyy kuitenkin.
No kun häät alkavat olemaan lähellä niin kaaso pyysi ensin uuden vieraslistan kun oli sen hukannut johon todettiin että kohta tulee kiire ilmoitella polttari vieraille ja silloin ei edes ollut kuulema vielä suunnitelmia edes. Sitten kaaso sanoo ilmoittavansa kaikille viestillä johon neuvotaan että soita koska monet eivät välttämättä vastaile viesteihin joten soitolla selviää helpommin. No kaaso soittelee vieraille ja sitten muutaman päivän kuluttua kun hänellä on vieraille asiaa taas polttareista niin laittelee viestejä ja kysyy morsiamelta miksi kukaan ei vastaa niihin johon sanotaan että soita, seuraavana päivänä morsian kysyy että saitko porukkaa kiinni ja jokos polttarit suunniteltu johon kaaso vastaa viestillä että hirveää painostusta koko ajan ja henkistä ahdistusta meidän suunnalta.
Jos itsekin kysyy polttareista morsiamelta ja pari kertaa kysymme miten suunnitelmat etenee ja neuvomme soittamaan vieraille kun itse sitä ihmettelee niin onko se painostamista? Ja ainoa syy miksi pariin otteeseen olemme kysyneet on se että olisi se nyt kauheaa jos morsiamen polttarit jäisivät pitämättä koska kaaso ei viitsinyt tai osannut, missään nimessä emme ole udelleet ilkeään sävyyn vaan ihan ystävällisesti.
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia kaasojen rooleista
Kommentit (4)
Eli kirjoittaa kaiken yhteen pötköön käyttämättä välimerkkejä tai kappalejakoa niin eipä homma montaa kiinnosta niin kuin kiinnosta tuon lukeminenkaan.
(kaksi kertaa itse kaasona, kerran morsiamena jolla oli kaaso) on ollut että kaason tehtävä on suht itsenäisesti järjestää polttarit, ja hääpäivänä auttaa ja henkisesti tukea morsianta. Ja mielellään pitää puhe illallisella.
Joo oli kirjoitus ehkä liian epäselvä pahoittelen sitä ja olen siis sulhanen joka tuon kirjoitti mutta kirjoitin väärin ajatuksissani tuossa että minulla yksi kaaso :)
epäkäytännölliseltä kuulostaa.... (sekä ihminen että tapa suunnitella polttareita) Meillä kaaso perusti salaisen fb-ryhmän pari kuukautta ennen polttareita ja sinne kutsuttiin kaikki osallistujat. Siellä yhdessä suunniteltiin kaikki: aikataulut, aktiviteetit, ruoat & juomat jne. Kaikki pääsivät näin vaikuttamaan suunnitelmiin.