Tuli mieleen tuosta yhdesta ketjusta: syödäänkö teillä ns. laitosruokaa?
Raasteita, kiisseleitä, limaista puuroa, perunaa kastikkeen kanssa?
Kommentit (10)
niin kyllä meillä joskus syödään. Mutta puuro ei ole limaista, kun se on oikein keitetty.
perusruokaa, mutta ei sentään 50-luvn perusruokaa.
lapset ei tosin syö puuroa, mutta miehen kanssa syödään. Syy on ihan se, että se on ravintoarvoltaan varsin kelvollista ruokaa, eikä meistä kumpikaan jaksa niin hirveästi kiinnostua ruuasta. Kunhan se on eettisesti ja ekologisesti kestävästi tuotettua ja siedettävän hyvän makuista, niin hyvä tulee.
Minä syön joka ilta puuron kiisselin kanssa, aterioilla vaan perunaa (en voi syödä pastaa enkä riisiä), kastikkeet on ok ja raasteet on näppärä tapa tarjoilla kuitupitoisia juureksia, tuo sekin vaihtelua.
Raasteet on herkkua. Halpaa ja hyvää.
Kiisselit on... no voi niitä syödä ja sillpin tällöin jopa ovat hyviä. Ja usein lapset tykkää. Ja +/- 20v tytöt niitä ilmeisesti litran purkeissa kaupasta kantaa välipalaksi?
Miksi puuro pitää tehdä limaiseksi? Mä niin odotan, että muksun tarha loppuu ja voi taas kotona tehdä herkullisia puuroja. Nyt en viitsi kun lapsi saa tarhassa joka aamu.
Peruna ja kastike on perusruokaa. Joskus riisi ja kastike ja joskus käristys ilman kastiketta. Vaihtelua.
Mitä hittoa sitä sitten pitäisi syödä?
aamulla syödään puuroa, kullakin omat hiutaleensa, eli mikron kautta valmistuu.
Kiisseleitä teen silloin tällöin, kuten juuri joulukuksi sekametelisoppaa.
Limaista puuroa en harrasta.
Perunoita ja ruskeeta kastiketta toisinaan, KYLLÄ. Ja on muuten voihin tehty sitten.
Porkkanaraastetta on silloin tällöin myös lisukkeena.
Meillä syödään myös paljon pastaa erikastikkeilla (ei ruskea, tai jauheliha), intialaista teen ja mies harrastaa tällä hetkellä karibian keittiötä..
Huomenna tonnikalalasagne ja porkkana-ananasraaste! :)
jahas
Ja peruna ja kastike perusruokaa, tai riisi ja kastike... ok, ei meillä... kastike ole ruokaa, joku turha kosteuttaja vaan...
Eih, tämä on pahin lapsuuden traumani kouluruokailuista :D
porkkana-ananasraaste! :)
mutta kun jätin ne ananakset pois, niin yllättäen porkkana- ja kaaliraasteet menevätkin kivasti alas. Kuulemma koulussakaan ei enää mitään kaaliraastetta ole.
Puuroja olen vihannut aina, ja kastikkeista meillä ei oikein piittaa kukaan muu kuin minä.
jahasJa peruna ja kastike perusruokaa, tai riisi ja kastike... ok, ei meillä... kastike ole ruokaa, joku turha kosteuttaja vaan...
Että tää ei vaan osaa tehdä ruokaa :)
Ei kai se kastike tarkoita vettä ja vehnäjauhoja? Kelpsiko sulle kana ja kastikkeena kookoskermaa?
Puuroa ei koskaan saati kiisseliä tai kinkkupannaria (oksu). Perunoita pari kertaa viikossa. Porkkanat tikkuina ja lanttu palasina.