Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF,munarakkuloita vain 4, onko kukaan onnistunut?

05.12.2005 |

Hei,

nyt iski epätoivo. Tänään käytiin ekassa ultrassa Gonal piikityksien jälkeen (annos 225mg) ja vain 4 munarakkulaa oli kypsymässä, joista yksi lisäksi pieni. Onko kellään onnistunut hoito näin pienellä määrällä? Ikää mulla on jo 41 vuotta, joten se ilmeisesti vaikutti asiaan. Hoito on ensimmäinen, kolme tuloksetonta inseminaatiota on tehty.

Mulla on ennestään edellisestä liitosta 13- ja 14-vuotiaat lapset.

Olisi mukava kuulla kokemuksia.Tuli paha mieli lääkärissä, kun lääkärikin alkoi jo puhumaan seuraavasta hoidosta... eikä olla punktiossakaan asti.

terv. Iiris25

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka raskaus alkoi IVF:stä, jossa pitkin hoitoa näkyi vain noin 4 munarakkulaa, keräyksessä oli sitten jotain 9, mutta munasoluja vain 4 ja niistä sitten saatiin kaksi 8-soluista alkiota, joista lähti kaksoisraskaus, tosin toinen kaksosista meni kesken heti alussa, mutta toinen alkioista jatkoi. Eli mahdollisuuksia on, mutta toki tietenkin paremmat mahdollisuudet on isommalla saldolla.

Vierailija
2/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana 5 icsi-hoitoa, joista vain yhdestä on tullut hyvä solusaalis = 6 alkiota. Muissa hoidoissa soluja on saatu yleensä 2-4kpl.

Teillä on siis täydet mahdollisuudet onnistua, sillä onnistumiseenhan tarvitavaan vain se yksi hyvä solu! Ja voi olla, että punktiossa soluja löytyykin sitten enemmän kuin nuo neljä. Tokihan se olisi mahtavaa, jos soluja tulisi paljon ja jotain saisi pakkaseenkin, mutta täytyypi olla iloinen siitä, jos yhdenkin alkion saa siirrettäväksi. Tälläkin palstalla on valitettavan usein tarinoita siitä kuinka punktiossa saadaan huimat määrät soluja, joista kuitenkin vain yksi-kaksi selviytyy siirtoon saakka.

Ja sen vielä lisään, että usein ekassa hoidossa tulos voi olla huonompi, koska siinä tavallaan kokeillaan, että mikä lääke & lääkemäärä ko. henkilöllle sopii.

Älä siis lannistu :) Onnea jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... no olipa sulla alhaisella annoksella aloitettu! Mulla aloitettiin aikoinaan 300 UI (oli kyllä silloiseen ikään nähden yläkantissa!)... tuosta hoidosta oli tulossa vain 3 munista ultran mukaan - tuli 5 kaiken kaikkiaan, 2 oli hyvän näköistä, molemmat hedelmöityikin ja siirrettiin, mutta tuloksena oli ns. kemiallinen raskaus...

Sen jälkeen vaihdettiin hoitopaikkaa - ekasta hoidosta ei päästy siirtoon (luulen, että töppäsivät jossain kohtaa - erilaisia, vaihtelevia selityksiä on kuultu...), tokasta tuli tuulimuna ja kolmannesta puhdas nega (töissä tosi stressaavaa aikaa!)...

... mulla muuten kp. 2 lääkäri ultraa munikset ja silloin näkyvien pienten pienten alkujen mukaan " ennustaa" maksimimäärän IVF/ICSI-hoidossa saataville muniksille...

... nyt kantsii annosta kyllä vähän nostaa, että kaikille riittää " ravintoa" (en tosin tiedä, että joudutko " kikkailemaan" annoksilla, ettei punktio mene viikonlopulle)...

Onko sulla lyhyt vai pitkä kaava käytössä???

Minkälainen FSH-arvo sulla on?

Muistenlen, että Verkkiksellä ainakin VIULUNKIELI on aina saanut tosi vähän muniksia (jotain 5??), mutta joka hoidosta on tupsahtanut vauva tai kaksi, ja nyt on jo 4 lasta koossa! Eikä ole ihan kovin nuori, jos oikein muistan...

Ihmettelen, että tuon ikäisellä tuhlataan aikaa insseihin - tehtiinkö edes tänä syksynä???

Jos ei nyt onnaa, niin sitten vaan isommat annokset tai lääkkeen vaihto - muutamaan kokeilukertaan kantsii henkisestikin varautua, mutta nytkin on kaikki mahkut vielä plussaan!!! Onko simpat kunnossa???

Lämmöllä,

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun (tai tammikuun???) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
4/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava kuulla, että vielä on mahdollisuuksia!! Olette niin ystävällisiä:)

Eemelin kysymyksiin yritän vastailla; luulen, että annos oli siksi niin pieni, että mun FSH on 5,7, eli alhainen. Ja yksi inseminaatio tehtiin Clomifen avusteisena (vain 1 tabl. päivässä) ja silloin tuli 5 munarakkulaa! Siitä on kyllä 2 vuotta. Siksi me lähdettiin inseminaatioilla liikkeelle, kun itse haluttiin. Ja lisäksi meillä on 3 luomuraskautta (1. v-2002 tuulimuna, 2. v-2004 trisomia 18, tehtiin keskeytys rv 13 ja 3. v-2005 keväällä keskenmeno vko 10).

Eli tosi raskasta on ollut. Yritetty ollaan kohta neljä vuotta. Miehellä on simpat priimatavaraa ja yksi lapsi (14v) edellisestä liitosta.

Ei tätä oikein ymmärrä miksi ei sitten nyt onnistu.

Katsotaan nyt miten tilanne kehittyy ja jaksaako uusia hoitoja, nyt tuntuu siltä, että hankkisin heti tällä viikolla koiranpennun tähän tuskaan. Mutta vanhin poikani on allerginen, joten ei voi.

Kiitos tuestanne kaikille, yritän pysyä positiivisena :)

T. IIRIS25

Vierailija
5/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymykseen, onko pitkä kaava; on. Olen sumutellut edellisen kierron päivästä 22. alkaen.

t. IIRIS25

Vierailija
6/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... no onpa sulla alhainen FSH... mulla oli kolme vuotta sitten 6,8 ja kaksi vuotta sitten 7,2... siksi mitattiin tänä syksynä taas (viime syksyn hoidossa tuli vain 2 munista (onneksi molemmat hedelmöityi)!!!)... ja se näytti muistaakseni jotain 8,6, eli ei ollut kovasti vielä lähtenyt nousuun! Aikaisemmin lääkäri oli kommentoinut tuota mun edellista arvoa, että oli kolmekymppisen arvo, mutta tällä mittausarvolla sanoi, että tulos vai näyttää " liian hyvältä" , että todellisuudessa ei ole hommat ihan niin hyvin kuin tuo arvo antaa olettaa...

... vinkkinä seuraavaan kertaan, että näin vanhemmille naisille ei yleensä suositella pitkää kaavaa (jarruttaa omaa hormonitoimintaa liiaksi...), mutta toisaalta taas Kamu2:n totesi jossain viestissään, että hän epäilee pitkällä kaavalla saaneen parempilaatuisia soluja (???)...

.. mulla muuten on jonkinlaista hormonaalistä häikkää - munasolut ovat isoja jo kp. 2 ja lääkäri väitti, että ne lähtevät kasvamaan jo edellisten kuukautisten aikana... siksi napsin aina yhden e-pillerikierroksen ennen hoitokierrosta, jotta munikset pysyisivät pieninä aluksi ja lähtisivät sitten tasakokoisesti kasvamaan kaikki yhtäaikaa...

... mulla muuten on ollut 450-525-600 UI annoksia Menopuria / Menogonia hoitoihin...

Kovia olet kokeillut - onnea vaan sen oikean munasolun metsästykseen! Onhan sulla foolihappo-tabletit hommassa mukana???

Eemeli, kohta 41 v.

Vierailija
7/8 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Jos joudutaan lähtemään uuteen hoitoon, niin ainakin keskustelen näistä eri vaihtoehdoista lääkärini kanssa. Ja mustakin tuntuu että mun munasolut kasvaa tosi nopeasti, nytkin oli jo 14 mm isoimmat ja vasta viikon olen pistellyt. Normaalikierrossakin ovulaatio on n. 11.päivän paikkeilla.

Tämmöstä kai tämä on, että eka kerta menee vähän kokeilun piikkiin. Lääkärikin oli varmaan liian positiivinen annoksen suhteen, kun on näitä luomuraskauksia.

Mulla vaan alkaa paniikki iskemään päälle, nimittäin ensi huhtikuussa täytän 42!

Syön foolihappoa, valmiste on muistaakseni Multivita2+ (raskautta suunnitteleville tai jo oleville). Lisäksi olen nyt hoidon ajan syönyt 2 kalanmaksaöljytablettia päivässä. Ja väsyttää ihan armottomasti!!

Ei muuta, kuin toivotaan että nyt olis edes yksi hyvä munasolu kasvamassa.

Ai niin, meille piti myöskin tehdä PGD, alkion diagnostiikka, jossa poissuljetaan kromosomihäiriöt. Nyt sitä ei ehkä pystytä tekemään kun munarakkuloita niin vähän ja tuntuvat kasvavan punktioon asti jo perjantaiksi. Ja tämä PGD pitäisi laboratorion takia tehdä maanantaina.

Toivotaan kuitenkin parasta!

T. IIRIS25

Vierailija
8/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alakulossa olen, mutta viestinne piristivät.

Mulla lyhyt kaava ekan kerran, olen pistänyt neljä ampullia puregonia x 600 iu paketteja. Pistoksia tulee olemaan 10 päivää. 8:na 300 iu ja kahtena alussa oli 200 iu.

Puregon pakkauksessa KUN ON 700 iu, eikä vain se 600 iu, lääkäri sanoi et pistä ne 100:set myös.

Olen 32 vuotias. Tämä toka ivf hoito, ekasta saimme vauvan. Silloin oli pitkä kaava, 8 munarakkulaa ja 3 hedelmöittyi ja paljon silloinkin pistettiin.

TSEMPPIÄ!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi