Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi 2v 5kk saa edelleen rintaa. Mitä ajatuksia herää?

Vierailija
28.12.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna lapsesi irtautua sinusta ja kasvaa omaksi persoonakseen. Ripustaudut lapseesi.

Vierailija
2/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itsekin olen lapseni parivuotiaaksi imettänyt..

WHO suosittaa imetystä vähintään kahden vuoden ikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos en ole sinä.

Kolme lasta imetin 10-12kk ikäsiksi, ja se oli kyllä enemmän kun tarpeeksi sitä hommaa mulle.

Vierailija
4/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 3-vuotiaiksi.

Vierailija
5/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 11 kk

Vierailija
6/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös herää ajatus, että onneksi ei itse tarvitse. Meillä onneksi vieroitus onnistui 13 kk iässä, jolloin maailma alkoi hymyillä ennen niin kärttyisälle lapselle ja sitä kautta myös äidille.

Meillä siis oli niin kova tissitakiainen, että olisi halunnut olla puolen tunnin välein tissillä yötä päivää, eikä kiinteät maistuneet. Kun vierotus oli tehty, alkoi muu ruoka maistua, ja äiti oli muutakin kuin pelkkä tissi.

Mutta teilä on ilmeisesti ollut mukavampi imetystaival, kun olet noin pitkään jaksanut.

Vierailija
7/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et osaa irtautua itse imetyksestä ja podet läheisriippuvuutta lapseesi...

Vierailija
8/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuussuhde ja aivan väärällä tasolla, "ongelma" on äidissä.

Vierailija
9/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa siitä imetyksestä enemmän kuin lapsi, nuo WHO:n suosituksetkin on ennemmin kehitysmaan lapsille jotka eivät muuten saisi ravintoa kunnolla. Terveessä länsimaisessa kulttuurissa pitkä imetys on vain sairasta, sillä totta kai äitikin saa siitä tyydytystä kun joku imee rintaa. Vai voiko joku käsi sydämellä tämän faktan kieltää?

Vierailija
10/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa siitä imetyksestä enemmän kuin lapsi, nuo WHO:n suosituksetkin on ennemmin kehitysmaan lapsille jotka eivät muuten saisi ravintoa kunnolla. Terveessä länsimaisessa kulttuurissa pitkä imetys on vain sairasta, sillä totta kai äitikin saa siitä tyydytystä kun joku imee rintaa. Vai voiko joku käsi sydämellä tämän faktan kieltää?

Minä voin käsi sydämellä tuon "faktan" kieltää. Miksi imetys olisi täällä sairaampaa kuin jossain muualla? Tai miksi se olisi vuosisatojen kuluessa muuttunut irstaaksi? Siksikö että Nestle tekee nykyään hyvää korviketta?

Vierailija
11/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pienten vauvojen äidit.

Et ole ilmeisesti itse imettänyt kun et tiedä, että lapsen imemistekniikka ei tuota seksuaalista tyydytystä. Nänni on nielussa ja suu pumppaa nännipihaa, joten nänniin ei kohdistu yhtään mitään. Siksi imetys ei myöskään tunnu miltään.

Tottakai äiti saa imetyksestä "tyydytystä": on ihana, kun lapsi on tyytyväinen.

Vierailija
12/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna lapsesi irtautua sinusta ja kasvaa omaksi persoonakseen. Ripustaudut lapseesi.

Vierailija
13/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äidistään riippuvainen ja äiti haluaa olla lapsen lähellä.

et osaa irtautua itse imetyksestä ja podet läheisriippuvuutta lapseesi...

Vierailija
14/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin käsi sydämellä tuon "faktan" kieltää. Miksi imetys olisi täällä sairaampaa kuin jossain muualla? Tai miksi se olisi vuosisatojen kuluessa muuttunut irstaaksi? Siksikö että Nestle tekee nykyään hyvää korviketta?

se on alkukantaista joka on varmistanut vuosituhansien ajan että naiset haluavat imettää jälkikasvuaan. Nykyään vain tuo sana "seksuaalinen nautinto" liitetään liiaksi pedofiliaan, mitä imetys ei tietenkään ole. 2,5-v lapsi kuitenkin on jo niin iso, että ravintoaineet ja muut tulevat jo aivan muualta, imetys on vain äidin omia tarpeita varten.

Vierailija
15/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi länsimaiden lasten pitäisi tyytyä huonompaan kuin kehitysmaiden lapset?

Toki länsimaiden lapsilla on paljon muutakin syötävää, eikä henki ole imetyksestä kiinni, mutta ihmisen fyysiset ja henkiset tarpeet ovat samat riippumatta siitä, missä elää.

nuo WHO:n suosituksetkin on ennemmin kehitysmaan lapsille jotka eivät muuten saisi ravintoa kunnolla.

Vierailija
16/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi imee. Se loppuu sitten kun imetys loppuu.

Riittääkö maito?

Vierailija
17/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on imettänyt. Tarve ruokkia oma jälkeinen syntyy ihan muusta.

Jokainen joka on imettänyt tietää, että imetys lähtee ensisijaisesti lapsen tarpeista. Toki äidinkin pitää olla halukas imettämään, mutta haluaisinpa nähdä miten lapsi pakotetaan rinnalle.

Rintaraivareiden kanssa taistellut tietää, että lasta on mahdoton pakottaa imemäään, jos hän ei sitä itse halua.

Että se niistä "vain äidin tarpeista".

se on alkukantaista joka on varmistanut vuosituhansien ajan että naiset haluavat imettää jälkikasvuaan. Nykyään vain tuo sana "seksuaalinen nautinto" liitetään liiaksi pedofiliaan, mitä imetys ei tietenkään ole. 2,5-v lapsi kuitenkin on jo niin iso, että ravintoaineet ja muut tulevat jo aivan muualta, imetys on vain äidin omia tarpeita varten.

Vierailija
18/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä mitä tuon ikäinen siitä saa. Läheisyyttä ja hellyyttä on voitava antaa lapselle muutenkin. 2,5v tarvitsee jo säännölliset ruoka-ajat joten ei tee lapselle hyvää imeä rintaa välipaloina, hampaat kärsii. Enkä myöskään kannata kiukkuihin rinnan tarjoamista tuon ikäiselle, kiukut on voitava kiukuta pois eikä niitä saa tukahduttaa tarjoamalla "karkkia".

Vierailija
19/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi länsimaiden lasten pitäisi tyytyä huonompaan kuin kehitysmaiden lapset?

Toki länsimaiden lapsilla on paljon muutakin syötävää, eikä henki ole imetyksestä kiinni, mutta ihmisen fyysiset ja henkiset tarpeet ovat samat riippumatta siitä, missä elää.

nuo WHO:n suosituksetkin on ennemmin kehitysmaan lapsille jotka eivät muuten saisi ravintoa kunnolla.

Suomen lastenlääkäriyhdistys suosittaa imetystä 12kk ikään, täysi-imetystä 4-6kk ikään.

[

Vierailija
20/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon ikäisen saa parhaiten vierotettua ?