Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärimenusta kommentteja, kiitos!

Vierailija
28.12.2012 |

Nelivuotissynttäreille on kutsuttu lapsia ja aikuisia ja menu on jotakuinkin tällainen:

Suolaiset:

* Salaattibaari, eli jäävuorisalaattia, rucolaa, kurkkua, kirsikkatomaatteja, aurinkokuivattua tomaattia, aitoa fetaa, mozzarellaa, pinjansiemeniä, krutonkeja, grillattua kanaa.

* lohi-rieskarullia

* ilmakuivatulla kinkulla täytettyjä rieskarullia

* coctailtikuissa naudan jauhelihasta itse tehtyjä lihapullia, juustoa ja viinirypäleitä

Makeat:

* marsipaanipäällyisteinen (auto)kakku

* amerikkalainen juustokakku

* cakepopseja

* vaahtokarkkeja

Juomina on aikuisille viiniä, kahvia ja teetä, lapsille itse tehtyä mehua. Miltä kuulostaa?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kovin aikuiseen makuun suurin osa ja viiniä ihmettelen myös. Mutta jos Porvoossa on näin tapana, niin mikäs siinä.

Miksi te huutelette tuota provoa tähän? En voi uskoa! Eikö lapset muka löydä salaattibaarista mitään syötävää tai voi edes maistaa kinkkurullia? Meillä ainakin molemmat lapset syö fetaa ja muita juustoja, graavilohta ja vihanneksia nyt muutenkin.

Synttärit alkaa arki-iltana siinä viiden aikaan, ja aikuiset saa viiniä salaatin kanssa jos haluavat. Ainakin kun olen asunut muualla Euroopassa, niin näin on ollut tapana. Ei kukaan ole humaltunut eikä kaikki ole viiniä ottaneet.

Vierailija
2/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän pöytään viineja nostettu jos on tarkoitus puhaltaa kuyynttilät ja laulaa onnittelu laulu lapselle.

Aina ei tarvitsee mennä lapsen ehdoilla, mutta kun juhlitaan nimen omaan häntä en lähtisi rakentamaan tarjoulua aikuisten näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 4-vuotissynttärit tulossa ja tarjoan seuraavaa:

-mokkaruutuja

-jätskiannoksia (jäätelöä, kastiketta, kermavaahtoa, strösseleitä kullekin omien toiveiden mukaan)

-pipareita

-suklaakonvehteja

-sipsejä

-ehkä aikuisille jokin suolainen piiras

Juomaksi kaffia, teetä ja pillimehuja.

Kyseessä nyt kuitenkin on 4v synttärit, ei aikuisten bileet...

Vierailija
4/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod viiniä nelivuotissynttäreille. Jos on arkena viiden aikaan juhlat eikös suurin osa ole autolla liikenteessä? Minusta on tosi mautonta että tarvitsee tarvitsee maljaa kohottaa lapselle. Synttäreillä!

Kyllä joku suolainen piiras riittää vaikka synttärit arkena viideltä.

Vierailija
5/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia ajatellaan niin laita niitä coctailtikkuja myös nakeilla ja kurkuilla ja paprikalla.

Lapset rakastaa napostelua, sipsejä, poppareita ja irtokarkkeja esille.

Harva syö marsipaanipäälysteistä kakkua.. se on oikeesti pahaa. Hommaa lapsille pakettijäätelöä ja erilaisia kastikkeita ja nomparelleja sen kanssa !

Vierailija
6/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuota viiniä synttäritarjottavana ihmettelen myös, vaikken lasiin itse syljekään..

-mokkaruutuja

-jätskiannoksia (jäätelöä, kastiketta, kermavaahtoa, strösseleitä kullekin omien toiveiden mukaan)

-pipareita

-suklaakonvehteja

-sipsejä

Vierailija
7/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kovin aikuiseen makuun suurin osa ja viiniä ihmettelen myös. Mutta jos Porvoossa on näin tapana, niin mikäs siinä.

Miksi te huutelette tuota provoa tähän? En voi uskoa! Eikö lapset muka löydä salaattibaarista mitään syötävää tai voi edes maistaa kinkkurullia? Meillä ainakin molemmat lapset syö fetaa ja muita juustoja, graavilohta ja vihanneksia nyt muutenkin.

Synttärit alkaa arki-iltana siinä viiden aikaan, ja aikuiset saa viiniä salaatin kanssa jos haluavat. Ainakin kun olen asunut muualla Euroopassa, niin näin on ollut tapana. Ei kukaan ole humaltunut eikä kaikki ole viiniä ottaneet.

Kuten sanottu, itse söisin tosi mielelläni mutta lastenjuhlissa kyllä pitäisi miettiä sitä PÄIVÄNSANKARIA, eikä aikuisvieraita. Melkeimpä kaikki lähipiirin 4-5v synttärellä lapsivieraat on napsineet mieluiten karkkia, naksuja ja ehkäpä jotain pikkupizzoja tms. Keksit ovat myös uponneet, kakkua menee vaihtelevalla menestyksellä.

Hieman kuulostaa brassailulta viineineen tuo sun menu, sori nyt.

Vierailija
8/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lainkaan katkarapukimaraa?

Vierailija
9/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuota viiniä synttäritarjottavana ihmettelen myös, vaikken lasiin itse syljekään..

-mokkaruutuja

-pipareita

-suklaakonvehteja

-sipsejä

Kasaria todellakin! :D Kysyin pari päivää sitten muksulta, että mitä se omille synttäreilleen tahtoo ja nämä se listasi. Sanoi myös, että "torttuja, muille", koska ei itse niistä tykkää. Ne on lapsen synttärit, joten ilman muuta tarjoan sitä, mistä lapsi itse tykkää. :)

Vierailija
10/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia ajatellaan niin laita niitä coctailtikkuja myös nakeilla ja kurkuilla ja paprikalla.

Lapset rakastaa napostelua, sipsejä, poppareita ja irtokarkkeja esille.

Harva syö marsipaanipäälysteistä kakkua.. se on oikeesti pahaa. Hommaa lapsille pakettijäätelöä ja erilaisia kastikkeita ja nomparelleja sen kanssa !

Meillä ei paljoa nakkeja syödä, enkä todellakaan laita niitä juhlapöytään! Karkkeja ei myöskään ole ollut tapana lapsille tarjota, joten miksi nytkään?

Oikeasti, mikä vika tuossa menussa on? Pitäisikö itse tehdyn mehun sijasta olla kaupan pillimehuja, cakepopsien sijasta mokkapaloja ja vaahtokarkkien tilalla jäätelöä?? Sittenkö teille kelpaisi? Juustokakkukin on tietysti pahaa.

Ja oikeasti, eikö lapset syö kanaa, viinirypäleitä, lihapullia, tavallista juustoa, salaattia, tomaattia, kurkkua??

Vierailija
11/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tylsä mulle koska en syö viljaa, tulisin sitten pelkästä viinistä humalaan teillä :)

Vierailija
12/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lainkaan katkarapukimaraa?

Repesin.

Vierailija
13/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pillastu. Pyysit kommentteja, niitä sait.

Vierailija
14/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkku ja yksi lihapulla! sekä vaahtikset, eli aika köyhät synttärit

etkö voi tehdä lapsille vaikka jätskiannosbaaria tosiaan?? tavallinen täytekakku myös kehiin. ja pop corneja sekä mokkapaloja

Vierailija
15/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö raakaa lohta eivätkä ilmakuivattua kinkkua, joten ne suolaiset jäisivöt syömättä, lihapullat on kylläkin hyvä ja ihan riittävä suolapala heille...

Itse tykkäisin tuosta menusta, viiniä en varmaan voisi ottaa kun olen autolla liikenteessä. Entä olisko hyvä idea vaikka pikkupulloja olutta(Sol tai vastaava)viinin vaihtoehdoksi? Mieluiten itse joisin limua jos pitäisi valita alkoholin tai limun välillä.

Itse tehty mehukin on monesti liian sokeritonta ja mustaherukka ihan järkkyä, jota en itsekään juo kuin flunssassa... Yliannostus lapsena nääs.

Voisko lapsille vielä olla jotain pikkuleipiä, vaikkapa kaupan muumikeksejä tms? Mutta hyvältä kuullostaa noinkin!

Vierailija
16/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni liikaa makeaa. Kolme erilaista kakkua nelivuotissynttäreille. No kukin toki tyylillään.

Vierailija
17/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juustokakku ja salaattibuffet on teidän lasten mieleen, niin tarjoa niitä. Oma lapseni ei esim. tykkää täytekakusta, joten en sitä tee. Tykkään myös antaa lasten itse leipoa, siksi mokkaruudut (isommat sisarukset tekee). Meillä lapset syö juhlissa myös karkkeja, en näe siinä mitään pahaa. Itselläni ei myöskään ole aikaa värkätä yhtä sun toista, koska käyn töissä.

Vierailija
18/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tosiaan tarjoaisi sitä alkoholia lainkaan, mutta ei noissa ruuissa mitään vikaa ole.

Meillä lisäisin viljattoman makean, esim. jättäisin juustokakusta pohjan pois. Paistettava juustokakku toimii hyvin ilman pohjaakin.

Vierailija
19/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

carnevaleja, muumikekseja ym, ja laita vaikka rusinoita ja pähkinöitä heille, jos ei karkkeja voi olla tarjolla.

Vierailija
20/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, salaattibaarista meidän lapsille kelpaisi monet jutut, tai ainakin viinirypäleet ja tomaatit.

Ei kaikkien ruokien tartte olla lapsille sopivia, kyllä nuo kinkkurullat mulle kelpais!! Miten olis tuulihatut kinkkutäytteellä? ne on lapsillekin helpompaa syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä