Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kirjoitti Arttu-ketjuun:

Vierailija
28.12.2012 |

"Suomalaisessa "hyvinvointiyhteiskunnassa" lapset joutuvat haahuilemaan itsekseen pitkät iltapäivät, kun vanhemmat ovat töissä ja sitä pidetään ihan normaalina. Tärkeämpää on tuottaa varallisuutta harvoille ja valituille kuin antaa lapsille onnellinen ja turvallinen lapsuus. Vanhemmat ovat poissa kotoa arkipäivisin jopa 10 tuntia, normaali kokopäivätyö ja työmatkat tekevät tämän ajan helposti. Ja lasten koulupäivä kestää 4-5 tuntia. " No eikös se oman varallisuuden kerääminen juuri ole vanhempien päätehtävä nykyään. Ei ole pakko olla tunnin työmatkat, ei ole pakko asua paikassa jossa ei ole tarjolla iltapäivähoitoa. Ei ole pakko olla työssä jossa lapsi on yksin myöhään iltaan. Voi myös tinkiä omasta mukavuudestaan ja asua vaikka kerrostalossa (jopa vuokralla) työpaikan vieressä jotta lasten yksinoloaika lyhenisi. Mitä iloa on 200 neliön omakotitalosta jos sen maksamisen takia lasten tarvitsee olla yksin monta tuntia?

Niin, kaikki eivät toki pysty asumaan työpaikan lähellä lähiössä mutta minä olen valinnut näin jo kun ensimmäinen lapsi syntyi, yli 20 vuotta sitten. Nämä ovat minun arvojani.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo hivittävä onnettomuus tarkoita millään tapaa sitä, että ko lapsi olisi ollut liikaa itsekseen/ilman vanhempia. Tuollainen tragedia voi koskettaa ihan ketä hyvänsä; kannattaa muistaa olla kiitollinen niistä läheisistä joka päivä, kun ei koskaa tiedä, mitä voi tapahtua.

Minusta ala-asteikäinen voi jo hyvin olla itsekseen tai kavereidensa kanssa muutaman tunnin päivässä. Lapsikin kaipaa aikaa erossa vanhemmistaan toisinaan.

Vierailija
22/24 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu voi olla mutta vanhemman kuuluu tietää missä lapsi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu voi olla mutta vanhemman kuuluu tietää missä lapsi on.

No mitä jos tässä tapauksessa oli sovittu, että A on kaverinsa luona iltapäivän? Eikö teillä tehdä koskaan näin? Mutta sitten Arttu lähtikin omin päin kotiin päin. Ja vanhemmat ovat kuule voineet yrittää tavoittaa lasta koko iltapäivän, mutta kun kuolleet ei yleensä vastaa puhelimeen. Muillakaan ei ollut tietoa, missä poika oli, joten menivät sitten huolissaan juhliin ja toivoivat, että poika on siellä. Mistä hemmetistä tee teette noita johtopäätöksiänne?

Vierailija
24/24 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koitan saada tietää niin en minä iltaan saakka odota että lapsi jostain tupsahtaa.

Se juhla alkoi muistaakseni kuudelta. Eli on siis soiteltu kahden jälkeen saamatta kiinni ja menty juhlaankin josta lähdetään pois kysymättä opettajaltakaan onko lasta näkynyt.

Talvella todella tyhmää varsinkin tehdä noin.

en itse ainakaan "toivoisi" yhtään mitään jos lapsi ei ole kahden jälkeen kotiin tullut vaan soittaisin poliisin aikaisemmin.

Mistä ihmeestä itse teet johtopäätöksesi? Se perhe ei lasta ole nähnyt ja jossain on ollut tuntikausia ennenkö etsittiin kadonneena. Kun se oli ollut koko päivän sitä ja pakkasta ihan riittävästi. Mutta jokainen tekee kuten tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi