Ei ole mitään järkeä käydä töissä,
jos palkka niin surkea ettei se riitä tavalliseen elämään.
Kommentit (26)
Eihän töissä rahan takia käydä. Työ antaa henkistä pääomaa ja sen avulla luodaan sosiaalisiasuhteita jne...
Lienetkö aivan tässä maailmassa?!???Olen vähän samaa mieltä. Suomessa ei kukaan kuole nälkään jos heittäytyy yhteiskunnan ulkopuolelle. Itse haluan jonkun elintason. Tein kouluttamattomana 7v täyspäiväisesti töitä ja näin mitä työtä niin saa. Sen jälkeen menin yliopistoon ja etsin sen alan töitä. Pääsisin helpommalla vanhoissa töissäni, mutta kyllä mulle työ on pääasiassa henkistä pääomaa ja verkostoja. Mielenvirkeyttä. Jos voittaisin lotosta en jäisi pois töistä kokonaan.
Mitä työtä teet?
niin että kaikki tehty työ on kokemusta ja siitä saa työhaastattelussa enempi hyötyä kuin ettei sitä olisi esittää.
Mutta ihan omaa valintaa jos tahtoo maata kotona tekemättä mitään. Kai sä edes koitat päästä itseäsi lisäkouluttamaan? Tai vaikka jotain hyödyllistä kuten ensiapukoulutusta tai opiskelet vaikka Italiaa/Saksaa/Venäjää jos olet asiakaspalvelussa?
Kaikki tuo on sinun hyödyksi, tapaat ihmisiä ja toimit itsesi hyväksi ja joku voi saada siitä paljon hyötyä. Plus et syrjäydy kun teet jotain!
Valoisia päiviä!
Kyllä työnteosta sentään pitäisi jotakin ylimääräistä iloa olla siis sen palkan muodossa. Ettei ihan kaikki rahat kulu pelkästään pakolliseen.
Millaisia nämä työt oikein mahtavat olla? Niitä ei varmana myöskään ole paljon? Mitenhän kävisi jos kaikki alkaisivat vaatia työstä palkan lisäksi myös henkistä pääomaa tms.?
Millaisia nämä työt oikein mahtavat olla? Niitä ei varmana myöskään ole paljon? Mitenhän kävisi jos kaikki alkaisivat vaatia työstä palkan lisäksi myös henkistä pääomaa tms.?
Olen vähän samaa mieltä. Suomessa ei kukaan kuole nälkään jos heittäytyy yhteiskunnan ulkopuolelle. Itse haluan jonkun elintason. Tein kouluttamattomana 7v täyspäiväisesti töitä ja näin mitä työtä niin saa. Sen jälkeen menin yliopistoon ja etsin sen alan töitä. Pääsisin helpommalla vanhoissa töissäni, mutta kyllä mulle työ on pääasiassa henkistä pääomaa ja verkostoja. Mielenvirkeyttä. Jos voittaisin lotosta en jäisi pois töistä kokonaan.