Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole mitään järkeä käydä töissä,

Vierailija
28.12.2012 |

jos palkka niin surkea ettei se riitä tavalliseen elämään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T pienipalkkainen joka maksaa täydet tarhamaksut, ei saa mistään vähennyksiä (esim. VR:n junaliput, teatterit, uimahalllit jne jne joissa työttömät saavat alennuksella ko palvelut)

Vituttaa tää ainainen rahapula!!!

Vierailija
2/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän töissä rahan takia käydä. Työ antaa henkistä pääomaa ja sen avulla luodaan sosiaalisiasuhteita jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia ei todellakaan kannata käydä töissä jos on vielä lapsia.

Työmatkavähennyksissa on rajat, matkakustannukset vain nousevat ja monissa työpaikoissa pitää olla siistit vaatteet, ja nekin maksavat.

Työttömätkin voivat tehdä jotain sellaista, vaikka harrastaa, että saavat sosiaalisia suhteita ja henkistä pääomaa. Ja vaikka opiskella.

Vierailija
4/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia ei todellakaan kannata käydä töissä jos on vielä lapsia. Työmatkavähennyksissa on rajat, matkakustannukset vain nousevat ja monissa työpaikoissa pitää olla siistit vaatteet, ja nekin maksavat. Työttömätkin voivat tehdä jotain sellaista, vaikka harrastaa, että saavat sosiaalisia suhteita ja henkistä pääomaa. Ja vaikka opiskella.

No onneksi monella on kotivuosienkin jälkee onni työllistyä jos on oikeasti ollut aktiivinen ja opiseellut. Mutta liiaan moni jää kotiin ihan vain laiskuuttaan , eivätkä ole niitä halutuimpia hakijoita kun työelämään pitäsi pyrkiä kotihoidontukien loputtua.

Vierailija
5/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä monesti ihmetyttää, miten ihmisillä on rahaa käydä ulkomailla, ostella lapsille kalliita vaatteita, elektroniikkaa, kun perheessä toinen tai molemmat vanhemmista työttömänä. Itse kun joutuu miettimään välillä miten laskujen jälkeen saa rahat riittämään ruokaan. Työssäkäyntikin maksaa, täydet päivähoitomaksut menee, vaikka ei palkka yllä edes keskiansioon.

Vierailija
6/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta yksi lapsi ja tällä hetkellä työssä käyntini on juuri ja juuri kannattavaa. Kokoaikaisen työn voin unohtaa saman tien, kun toinen lapsi syntyy. Kahden lapsen hoitomaksut ovat reilu 500 e/kk. Kuljen autolla töihin, joten bensaan menee se 200 euroa/kk + muut kulut. Lisäksi työvaatteisiin menee rahaa joitain satasia vuodessa. Verotuksessa en saa mitään takaisin. Ei tarvitse olla mikään matemaatikko ymmärtääkseen ettei työnteko kannata. Suunnitelmissa onkin, että alan tehdä paria vuoroa viikossa eikä lapsia tarvitse viedä hoitoon ollenkaan.

Vierailija
7/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riittääkö rahat työttämällä sitten tuohon sun "tavalliseen elämään"?

Vierailija
8/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä monesti ihmetyttää, miten ihmisillä on rahaa käydä ulkomailla, ostella lapsille kalliita vaatteita, elektroniikkaa, kun perheessä toinen tai molemmat vanhemmista työttömänä. Itse kun joutuu miettimään välillä miten laskujen jälkeen saa rahat riittämään ruokaan. Työssäkäyntikin maksaa, täydet päivähoitomaksut menee, vaikka ei palkka yllä edes keskiansioon.

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Moni käy etelässä lainarahalla. Samoin ne vimpaimet ostellaan osamaksulla. Itse olen pienituloinen, mutta täysin velaton. Periaatteena on ettei mitään ostella velaksi. Toistaiseksi se onkin onnistunut.

Vierailija
9/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän töissä rahan takia käydä. Työ antaa henkistä pääomaa ja sen avulla luodaan sosiaalisiasuhteita jne...

Lienetkö aivan tässä maailmassa?!???

Vierailija
10/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka bruttona n 1100/kk kun työtunteja n 30/vko, siitä sitten pois n 60 e matkat, lasten hoitomaksut ja siistit työvaatteet, niin kyllä ollaan sellaisessa summassa että jokainen järkevä laskutaitoinen tajuaa kannattaako tuo. Tilanne nyt bruttona n 1100/kk, josta ei mene yhtään matkoihin, eikä lasten hoitomaksuihin eikä työvaatteisiin, tämän mahdollistaa ansiosidonnainen, johon tulee lapsikorotus ja tietyt lisät työttömän omaehtoisesta koulutuksesta...faktat faktoina, ei kannata pienipalkkainen työ lapsiperheessä.

Vierailija
11/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienipalkkainen työmatkoineen just ja just illalla ehtii hätäiseen antaa päiväruuan klo 18.00 tarhan jälkeen, ja syömisen jälkeen iltapesulle ja iltapalalle, hampaiden pesu, ja nukkumaan. Äiti näkee lapsiaan illalla kolme tuntia, ja aamulla tunnin! Mitä elämää se on, että lasten kanssa arkisin ollaan 4 tuntia päivässä??? Ja siitäkin suurin osa aikaa on tarhasta hakua, ulkovaatteiden riisumista, ruuan laittoa, pöydän kattamista ja syömistä, tiskien korjaamista, ja sitten saakin jo laittaa lapset iltapesulle, iltapalat, ja hampaiden harjaukset, iltasatu ja siinä on koko päivän läsnäolot lapsille äidiltään!!

Esim. meidän perheessä ei ole taloudellisesti järkeä tehdä lyhennettyä viikkoa/päivää, koska meillä ei olisi enää rahaa ruokaan. Asuminen vie Helsingissä niin suuren siivun menoista!! Lisäksi siltikin työmatkoihin menee esim. talvella kaksi-kolmetuntia päivässä riippuen ruuhkasta ja säästä.

Ei tässä yhtälössä ole mitään järkeä!

Haluan muuttaa maalle!!! Haluan enemmän aikaa perheelle. ENkä kaikpaa yhtään esim. työyhteisöä, kaikki ne muutkin työntekijät ovat väsyneitä, vittuuntuneita ja stressaantuneita. Joka toinen vuosi on taas Yt:t, ja kukaan ei uskalla kieltäytyä ylitöistä, tai valittaa liiasta kiireestä tai liiasta työstä!!

Vierailija
12/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä luonnollisesti onnistuvat VAIN käymällä töissä.

Vierailija
13/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä luonnollisesti onnistuvat VAIN käymällä töissä.

se auttaa.

Vierailija
14/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn kun rahaa jäi kotihoidontuella + kuntalisällä enemmän, kotihoidontuen loputtua alkoi työkkärikorvaukset ja se oli juhlaa, jäi monta sataa euroa enemmän kun töissä käydessä, silloin oli jo varaa matkustella usein, uusi okt, veneet yms. ja tää on totta. mutta siis jo kotihoidontuki oli enemmän kun työssä käydessä tuli hoitomaksut, bensaan meni paljon, vaatteisiin, ruokaan jne. Työttömät ehkä tienaa eniten ellei ole joku sairaanhyvä palkka, eli juristi tai sairaanhoitaja tms.

Vierailija
15/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ollut vielä ansiosidonnaista jäljellä, mutta töihin hakeuduin. Eipä olisi kannattanut: tulot käytännössä tippuivat parisataa euroa lasten päivähoitomaksujen ja työmatkakustannusten takia. Mikään ei korvaa menetettyä vapaa-aikaa. Käytännössä minulla ei enää ole vapaa-aikaa, koska olen päivät töissä ja illat ja viikonloput teen kotitöitä.

Vierailija
16/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ollut vielä ansiosidonnaista jäljellä, mutta töihin hakeuduin. Eipä olisi kannattanut: tulot käytännössä tippuivat parisataa euroa lasten päivähoitomaksujen ja työmatkakustannusten takia. Mikään ei korvaa menetettyä vapaa-aikaa. Käytännössä minulla ei enää ole vapaa-aikaa, koska olen päivät töissä ja illat ja viikonloput teen kotitöitä.

alle 3 v, lopeta työt, karenssiaika kuluu kotihoidontuella ja sen jälkeen voit jäädä työttömäksi, itse tein niin. Ei mitään järkeä käydä töissä.

Vierailija
17/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisena epäpätevänä työssäni. nyt virka on auki ja toivon, että siihen tulisi pätevä hakija, että saan jäädä ansiosidonnaiselle. Laskin, että tulomme tulevat tippumaan n 300e kaikkiaan. Se ei ole mitään.

Vierailija
18/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tienaan 40 000 vuodessa bruttona. Jos olisin ajatellut muinoin noin kuin suurin osa tässä ketjussa, eipä tuo palkka olisi tuota nykyään. On totta että päivähoitomaksut ovat korkeat ja asuminen maksaa mutta lapset kasvavat, asuminen maksaa joka tapauksessa ja peruspäivärahalle putoaminen ei tilannetta juurikaan auta. Lisäksi eläke ei kartu.

Vierailija
19/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ansiosidonnaista, mitä sen jälkeen?

En ymmärrä tuota työnvieroksuntaa. Kun olet töissä, työkokemuksesi karttuu ja sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada muita töitä -> parempaa palkkaa. Kotona istumalla tämä ei onnistu..

Jos itse jäisin työttömäksi mun ansiosidonnainen brutto olisi 1000 e vähemmän kuin nyt saan nettona käteen. Joten kyllä työnteko innostaa aikas paljon.

Vierailija
20/26 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinvointivaltiomme kannustaa ihmisiä lusmuiluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi