Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lihasoseiden valmistukseen?

05.12.2005 |

Meillä aloitellaan lihasoseiden syöntiä. Tähän asti 5,5kk poika on syönyt kasvisoseita reilun kuukauden verran ja olen tehnyt ne itse. Nyt en vaan tiedä miten lihasoseiden teko onnistuisi parhaiten joten vinkkejä kaipailen.

Millaista lihaa olette ostanut ja miten valmistanut? entä voiko tuon ikäiselle keittää riisiä ja mitä muuta kuin perunaa sen kanssa?

peukalo keskellä kämmentä :)

Shania82 ja poika 5,5kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vähärasvaista naudan jauhelihaa, keittänyt sen ja sitten soseuttanut sauvasekoittimella. Saman olen tehnyt kalkkunan ja broilerin jauhelihalle. Possua olen ostanut palana ja tehnyt siitä muulle perheelle vaikka pihvejä ja sitten keittänyt vauvalle kuutioina tai suikaleina ja jälleen soseuttanut sauvasekoittimella.

Olen tarjonnut pojalleni 6kk bataattia,perunaa,parsakaalia, kukkakaalia, maissia, kesäkurpitsaa, riisiä ja sitten hedelmiä ja marjoja.

Riisi muuten luetaan kuuluvaksi viljoihin, opin juuri tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittänyt possun, naudan tai kanan jauhelihaa. Sitten sauvasekoittimella hienoksi.

Joukkoon laitoin alkuun sipulia, nyt jo muitakin mausteita (basilikaa, maustepippuria...)

Vierailija
4/4 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittänyt broiler suikaleita ja possun jauhelihaa, sit hienoksi sauvasekoittimella ja pakastanut totutteluksi teelusikallisen folio kääröön ja sit myöhempää käyttöä varten pakastin hieman enemmän jääpala rasiaan ja sit pussiin. Minusta kätevää ottaa pakasteesta kasvis sose pala ja liha pala, ja eikun sekaisin =)! Näin meillä.