Tooran, Raamatun ja Koraanin alkuperäiskielet.
Moni tietää, että olen " valumassa" kohti Islamia. Mutta tänään mietein yhtä asiaa Islamista. Jos Tooran ja Raamatun alkuperäiskielet ovat olleet samoja niin miksi Koraanin kieli on yhtäkkiä arabia??!!
Onko Tooran ja Raamatun alkuperäiskieli sama? Mä kysyin tätä meidän uskonnon opettajalta ja hän sanoi että Tooran alkuperäiskieli on Hebrea. Hän sanoi että Jeesuksen kieli oli Aramia (tai joku semmonen) mutta hän ei tiennyt oliko ensinmäinen Raamattu Aramian kielellä vai Hebreaksi. Tietääkö joku?
Onko Koraanin kieli sen takia arabia kun Muhamedin kieli oli Arabia?
Opettaja kertoi että sekä Juutalaisuus, Kristinusko että Islam ovat lähtöisin Aabrahamista. Se sano jotain että sille synty kaksi poikaa, Isak ja Ismael ja Juutalaisuus ja Kristinusko ovat lähtösin Isakista ja Islam Ismaelista. Jotain tollaista se selitti. Komentteja tuohon?
Kristityille kysymys: Jahve.... onko se Jehovien vai Lutherilaisten Jumalan nimi? Eikö Jehovien Jumala ole Jehova ja lutherilaisilla Jahve? Opettaja meinaan sanoi että Jehovien Jumala olisi Jahve ja mun on vaikee uskoo sitä.
Kommentit (22)
Laitan tähän pari Koraanin kohtaa, jotka liittyvät Jeesuksen (as) syntymään (muitakin, parempia, saattaa löytyä)
3:45-47
19:16-34
Jumala on ilmoittanut profeetoilleen nämä neljä kirjaa eri aikakausina. Ne on ilmoitettu profeettojen omalla kielellä, loogista eikö?
Näistä neljästä kolmea ensimmäistä ihmiset ovat muuttaneet tahattomasti/tahallaan tai osia niistä on kadonnut, siksi tuli vielä viimeinen ilmoitus, Koraani. Jumala suojelee Koraania niin, ettei siihen pystytä tekemään muutoksia enää. Se on 100 % Jumalan sanaa ja se lopullinen Jumalan sana, jota jokaisen ihmisen tulisi halutessaan seurata. Syy miksi kirjoitan " halutessaan" johtuu siitä, että Jumala sanoo Koraanissa, ettei uskonnossa ole pakkoa. Kenenkään ei ole pakko uskoa, tässä suhteessa ihminen on vapaa, mutta myöhemmin tuomionpäivänä hän joutuu tilille uskottomuudestaan.