Ovatko naise täälä oikeasti noi epäempaattisia kuin tuossa raskaustesti-ketjussa?
Kommentit (19)
Miksi kaikki pitää hyväksyä ja päähän taputtaa?
"Älkää ny vihakko mua, buuhuu"
kun tällaista lisämainostusta ja uutta vänkäysketjua yrittelet? Olet ihan v i t u n rasittava eikä kukaan enää jaksa innostua typeristä huomiohakuprovoistasi.
Käyn täällä vain silloin tällöin ja tämä Joulun jälkeinen negatiivisuus on suoraan sanoen yllättänyt. Ei vain siis yhdessä ketjussa.
Kyllä näkyy empatiakyvyttömiä löytyvän, anonyymina ainakin.
Suurin osa siinä ketjussa taitaa vain olla kyllästyneitä muruun joka on tilittänyt elämästään täällä huhtikuussa alkaen.
Jätti poikaystävän koska sen kanssa oli tylsää, ja oli löytänyt jännittävämpää seuraa (mutta ei ollut pettämistä vaikka suhteet meni vähän päällekkäin), uusi jännittävä mies olikin varattu ja vähän liiankin jännittävä, ja olikin todella inhottava murua kohtaan.
Muru sitten päätyi taas yhteen poikaystävän kanssa, menivät kihloihin, ja sitten murulla olikin ongelma kun kihlatun paras kaveri oli häntä suudellut.
Kihlattu sitten pitää murua välillä kotiarrestissa.
Kihlattu on jo kauemmin sählännyt kortsujen kanssa, ja muru pelännyt ennenkin että olisi poikaystävän sähläyksen takia raskaana.
Kihlattu joutui myös sairaalaan tossa joku kuukausi sitten, huumeiden yliannostuksen takia.
Murua ei vaan jaksa enää, empatiaa ei riitä hänelle.
samaan aikaan, kun sanoma on hankkinut palstalle yhä enemmän näkyvyyttä ja lehdet on alkaneet ronkkimaan täältä tyhmiä aiheita uutisiksi. Mielenterveyspotilaita täällä pyörii. Se on harmi, kun monille näyttää olevan oikein missio se, että ketju kuin ketju - aloittaja on haukuttava. Monesti ne asialliset vastaukset jää jalkoihin tai itse jätän monesti vastaamatta kokonaan, jos ketju on jo täyttynyt hulluista huutajista.
Mutta noin ylipäätään, tämä on minusta yleisempikin ilmiö nettipalstoilla. Myös hesarin keskustelut ovat nykyään aika luokatonta, joskus aikoinaan siellä oli hyviäkin keskusteluja. Nykyään kaikki vaan tappelee ja haukkuu toisiaan netin keskusteluissa...
samaan aikaan, kun sanoma on hankkinut palstalle yhä enemmän näkyvyyttä ja lehdet on alkaneet ronkkimaan täältä tyhmiä aiheita uutisiksi. Mielenterveyspotilaita täällä pyörii. Se on harmi, kun monille näyttää olevan oikein missio se, että ketju kuin ketju - aloittaja on haukuttava. Monesti ne asialliset vastaukset jää jalkoihin tai itse jätän monesti vastaamatta kokonaan, jos ketju on jo täyttynyt hulluista huutajista.
Mutta noin ylipäätään, tämä on minusta yleisempikin ilmiö nettipalstoilla. Myös hesarin keskustelut ovat nykyään aika luokatonta, joskus aikoinaan siellä oli hyviäkin keskusteluja. Nykyään kaikki vaan tappelee ja haukkuu toisiaan netin keskusteluissa...
joo mut siinä ketjussa on oikeasti kyse siitä, että kukaan ei jaksa sitä ap:ta joka on siis nimetty täällä muruksi. Jos ois joku tuntematon, sais varmaan sympatiaa.
joo mut siinä ketjussa on oikeasti kyse siitä, että kukaan ei jaksa sitä ap:ta joka on siis nimetty täällä muruksi. Jos ois joku tuntematon, sais varmaan sympatiaa.
murua ei vaan jaksa enää.
tuohon ketjuun, tai mikä sen otsikko olisi? Olen yrittänyt kyllä etsiä.
Empatiaa tuntee ketä tahansa kohtaan, kun ei ole kyse mistään pahantekijästä.
Empatiaa tuntee ketä tahansa kohtaan, kun ei ole kyse mistään pahantekijästä.
Mistä moinen "tieto"?
avasitte tuota raskaustesti-ketjun kirjoittajan "tarinaa". Avasin tuon ketjun, ja siitähän selvästi näkee että se on ihan itse keksitty pikku jännäri, johon varmasti tullaan saamaan jatkoa, mutta en tiennyt että tämä kirjoittaja on tällä palstalla joku kuuluisuus. :)
Minusta on hiukan omituista, jos joku ei näe, että tekstissä ei ole aito tilanne, jossa nainen tekee positiivisen raskaustestin. Nuo reaktiot on epäaitoja. Tai ehkä se lapsettomiin uppoaa. Muiden silmissä se on vaan huonoa draamaa. Ei ihme jos haluttaa ilkeillä.
avasitte tuota raskaustesti-ketjun kirjoittajan "tarinaa". Avasin tuon ketjun, ja siitähän selvästi näkee että se on ihan itse keksitty pikku jännäri, johon varmasti tullaan saamaan jatkoa, mutta en tiennyt että tämä kirjoittaja on tällä palstalla joku kuuluisuus. :)
Minusta on hiukan omituista, jos joku ei näe, että tekstissä ei ole aito tilanne, jossa nainen tekee positiivisen raskaustestin. Nuo reaktiot on epäaitoja. Tai ehkä se lapsettomiin uppoaa. Muiden silmissä se on vaan huonoa draamaa. Ei ihme jos haluttaa ilkeillä.
Huonoa draamaa on, että käänteet tulevat liian lähekkäin: testi, kivut, keskenmeno.
Mutta onko sitten täydellinen tietämättömyys sukupuoliterveydestä trollausta vai ei - sitä en uskalla mennä sanomaan. On varmaan niitäkin, joille äiti ei ole kotona opettanut mitään ja jotka koulussa ovat olleet unessa terveystiedon tunneilla.
Epäaitouden vaikutelma voi myös syntyä siitä että kirjoittaja ilmaisee itseään huonosti tai kömpelösti, ei siis yksinkertaisesti osaa kirjoittaa.
Nämä siis yleisellä tasolla. Muru on mulle aivan uusi tuttavuus :)
Huonoa draamaa on, että käänteet tulevat liian lähekkäin: testi, kivut, keskenmeno.
Mutta onko sitten täydellinen tietämättömyys sukupuoliterveydestä trollausta vai ei - sitä en uskalla mennä sanomaan. On varmaan niitäkin, joille äiti ei ole kotona opettanut mitään ja jotka koulussa ovat olleet unessa terveystiedon tunneilla.
Epäaitouden vaikutelma voi myös syntyä siitä että kirjoittaja ilmaisee itseään huonosti tai kömpelösti, ei siis yksinkertaisesti osaa kirjoittaa.
Nämä siis yleisellä tasolla. Muru on mulle aivan uusi tuttavuus :)
pistä av-hakuun "kuka on muru", löytyy ketjuja joista pääset jyvälle.
Sitten jos haluat lukea lisää löytää suuren osaan laittamalla hakuun "Hei :)", se on vähän niinku Murun nimerkki se hei ja smajli.
Minä olen yksi tuohon uusimpaan Muru-telenovelaan vittumaisesti vastanneista. En ikinä vittuilisi oikeasti keskenmenon kokeneelle ihmiselle, mutta tuo Muru-stoori haisee kilsan päähän ylipitkälle ja venytetylle trollille. Ja mikäli Muru sattuisi olemaan linjoilla: tarinasi oli paljon jännittävämpi tylsistyneille kotiäideille (kuten minä :D) kun häselsit ukkojen kanssa ja vihjailit huumeista ja rikkaista vanhemmista ja persepanoista. Keskenmeno ei ole viihdearvoltaan kovinkaan kummoinen juttu, vaikka raskaaksitulo johtuisikin poikaystävän kontrollimaniasta. Jännempää olisi, jos tulisit raskaaksi niin, ettet tietäisi kuka isä on. Eli vähän kierroksia peliin nyt, Muru, että tarinasi kantaisi! Jos vaikka lähtisit surevana kohta radalle, tytöt veisivät sinua ulos tuulettumaan, kohtaisit siellä Micken joka olisikin tosi ihana ja päätyisitte sänkyyn jne, ja Micke lupaisi jättävänsä perheensä sinun takiasi ja olisit ihanan prinsessanaiivisti siinä luulossa, että Micke rakastaa sua oikeesti jne. Ja sitten joku työkaveri saisi tietää, että olet Muru ja levittäisi sinusta niitä panokuvia joista taannoin selitit... tässäpä vähän juoni-ideoita.
Lisäksi kaikki ristiriitaisuudet tyyliin "aivan yllätyksenä tuli tämä raskaus enkä mitenkään ole voinut valmistautua", vaikka jo viikkoja (tai pari kk?) sitten on selittänyt tuota "pakollista ehkäisyn puutettaan".
Onhan niitä kaikenlaisia ihmisiä tässä maailmassa, mutta itse en AV-palstalla päivittelisi tilannettani parin minuutin välein, jos oikeasti olisi keskenmeno just silloin.
"Muru" on jonkun pöytälaatikkokirjailijan tuotos, siksipä en sympatiaani tuhlaa hänen suruihinsa.
Pitäkän nämä murun uusimmat ylhäällä kunnes pääsen töistä ysiltä, kiitos =D
kun tällaista lisämainostusta ja uutta vänkäysketjua yrittelet? Olet ihan v i t u n rasittava eikä kukaan enää jaksa innostua typeristä huomiohakuprovoistasi.