Miten selvita vauvan kaipuusta?! Minulla on mieleton vauvakuume, mutta raskaaksi en vain tule(stressaamalla ei onnistu). Milla ihmeella selvian taman kriisin yli?
Kommentit (5)
Sitten osaa arvostaa omaa tilannetta :)
Minä olen ainakin aina tyytyväinen vain yhteen ihanaan lapseen ja varsinkin kun katson kolmenkin lapsen kanssa rääpöstäviä stressaantuneennäköisiä äitejä tai kuuntelen vierestä monen lapsen marinaa ja kiukuttelua vanhemmilleen. Tai kun käyn kylässä monilapsisessa perheessä tai kun meillä on ollut paljon vieraita...huhhuh. en jaksaisi moista!
Niin tylsää kuin se onkin niin aika on ainoa, mikä auttaa. Tai sitten tietysti se, jos kuitenkin sattuisi tulemaan raskaaksi + saamaan vauvan. Mutta kyllä siinä pitkään saa kitkutella. Anna aikaa itsellesi ja mieti sopivia tekosyitä kun et jaksa lähteä esim. kavereiden vauvajuhliin. (Totuutta ei kannata sanoa, siitä sitten saavat herneitä nenäänsä että eikö se voi mun puolesta olla ilonen vaikkei itsellä tärppääkään. Ihan vaan että " Voi voi kun siinä on just samalla illalla XXXX, voinko piipahtaa joku toinen kerta." )
Nimim. kokemusta jo viime vuosituhannelta... Mutta oikeasti aika siis auttoi! Koita jaksaa.
Minä hoidin nuorempana muiden lapsia, eikä vauvakuume kiusannut. Sitäpaitsi monet äidit ovat varmasti mielissään, jos joku tarjoutuu lastenhoitajaksi.
Kuinka vanha olet?
Kauanko olette yrittäneet?
Onko lähipiirissäsi vauvoja?
Ja yritä olla katkeroitumatta asiasta. Meillä raskaaksi tuleminen kesti 2 vuotta ja 3 kuukautta ( sisältäen yhden alkuraskauden keskenmenon ). Nytkin raskaus on saanut alkunsa silloin, kun minä oletin viimeisten kuukautisten olleen, elämä on ihmeellistä :).
Yritä pitää mieli korkealla ja onnea!