Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla tulot ja menot menee about tasan, miten hanskaatte harvoin tulevat isot laskut?

Vierailija
26.12.2012 |

Minä laskin taas yhteen koko ensi vuoden laskut ja jaoin summan tasan kuukausille. Ja laitoin automaattisen veloituksen palkkapäivänä menemään rahaa lasku/lainatilille.

Eitä tarvi sitten ihmetellä kun tulee isoja laskuja, mm. vakuutukset yhdessä erässä, kiinteistövero tai tontin vuokra.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on tietysti varattuna rahaa.

Vierailija
2/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Niinä kuukausina, kun on paljon isoja laskuja. Ja sitten seuraavassa kuussa maksan Visa-laskun pois, niin ei tule kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on menoja.

Vierailija
4/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on se normaali taloustilimme, jolta menee ruuat, päivähoitomaksut, sähkölaskut, lasten vaatteet ja kaikki muu periaatteessa suht tasaisena pysyvä kustannus.

Sitten on toinen tili, johon kummallakaan meistä ei ole korttia, jonne menee pieni summa kummaltakin kuussa ennakoimattomille menoille. Summa ei ole iso, mutta kun koko tiliä harvemmin ajattelee (koska niitä kortteja ei ole), siellä saattaa hyvinkin olla se yllättäen tarvittava raha kun pesukone hajoaa tai tarvitaan uusi ruokapöytä.

Vierailija
5/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kyllä mitä laskuja tulee, muihin yllätyksiin minulla on vakuutukset ja säästän myös vähän joka kuukausi.

Vierailija
6/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkittynä kalenteriin. Eihän sähkölaskut ja muut isommat laskut tule koskaan yllätyksenä. Sen lisäksi laitan joka kuukausi säästötilille rahaa, josta sitten nostetaan rahat yllättäviin menoihin.

Vierailija
7/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten iisiä.

Vierailija
8/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menee joka kuukausi tietty summa. Ja sieltä menee automaattisesti laskut ja lainanlyhennykset. Kuukausittainen summa on aikanaan laskettu niin, että se riittää kaikkiin vuoden laskuihin ja summa on vähän reilu, että on rahaa myös esim. auton huoltoon jne. Siis muihin kuin näihin vakiolaskuihin.

Suosittelen.

Vierailija
9/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme huomioi verokortissa vähennyksiä lainkaan, useampi tonni tulee joka vuosi takaisin ja niillä maksetaan seuraavan vuoden isot laskut.

Vierailija
10/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseltä laskunmaksutilille meidänkin rahat menevät joka kuukausi ja sieltä maksetaan laskut ja lainan lyhennykset menevät.

Vierailija
11/11 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni vielä "hoiti" laskujen maksun niin hänelle tuli AINA yllätyksenä autoverot, tv-lupamaksut ym. Ihan käsittämätöntä miten ei muka osannut niihin varautua etukäteen ja ennakoida?? Aina valitti kuinka laskut kasautuu ja joutuu miettimään missä järjestyksessä maksaa mitäkin ja mitkä esim. kuukaudenkin myöhässä.

Nyt on siirretty laskun maksu minulle, mieheltä menee automaattisesti tietty summa palkkapäivänä minun tilille ja minä hoidan laskut. Mies on tyytyväinen kun tietää paljon jää hänelle aina käyttöön. Yritin ehdottaa laskunmaksutiliä ja että hoitaisi itse laskunmaksun sieltä, mutta ei toiminut.. ei vaan tajunnut sitä ennakointia ja että oikeasti pitää laittaa vähän ekstraa niinäkin kuukausina kun ei ole isoja laskuja.