Voiko cv:hen laittaa esittelyki alkuun äiti ja vaimo?
En ole ennen tehnyt cv:tä joten mitkä tiedot siellä kannattaa mainita.
Kommentit (22)
Sillä osoittaa työnantajalle heti alkuun, että on elämän prioriteetit kohdallaan!
siitä teidän keittiössä olevasta "Millan keittiö on kodin
siitä teidän keittiössä olevasta "Millan keittiö on kodin "sydän"" ja laita se vielä hakemuksen kuvaksi. Menee varmasti viesti perille.
Jos sinulla olisi vielä presidentin myöntämä mitali ansioituneelle äidille niin kuva siitäkin kannattaisi liittää mukaan.
Äitinä, vaimona, hoitovapaalaisena ja esimiehenä sanon sinulle että ÄLÄ
siitä teidän keittiössä olevasta "Millan keittiö on kodin
julkasemaan tänne nuolesta ja kolmosesta tehtyä sydäntä vaan katkaisi koko viestin..
Se on koulutus- ja työkokemusesittely, ei mikään elämäkerta. Minä työnantajana en edes lukisi loppuun tuollaista cv:tä. Ei kuulosta ammattilaiselta vaan av-mammalta.
Se on koulutus- ja työkokemusesittely, ei mikään elämäkerta. Minä työnantajana en edes lukisi loppuun tuollaista cv:tä. Ei kuulosta ammattilaiselta vaan av-mammalta.
Hakemus menisi roskakoriin heti jos siellä lukisi jotain vaimoa ja mammaa...
Sillä osoittaa työnantajalle heti alkuun, että on elämän prioriteetit kohdallaan!
"Kotiorja haaveilee ponnahduksesta työelämän vapauteen.
Lapsia 4 kpl: 7kk (keliakia), 1,8 v, 7 v. (adhs) ja 15 v. (bipo).
Siviilisääty: eronnut, ikä 31 v.
Harrastukset: Ratsastus, musiikki, taiteet, eläimet ja tietokone".
"Kotiorja haaveilee ponnahduksesta työelämän vapauteen.
Lapsia 4 kpl: 7kk (keliakia), 1,8 v, 7 v. (adhs) ja 15 v. (bipo).
Siviilisääty: eronnut, ikä 31 v.
Harrastukset: Ratsastus, musiikki, taiteet, eläimet ja tietokone".
kärsii niska- ja hartiavaivoista mutta tällä hetkellä tilanne hallinassa ja lääkärin valvonnassa. Myös mielenterveysongelmat kannattaa mainita varmuuden vuoksi.
siellä monella on kohta siviilisääty tai perhesuhteet johon sitten on kirjoitettu naimisissa, kaksi lasta tms.
mutta alkuun en laittaisi niitä, Aika monessa paikassa lentää romukoppaan hakemus jos tituleeraa itseään jollain muulla kuin ammattiniikkeellä.
En ymmärrä miksi kaikkiin kyselyihin pitää vastata niin töykeästi aina, vaikka kysymys omasta mielestään tyhmä olisikin. Se kertoo huomattavasti enemmän kyllä viestin kirjoittajasta kuin siitä tyhmän kysymyksen kysyjästä...
Mutta tosiaan, ei kannatta laittaa. CV:hen laitetaan työpaikat, koulutukset, kurssit joista voisi olla hyötyö työhön, kielitaito jne. Itselläni lukee siviilisääty kyllä.
Äiti ja vaimo-titteleiden ilmoittaminen antaa kuvan hyvin perhekeskeisestä ihmisestä, ja sitä kuvaa EI kannata antaa hakemuksessa. Työntekijän ei tarvitse tietenkään olla mikään perheetön, mutta alkumetreillä tulisi kaikki paino laittaa sille, että olisi hyvä siinä työssä ja oikeasti kiinnostunut siitä. Haastattelussa voit kertoa sitten, että sinulla on lapsia ja olet naimisissa. Yleensä kuitenkin on joku "kerro itsestäsi" mahdollisuus.
Työnteon kannalta tuskin on tärkeää tietää, että olet erinomainen äiti ja vaimo ja miksi näin?!?
Ei tämä tosin hyvä provokaan ollut.
Itse käytän epäilemättä jo vanhentunutta cv-mallia, jossa tosiaan aloitetaan nimi- ja yhteystiedoilla sekä siviilisäädyn ja lapsien määrän ja iän maininnalla. Taitaa olla myös syntymäaikakin siinä. Enpä usko, että on vaikeuttanut työnhaussa, päinvastoin. Eli aika moni jatkanut lukemista ja huomanneet myös kokemuksen ja koulutuksen. Eli periaatteessa, tulen siis kertoneeksi olevani vaimo ja äiti heti cv:n alussa.
mutta kannattaako perhesuhteet mainita vasta CV:n lopussa? Itse olen laittanut henkilötietoihin heti CV:n alkuun lasten syntymävuodet, sillä työhistoriassa olisi muuten selittämätön aukko.
Olisiko parempi, että tämä lukisi vasta CV:n lopussa?
nainen, on ihan hyvä.