Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsen käyttötiliin verkkopankkitunnukset

Vierailija
26.12.2012 |

niin, että tunnukset olisivat ikäänkuin minun, eli äidin, verkkopankkitunnusten alla? Tili on tavallinen käyttötili, tosin isovanhempien avaama ja siinä on sellainen ehto, että lapsi itse ei saa käyttää tiliä ennenkuin 18v.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin op:ssa minä juurikin tuollaisella samanlaiselle, isäni avaamalle tilille. Tosin mukanani oli puolisoni kirjoittama valtakija. en muista tarvitttiinko sitä, mutta nyt lapsen tili on minun tunnusteni alla.

Vierailija
2/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että tunnukset olisivat ikäänkuin minun, eli äidin, verkkopankkitunnusten alla? Tili on tavallinen käyttötili, tosin isovanhempien avaama ja siinä on sellainen ehto, että lapsi itse ei saa käyttää tiliä ennenkuin 18v.

Et kuitenkaan saa ottaa sieltä rahaa. Sen kieltää laki.

Vierailija
4/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan saa ottaa sieltä rahaa. Sen kieltää laki.

onhan tiliä helpompi pitää silmällä samalla kun hoitaa asioita omalta tililtä.

Vierailija
5/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tililä olevat rahat kun tarvis sukset ostaa? siel ois just sen verran rahaa?

Vierailija
6/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai huoltaja saa käyttää tilin rahoja lapsen omiin menoihin yms. Älkää olko naurettavia

Vierailija
7/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan nostan rahaa lapseni tililtä, kun hänelle tarvitsee jotain ostaa. tarhakuvatkin taisin jopa maksaa lapseni tililtä, eikä kukaan tullut pidättämään

Vierailija
8/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voit

Vierailija
9/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen tili voidaan liittää vanhempien tiliin.

Sen sijaan jonkun kyselemät suksien ostot eivät kuulu lasten maksettaviin eli jos lapsen tililtä ottaa rahat suksiin, niin kyseessä on kavallus.

Vanhempien tehtävä on elättää lapset ja siten lapsien tililtä ei tule ottaa rahoja esim. ruokaan, vaatteisiin tai harrastuksiin. Jos taas lapsi haluaa ostaa omilla rahoillaan vaikka jonkun pelin tai lelun, niin sen voi ostaa.

En kuitenkaan lähtisi käyttämään tuollaiselta 18 v rajoitteiselta tililtä mitään rahaa, koska se raha on tarkoitettu lapselle ja lapsi ei sitä rahaa saa käyttää alle 18 v.

Vierailija
10/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun tarvitsee seurata tiliä, jos on isovanhempien avaama? Vai laitatko tilille myös itse rahaa ja haluaisit esim. sijoittaa? Oletko puhunut asiasta isovanhempien kanssa?

Vierailija
11/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vain meilläkin on juuri tuollainen tili liitetty omaan tiliini ja jopa on sieltä ihan elämiseen rahaa jouduttu lainaamaan.

Vierailija
12/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tililtä saa ottaa rahaa lapsen tarpeisiin, kuten suksiin. Omiin menoihin ei saa käyttää.

Vierailija
13/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko keskustellut isovanhempien kanssa miksi kyseessä käyttötili. Jos siis tarkoitus, että lapsi saa varat käyttöönsä vasta 18v. täytettyään.

Miksi tarvitset verkkopankkitunnukset?

Vierailija
14/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on metsässä kasvanutta porukkaa. Sillä ei ole merkitystä, kuka tilin on avannut. jos kyseessä käyttötili, tottakai saat sinä lapsen huoltajana siihen automaattisesti käyttöoikeudet.Usein tuollaiselta tililtä meillä ostetaan lapselle vaatteita, maksetaan esim. lääkärikuluja yms.

Vierailija
15/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei sieltä saisi rahoja ottaa esim. suksiin, fillariin, vaatteisiin yms.

Pitääkö avata omalle nimelle lapsilisätili erikseen? Dorkalta kuulostaa.

Vierailija
16/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asia noin. Vanhemmat ovat vastuussa elatuksesta. Sukset voidaan ihan hyvin rinnastaa esim. lenkkareihin tai harrastuksiin, joten ne kuuluvat vanhempien maksettavaksi.

Vierailija
17/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsilisät ohjataan lapsen omalle tilille, niin niistä tulee lapsen omia rahoja eikä vanhempien rahoja. Tällöin ei myöskään tule lapsilisään esim. sisarkorotustakaan, jos ne eivät mene samalle tilille.

Lapsilisät pitää siis mennä vanhemman tilille, jos haluaa niitä käyttää lapsen elatukseen.

Vierailija
18/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat laittaa sinne rahoja ja ei ne laita molempien tilille vaan köntän jommallekummalle. Minä sitten tasailen niitä aina kun "käyn pankissa".

Ollaan sovitti isovanhempien kanssa, että sinne ne rahat menee, mutta jos minä omalla pankkikortilla makselen lasten ostoksia, tottakai sieltä tililtä itselleni saan tarvittaessa rahoja ottaa. Mikäs laki meitä valvoo?

Eiköhän me perheen sisällä useinmiten kuitenkin vanhemmat maksella ihan kaikki lasten ostamat tavarat ja palvelut.

Ihan on turhaa mulle jonkun selittää, että en saisi mennä lapsen tilille joskus ottamaan rahaa, jos vaikka johonkin sitä tarvitsen.

Lapset toki tietää, että tilit on olemassa, eivät paljonko rahaa on, molemmilla n. 10 000 e, eli ei nyt olla niitä ryöstetty. Ei niitä kauheesti pelota, että me putsataan ne kuiviin.

Vierailija
19/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat alkavat onneksi olla enemmän hihnalla ja ajatella monesti järkevämmin kun vanhemmat.

Vierailija
20/42 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asia noin. Vanhemmat ovat vastuussa elatuksesta. Sukset voidaan ihan hyvin rinnastaa esim. lenkkareihin tai harrastuksiin, joten ne kuuluvat vanhempien maksettavaksi.