Saako lapsen käyttötiliin verkkopankkitunnukset
niin, että tunnukset olisivat ikäänkuin minun, eli äidin, verkkopankkitunnusten alla? Tili on tavallinen käyttötili, tosin isovanhempien avaama ja siinä on sellainen ehto, että lapsi itse ei saa käyttää tiliä ennenkuin 18v.
Kommentit (42)
Lapsen tililtä saa ottaa rahaa lapsen tarpeisiin, kuten suksiin. Omiin menoihin ei saa käyttää.
Lue lakia. Tilin rahat kuuluvat lapselle. Sinun velvolisuus on elättää hänet sinun ansaitsemillasi rahoilla. Sinä et saa käyttää lapsen rahoja siihen. Elatukseen kuuluu myös vaatteet ja sukset
Meillä on esim. lapsen ostaneet itselleen trampoliinin ja maksanut erotuksen kalliimpaan polkupyörään ja tiedän että nämä rahat on meillä oikeus tililtä hakea.
Emme siis osta sieltä ruokaa tai mitään kohtuutonta. Joten anna linkki joka kieltää lasten rahojan käytön em. tavaroihin tai niihin suksiin.
Minä itse haastoin vanhempani oikeuteen kun he olivat ostaneet minun harrastusvälineitä minun rahoillani. Minä voitin sen jutun.
Rahoja EI saa käyttää minkään polkupyörän ostamiseen. SE on vanhempien velvollisuus maksaa ne