vauva 8kk kakoo kiinteitä ruokia
Ei siis täysin soseita, vaan nyt, kun olen alkanut antaa hieman rakeisempaa, kakoo ja yökkii. Näyttää siltä että olisi tukehtumassa ja minäkös olen silloin aivan paniikissa. :( miten muilla on mennyt rakeinen ruoka alas? Ja voiko oikeasti tukehtua sellaiseen vai miksi tekee niin? Teen itse pääosin ruuat, mutta kakoo myös kaupan ruokia. Normaali kaurapuuro menee alas ongelmitta kyllä, vaikka onkin karkeampaa kuin ne jauheet...
Kommentit (4)
Samaa teki oma poikani pIenenpänä.. Syötinsitten vain niitä kaikkein hienojakoisimpia soseita, esim piltti- perunamuusiaja lohta! Ja pienten ruokia! Ajan kanssa alkoi tottua rakeisempaan. Muista antaa sormiruokaa että tottuu paloihin :)
Eli laitoin kaiken täysin sileäksi siihen saakka. Aloin antamaan sormiruokaa n. 8kk siinä rinnalla, lähinnä hedelmiä ja marjoja. Ja keitettyä parsakaalia ja kukkakaalia. Hedelmäsoseista kannattaa aloittaa niillä vähän isommilla paloilla. Kokoliha ei koskaan ole mennyt alas, eikä mene oikein vieläkään vaikka poika on 5v. :) Ja edelleen rakastaa kaikkia marjoja ja parsakaalia, hah...
jo ennen kuin ruoka on nielussa. Tämä suojaa vauvaa tukehtumiselta. Älä siis turhaan pelkää vauvan tukehtumista, vaikka yökkiikin. Anna vaan reilusti sormiruokia, jotta vauva tottuu vähän karkeampaankin koostumukseen.
On lievää refluksi vaivaa, mutta lääkärin mukaan ei pitäisi vaikuttaa.
Pureskelee ikenillä ja isoimmat palat pyörittelee kielellä ulos.
Sen minkä nielee oksentaa/kyökkää muutaman sekunnin jälkeen ulos.
Ihan sileä sose menee, mutta jos se on paksumpaa niin alka kyökkiä.