Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu meni sitten ihan päin mäntyä...

Vierailija
25.12.2012 |

Eli eilen, jouluaattona, kaikki alkoi hyvin ja luulin tästä joulusta tulevan meidän perheen (minä ja mieheni, 5-vuotias poika, 11-vuotias poika ja 14-vuotias tyttö, myös tänä jouluna kylässä anoppi ja äitini) paras joulu. No, ei tämä todellakaan paras ollut. Ei eden mitään sinne päin. Saattoi olla jopa ikävin ja kamalin joulu vähään aikaan.

Okei, kaikki siis alkoi hyvin. Kunnes avasimme joululahjat. Meillä on tapana sellainen, että kaikki lapset saavat 5 joululahjaa. Nyt pojilla tuli sitten riitaa siitä, että 11-vuotias sai 8 ja 5-vuotias 5. Noh, kun rauhoitumme ja yritimme jatkaa lahjojen avaamista niin meidän tyttö hermostui siitä, kun olin ostanut hänelle semmoisen violetin hameen.

Tytöllä kait joku tyhmä teiniangsti-vaihe menossa, kun ei suostu hameita pitämään... Esimerkiksi heidän koulun joulujuhlassa hänelle sanottiin, että tyttöjen pitää laittaa hame päälle, mutta hän ei suostunut koska se kuulemma on "sukupuolirasismia".

Sanoin, että ei sitä hametta nyt joka päivä tarvi pitää, vaan tärkeisiin juhliin. Noh, tyttö heitti hameen seinään ja sanoi, että hän ei pidä hameita ja saa kuulemma päättää itse, mitä päälleen laittaa.

Noh, kun lahjat oli avattu, eikä tytön takia kenelläkään ollut enää oikein joulumieltä, niin ajattelin seurustella vieraiden ja mieheni kanssa. Tämä ei sitten onnistunutkaan, koska noin puolen tunnin päästä yläkerrasta kuului kauheaa meteliä. Meidän 14-vuotias soitti kitaraa. Ei, eihän kitaran soittamisessa ole mitään pahaa, mutta hän soitti todella kovalla äänellä ja erittäin epäpuhtaasti.

Menin siis ottamaan sen kitaran pois häneltä, ja vein sen alakertaan piilotettavaksi.

Ilta jatkuu normaalisti yhdeksään saakka, kunnes menen tarkistamaan, että lapsilla on kaikki hyvin. 11-vuotias pelaa uudella pelikonsolillaan, 5-vuotias katsoo kun 11-vuotias pelaa ja mitä tekee meidän tyttö? Astuin hänen huoneeseensa ja joi siellä colaa ja söi sipsejä. En ollut ostanut niitä meille jouluksi (uudeksivuodeksi kyllä lupasin) ja kysyin, että mistä hän on saanut ne. No tyttö rehellisesti vastasi, että osti ne itse. Sanoin, että saa juoda colan loppuun, mutta takavarikoin sipsipussin, joka oli sellainen megapussi.

Teimme sopimuksen, että uutenavuotena lapset saavat valvoa jonnekin yhteen tai kahteen jos jouluna menevät nukkumaan tuossa yhdentoista maissa. Onneksi menivät. Itse menin kahdeltatoista ja sain onneksi nukuttua ihan hyvin.

No, puoli kahdelta kuului kolinaa vessasta, ja meninpä katsomaan, että mitä siellä tapahtuu. Tyttö oli siellä paperi painettuna nenää vasten ja valitti, että nenästä tuli verta ihan kauheasti. Hänellähän on oma nenäliinapussi huoneessaan! Aina lojuu siinä lattialla. Kohta koko perhe oli hereillä ja 5-vuotias alkoi itkemään.

Kohta en kestänyt enää ja huusin tytölle että hän on pilannut meidän joulumme. Lähetin tytön takaisin huoneeseensa, ja tyttö alkoi itkemään. En minä tuossa iässä tollaisesta itkemään olisi alkanut. Toisaalta kyllä ymmärrän, koska korotin äänensävyäni niin paljon.

Tänään tyttö ei ole vieläkään tullut alakertaan. Olen käynyt herättelemässä, ja tiedän, että hän on jo herännytkin, mutta ei halua tulla syömään aamupalaa, tai tulla pois huoneestaan. Miten voisi pyytää anteeksi? Itse kadun huutamista jonkin verran, mutta toisaalta silloin otti niin paljon palloon, että en enää pystynyt pitämään sitä sisälläni.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nipo olet ja pilasit muidenkin joulun! :o

Vierailija
2/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten jos ei tykkää lahjoista, käyttäytymisestä voi huomauttaa, että ei tunnu kivalta kun heittelee hametta ympäri kämppää. Ei ole pakko sitä pitää. Miksi piti sipsipussi takavarikoida, varsinkin kun on omilla rahoillaan ostanut? Miksi se vessasa söi, pelkääkö niin paljon vanhempiaan?! Pyydä itse anteeksi käytöstäsi mutta sano, että myös tyttären käyttäytyminen harmitti kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuon joulun pilasi niin sinä. Löysää hieman tuota vannetta pääsi ympärillä.

Jos siis skitsoat siitä että teini syö jouluna sipsejä ja soittaa kitaraa? Hakeudu hoitoon.

Vierailija
4/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloit huutamaan tytölle, jos häneltä tuli verta nenästä? Onko sulla itselläs kaikki kotona?

Ja miksi ne sipsit piti takavarikoida - eikö teillä saa syödä mitään herkkuja edes jouluna?

Vierailija
5/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raparperimama. Huono ja huonosti kirjoitettu tarina.

Vierailija
6/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syötti vegaanitytölleen salaa broileria ja jonka tyttö karkasi ikkunasta? :D

Vierailija
7/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhoaa 14 v tytön elämän.

Olet todella palottava,ap!

Vierailija
8/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten hermot kireällä ja tyttärellä ja äidillä arvovaltataistelu. Tytön huonoon käytökseen kuuluu puuttua, mutta äidinkin on syytä miettiä mihin reagoi, jos tässä oli tarkka kuvaus asioiden etenemisestä.

Chill out. Tyttäresi on lapsi, vaikka onkin teini. Hän on myös itsenäistymässä, anna hänelle tilaa.

Vierailija
9/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Porvoossa?

Liikaa yksityiskohtia. Kovaa yritystä, mutta nyt ei oikein onnistunut.

Mm. VIOLETTI hame, kitaran EPÄPUHDAS soitto ja MEGA-pussi sipsejä paljastavat.

Otahan uusi yritys paremmalla tarinalla.

Vierailija
10/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöparka. Oli sovittuna lahjojen määrä (miksi?) ja menit pilaamaan niistä vähistä yhden ostamalla jotain minkä tiesit hälle epämieluisaksi..

Käyttäydyit monessa kohdassa todella typerästi.

Hakeudu tosiaan hoitoon, lapset voivat yöllä mennä vessaan ilman että siitä pitää nostaa meteliä.

En olisi minäkään tullut huoneestani. AP pilasi joulun, ei kukaan muu.

Vierailija
11/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä on provo, mutta minua yllättää silti teidän muiden vastaukset. En pidä omaa äitiäni lainkaan hulluna ja esim. häneltä en yllättyisi lainkaan ap:n kaltaisesta käytöksestä. Etenkin jouluun perheenäideillä saattaa kasaantua hirveästi paineita, jotka sitten voivat purkautua noin. Ainakin jos on muutenkin vähänkään tulisempi luonne.

Vierailija
12/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit hameen kun ei niitä pidä.

Minulla 15-vuotias tyttö jolle ostin Dress Manin lahjakortin koska löytää sieltä mieluisia vaatteita, yksinkertaisia ja simppeleitä neuleita ja paitoja.

Nuorilla on oma tyyli joten kunnioitetaan sitä.

Alat yöllä huutamaan teinille jolla nenäverenvuoto. Sinä herätit käytökselläsi koko perheen ja pilasit jouluyön.

Mieti tovi miksi teini oireilee tai haluaa kertoa käyttäytymisellään. Jos nuorella ei ole nuottikorvaa ei välttämättä ymmärtänyt soittavansa väärin ja epävireisesti. Ehkä halusi esitellä suvulle uusia oppimiaan taitoja - sinä pilasit sen.

Meillä Coca-Cola kuuluu joulujuomiin perinteisesti ja shipsejäkin saavat syödä jos maistuu, niitä ei ollut kyllä hankittu.

Väitän että teini vihaa sua nyt aika paljon ja aiheesta.

Teini elää irrottautumisvaihetta vanhemmistaan ja yrittää itsenäistyä, anna sen tapahtua.

Vierailija
13/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivoisin, että ottaisit ne lääkkeesi.

Vierailija
14/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh mikä äiti! Siis tämä ap...

Vierailija
15/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 15-vuotias tyttö jolle ostin Dress Manin lahjakortin koska löytää sieltä mieluisia vaatteita, yksinkertaisia ja simppeleitä neuleita ja paitoja.

Vierailija
16/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylätty mamma, jonka lapset on viety sijaisperheisiin. Nyt ei ole muuta kuin sossun maksama nettiyhteys ja järkyttävästi aikaa keksiä huonoja tarinoita.

Oletko koskaan ajatellut, että ihan itse olet aiheuttanut sen, että sinulla ei ole ketään eikä mitään.

Vierailija
17/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten äiti on täysin sokea omalle käytökselleen, eikä kunnioita lastaan lainkaan.

Vierailija
18/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta.

Vierailija
19/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua pukeutua tyttömäisiin vaatteisiin. Ostaa tuolta t-paidat ja neuleet. Mikä parhainta oli tyytyväinen lahjakorttiin.

Tytölle ostit Dressmannin lahjakortin? Minulla 15-vuotias tyttö jolle ostin Dress Manin lahjakortin koska löytää sieltä mieluisia vaatteita, yksinkertaisia ja simppeleitä neuleita ja paitoja.

Vierailija
20/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenne tuolla äidillä. Voi olla että lapset haluavat todella nopeasti muuttaa pois kotoa, heti kun siihen tulee mahdollisuus.

Sitä varmaan tuo äiti nimenomaan haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän