Herranen aika, miten Suomessa rakennetaan?
Kommentit (15)
tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).
käyttö on kielletty. Pitää odottaa että rakennuttaja korjaa, mutta milloin? Ei ajatella ettei siellä homeen seassa voi asua ja se pitäisi välittömästi korjata! Ihan sama kuka korjaa, saisi vaan laittaa laskun sille joka rakensi sutta ja sekundaa.
Ikkunoita ei muka saa tiivistettyä, niinpä meillä vetää talvisin jatkuvasti. Parvekelasien ja katon välistä sataa sisään, se ei ole kuulemma mahdollista. Näin sanoi rakentaja, joka tsekkasi asunnon kunnon hiljattain. Näki kyllä vääntyneet osat katossa jne., mutta ei uskonut ainakaan julkisesti. Kylppärin lattian saumat pitää hangata harjalla viikottain tai menevät homeeseen. Ovi on auki jatkuvasti, eli ilma kyllä vaihtuu. Lattialämmitys on ollut tänä vuonna kolmesti epäkunnossa, viimeksi laitoin lämmöt 25 asteeseen ja 18 näytti mittari kuin mittari, lisäksi lattiat niin kylmät että jalkoja särki.
Tätä se on tämä nykyrakentamisen laatu. Viime asunto oli rakennettu 90-luvulla ja kylppäri homeessa. Lisäksi sisältä löytyi turkiskuoriaisia, hämähäkkejä ym. jatkuvasti.
Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen
tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).
Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
miten sauna voi homehtua?
Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
miten sauna voi homehtua?
Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
Sauna homehtuu jos kiuas sammutetaan liian aikaisin ja kosteutta jää sinne muhiin.
Sitäpaitsi lauteessa ei ole hometta vaan sieni, joka ei ole vaarallinen
silloin ymmärtäisin, että pitää laittaa pesään puita vielä saunomisen loputtua, mutta ei tuollaisessa pelkässä löylyttely saunassa.
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
miten sauna voi homehtua?
Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
Vaikka tuli kirjoitusvirheitä, niin en sanonut ettei saunassa saa heittää löylyä vaan että sen pitää saada kuivua saunomisen jälkeen. Ei se kuivu jos kiuas otetaan pois päältä jo saumisen aikana
sen jälkeen kun lopetetaan saunominen?
miten sauna voi homehtua?
Eihän se nyt mikään suihkuhuone ole. Jos löylyä heitetään normaalisti, ei se nyt sentään lauteita homehduta jos ilmanvaihto toimii!!
moten ihmeessä rakentaja voi vaikuttaa sihhen etät lauteet homehtuu?
Mietitkää nyt itsekin.
Asukkaat tietenkin säästäneet sähkössä ja sammutaneet saunan ennkuin on kuiva. Ehkä käyty saunassa lisäämässä kosteutta vielä jäähtymässä olevalla kiukaalla
Sauna homehtuu jos kiuas sammutetaan liian aikaisin ja kosteutta jää sinne muhiin.Sitäpaitsi lauteessa ei ole hometta vaan sieni, joka ei ole vaarallinen
Kun ensilumi tuli, saapui työmiehet käsijarrukäännöksin parkkipaikalle. Älytöntä sudittelua muutama päivä. Eiköhän tuo kerro kaiken...
Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen
tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).
Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.
Kun ensilumi tuli, saapui työmiehet käsijarrukäännöksin parkkipaikalle. Älytöntä sudittelua muutama päivä. Eiköhän tuo kerro kaiken...
Muistelehen millaiset sunkin luokalta meni amikseen
tai eivät minnekään peruskoulun jälkeen. Niin, ne haalitaan töihin raksoille (aina nousukausiksi).
Höpö höpö. Ongelmia syntyy jo suunnittelussa. Lisäksi projektit halutaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti kustannusten pienentämiseksi, joten laatu on sen mukaista.
on kuin pikkupoika autonsa kanssa.
Miksei meidän sauna homehdu, ei meilläkiuas ole päällä
Onko saunassa ikkuna tai sitten kosteus poistuu oven alta tms
Miksei meidän sauna homehdu, ei meilläkiuas ole päällä
Onko saunassa ikkuna tai sitten kosteus poistuu oven alta tms
tarvitaan hurja määrä erilaisia lupia, selvityksiä, valvojia ja tarkastajia, mutta osan asioista saa tehdä juuri niin huonosti kuin tahtoo. Meillä esim. riideltiin remontissa pitkään ja hartaasti eristämisestä eli oli aivan pakko saada koneellinen ilmanvaihto ja muovia seiniin, mutta ketään ei kiinostanut se, että urakoitsija laittoi märät villat seiniin. Ne me purimme itse pois samantien, mutta siis periaatteen tasolla valvotaan vääriä asioita.