Miten opetetaan lapsi nukahtamaan.
Istun vieressä ja aina kun luulen että nukkuu ja poistun huoneesta, lapsi kipittää mun perään. Ainoa nopea tapa saada nukkumaan on maata vieressä kosketusetäisyydellä ja poistumatta. Tätä pakko käyttää, jotta lapsi saa tarpeeksi unta. Olis kiva saada joskus sitä kuuluisaa omaa aikaa kun lapsi nukkuu.
Kommentit (8)
1,5vuotias nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn omaan huoneeseen vallan mainiosti kunnon iltarutiinien jälkeen ja kun kerran sänkyyn on laitettu pois sieltä ei tulla. thats it!
1,5vuotias nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn omaan huoneeseen vallan mainiosti kunnon iltarutiinien jälkeen ja kun kerran sänkyyn on laitettu pois sieltä ei tulla. thats it!
niin nukahtaa npeammin. Jos nukkuu päikkärit, niin jättäkää päikkärit pois tai ainakin vähentäkää aikaa.
Meillä n 2v:t alettu laittaa omaan sänkyyn nukkumaan. Siihen asti nukahtaneet syliin tai viereen.
lapselle luettu satu ja laulettu ja halittu ja lapsi nukahtaa yleensä jo lauluilla.
4 lasta näin nukutettu, ei ole ollut ongelmia. Kaikki lapset lopettaneet päiväunet 2v:nä ja ovat illalla ysiltä siis väsyneitä.
eka istuttiin vieressä kunnes nukahti
sitten istuttiin vieressä kunnes oli melkein unessa
sitten vähän vähemmän jne
tehtiin tää kyllä aikaisin, ennen kuin lapsi kiipesi itse sängystä pois eli varmaan vaikeempaa sellaisella joka juoksee heti pois sängystä.
Lapset tosiaan ovat erilaisia, samassakin perheessä. Meillä kaikki ovat alkaneet nukkua omassa sängyssä ilman toista ihmistä vasta 2 - 3-vuotiaina. Sen ikäisenä ovat parhaiten nukkuneet, jos sisarus on ollut samassa huoneessa nukkumassa. Muuten kipittelyäkin on tullut. :)
Samaa mietin äsken kun yritin saada 1v5kk nukahtamaan...mielessäni manasin jo että "NUKU JO S--TANA!
Meillä tämä toinen lapsi nukahtaa tissille, mikä ei sinänsä ole ongelma, mutta kun hänellä on hampaita tulossa tai flunssaa, niin silloin menee hermot. Nyt on ilmeisesti hammaskipuja, joten heräsi aina heti kun yritin löhteä vierestä ja huusi TITTI! TITTIIII!!!!!
Esikoiselle oli tutti todella tärkeä, mutta nyt tissivauvalle on varmaan opetettava jotain muita rauhoituskeinoja kun alan imetystä lopetalla...... Tiedän että tissille nukuttaminen varmaan kostautuu, mutta on se toisaalta ollut niin kätevää, etten välitä!
Kaikki lapset ovat erilaisia, mutta tätä mukuttamisasiaa en ole ikinä ymmärtänyt että miksi ja miten s eon noin vaikeaa.