montako lahjaa/ lapsi
jos lasketaan kaikki mummoilta ja kummeilta ym. saadut?
minkä ikäiset lapset?
Kommentit (15)
jos lasketaan kaikki mummoilta ja kummeilta ym. saadut?
minkä ikäiset lapset?
Lapset 2- ja 4-vuotiaat.
Tosin äidin puoleisilta sukulaisilta ei ole lahjat tulleet...
ja toisten isovanhempien lahjat puuttuvat vielä.
Ja luulin, että tänä jouluna on menty vaatimattomasti...
Pian 3-vuotias saa varmaan 30 pakettia. Itse olen ostanut kaksi lahjaa lapselle, mutta äidinädin puolelta ainoa pukkulapsi suvussa, jolle KAIKKI ostavat lahjoja. Meinasin olla ostamatta itse yhtäkään, mutta nuo pari olivat niin pojan oloisia, että tuli ostettua.
taitaa olla joku 15-17 per lapsi (8v ja 11v).
Sen lisäksi tulee vielä lahjat kummaltakin isovanhemmalta, 1-2 pakettia/lapsi kummaltakin puolelta. Yhteensä siis saanevat 6-9 lahjaa kumpikin. Minusta oikein hyvä määrä.
6 vuotias.
Saa minulta noin 10 pakettia. Mummolta noin 5-10. Kummeilta yms. Noin 5 pakettia. Eli yhteensä tulee noin 20-25 pakettia.
Itse olen ostanut pari isompaa ja loput on sitten pikku juttuja. Kummeilta näytti olevan aika isoja paketteja. Mummolta ainakin iso Legopaketti ja jotin muita toivottuja.
yleensä on tullut jotain yli 30 pakettia (vanhemmilta 3-4), mikä on minusta ihan liikaa :P Mutta toisaalta, loppuvuonna ei tulekaan juuri muuta kuin pakolliset hankinnat + synttärinä lahjoja (maltillisemmin, ehkä 10 kpl). Että ehkä se tasoittuu...
6 vuotias.
Saa minulta noin 10 pakettia. Mummolta noin 5-10. Kummeilta yms. Noin 5 pakettia. Eli yhteensä tulee noin 20-25 pakettia.
Itse olen ostanut pari isompaa ja loput on sitten pikku juttuja. Kummeilta näytti olevan aika isoja paketteja. Mummolta ainakin iso Legopaketti ja jotin muita toivottuja.
Että jos olii useampi lapsi niin ei varmaan tulisi niin monta pakettia /lapsi kun yhteiseksikin voisi ostaa ja laset kuitenkin leikkisivät myös toistensa leluilla.
16v 14v ja 12v. Saavat toivomansa, ei mitään krääsää vaan arvokkaampaa. Ei tule lahjoja muilta kuin vanhemmilta.
Joskus 10v sitten saivat 30pakettia/nuppi, mutta ne oli tyyliin värikynät, värityskirja jne.
Yleensä minä ostan lahjat, ja tilasin netistä kummallekin lapselle 5 lahjaa (meillä lapset saavat siis 5-7 lahjaa kumpikin). Mies sitten aktivoitui (kerrankin!) ja osti tosi osuvia juttuja molemmille eli toinen saa 10 lahjaa ja toinen 11. Onneksi jakautuvat kahdelle päivälle, kun viedään osalahjoista aattoillan kyläpaikkaan ja osa jää odottamaan joulupäivän aamuun, kun tullaan kotiin.
Sukulaisille on ohjeistettu, että 1 lahja/lapsi, joten tiedossa on suvultakin yhteensä 5 lahjaa. Onneksi meillä on perinteenä, että ne lahjat annetaan, kun nähdään eli jakautuvat kivasti joulun muille päiville ja ehkä joku paketti uuteen vuoteenkin. Näin ollen siis lapset saavat aattona 7 lahjaa, joulupäivänä 6 ja pari jää vielä loppuviikolle.
10 lahjaa/lapsi ja kaksi lasta on (5 ja 7).
Ei ole kummeja eikä toinen puoli sukua vietä joulua, joten hankin lahjat lapsille. Mies ja toinen mummi antaa rahana, jotka käyn kaupoissa vaihtamassa lasten toivomiksi lahjoiksi.
Molemmilla lapsilla alle 10 lahjaa. Iät 5 ja 12.