Onkohan Artun opettajalla omia lapsia..?
Mietin vain kovasti, millainen ihminen opettaja on ollut. Ensimmäisenä tulee mieleen varsin kokematon ja nuori, mahdollisesti lapseton?
Mitä ajatuksia opettaja teissä herättää?
Kommentit (6)
Ei minkäänlaista tajua ryhmädynamiikasta, ei minkäänlaista psykologista silmää.
Jättää nyt YKSI pois ryhmästä! Kahdeksanvuotiaana!
Ihan oikeasti täysin sairasta.
Ja vielä ylipainoinen lapsi jätetään. Siinäpä tyly viesti lapselle omasta kelpaamattomuudesta.
Ja ihan turha sanoa, että lapsi jäi itse vapaaehtoisena. Kuten täällä on sanottu, moni lapsi tietää oman viehätysvoimansa. Kun on tyttö-poika-parit, pullukka lapsi voi ahdistua siitä, että joutuu jonkun "taakaksi".
Esitys pitää luoda aina siten, että kaikilla on rooli. Tuollaisia tyttö-poika-pari-esityksiä, joissa joku jää ulkopuoliseksi, ei tarvitsisi olla lainkaan!
Tokaluokkaan mennessä on jo ehtinyt olla monta tilannetta, jossa tulee esille, ketkä ovat luokan suosikit ryhmien ja parien muodostamisessa. Arttu oli ehtinyt nähdä, että jää aina viimeisten joukkoon ja siksi kestääkseen valintatilanteessa itkemättä tai muuten näyttämättä pettymystään, ennätti ilmoittamaan, että jää itse vapaaehtoisesti pois esityksestä. Opettaja on toiminut todella harkitsemattomasti ja varmasti oppi sen kovimman kautta, kun ei ehkä koskaan pääse syyllisyydestään. Tokihan hän tiesi tyttöjen ja poikien lukumäärän luokassa ja olisi voinut valita esityksen sen mukaan. Jossain piirileikissä hän olisi itse voinut mennä Artin pariksi, kun naisopettaja näyttää olevan.
Semmoinen juttu, että Artun opettaja otti joulujuhlan esitykseksi jotakin, johon ei mahtunut mukaan kaikki oppilaat. Yksi jäi pois ja se oli Arttu.
tekemistä sillä on asian kanssa onko lapsia vai ei. Minua kiusasi koulussa opettaja jolla lapsia. Olen itse lapseton enkä jättäisi ketään lasta parittomaksi. Olenhan itsekin ollut lapsi, ei lapsettomuus tee kestään epäempaattista. Tuota kyseistä tapausta palstoilla turha puida kun ei tiedetä mitä tapahtunut.
Antakaa jo Artun ja kaikkiin häneen liitttyvien aiheiden jo olla ne ei kuulu meille kenellekkään
Ei minkäänlaista tajua ryhmädynamiikasta, ei minkäänlaista psykologista silmää.
Jättää nyt YKSI pois ryhmästä! Kahdeksanvuotiaana!
Ihan oikeasti täysin sairasta.
Ja vielä ylipainoinen lapsi jätetään. Siinäpä tyly viesti lapselle omasta kelpaamattomuudesta.
Ja ihan turha sanoa, että lapsi jäi itse vapaaehtoisena. Kuten täällä on sanottu, moni lapsi tietää oman viehätysvoimansa. Kun on tyttö-poika-parit, pullukka lapsi voi ahdistua siitä, että joutuu jonkun "taakaksi".
Esitys pitää luoda aina siten, että kaikilla on rooli. Tuollaisia tyttö-poika-pari-esityksiä, joissa joku jää ulkopuoliseksi, ei tarvitsisi olla lainkaan!