Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RAskaus, kanaria ja ruoka?? Apuja?

Vierailija
23.12.2012 |

Eli neuvokaas viisaammat: Mitä reissulla saa syödä ja mitä ei? Kypsennetyt ruoat on selviö, samoin salaattien välttäminen jne

mutta mitäs kahvilan kahvit, teet jne? Eikös ne ole tehty paikalliseen veteen?

Kaikki neuvot otetaan vastaan, mulla ei oo ees hepatiittirokotteita ku neuvolantäti sano että ei saa ottaa kun vauva massussa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan peruminen ei ole vaihtoehto, koska koko muu perhe on lähdössä, lomat haettu ja kaikki vakuuttelevat että matkustuminen kanarialle on turvallista raskaanakin.

Olen ollut tämän raskauden aikana jotenkin ekstra varovainen ja pelokas. Toisaalta ei olla kun viikko reissussa, ni kyllähän sitä viikon pärjäilee ilman maitotuotteita ja salaatteja.

Vierailija
2/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan peruminen ei ole vaihtoehto, koska koko muu perhe on lähdössä, lomat haettu ja kaikki vakuuttelevat että matkustuminen kanarialle on turvallista raskaanakin.

Olen ollut tämän raskauden aikana jotenkin ekstra varovainen ja pelokas. Toisaalta ei olla kun viikko reissussa, ni kyllähän sitä viikon pärjäilee ilman maitotuotteita ja salaatteja.

Esim espanjalaiset jugurtit ovat herkullisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko espanjalaiset jugurtit pastoröityjä? (hitto mikä sana.) :D

Vierailija
4/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kanarialla syntyy päivittäin pontevia, terveitä, paikallisia lapsia.

Stressi siitä uskaltaako syödä tuota vai tätä haittaa sikiötä enemmän kuin kerta-annos jotain jugurttia.

Espanja oli kukoistava sivistysvaltio vuosisatoja ennenkuin suomalaiset edes oppivat lukemaan ja kirjoittamaan.

Vierailija
5/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelee että vain Suomen rajojen sisällä oleva ruoka on jotenkin parempaa ja terveellisempää? Tiesitkö että Suomessa on Euroopan mittakaavan korkein listeriariski, ei siellä Kanarialla vaan Suomessa. Joka puolella maailmaa niitä lapsia syntyy, ei vain Suomessa. Toivottavasti saat rauhan tässä asiassa, se olisi tärkeämpää syntymättömälle lapselle.

Ja joo, olen matkustanut raskaanakin paljon ja ihan huoletta ruokaillut miettimättä jotakin majoneeseja ja salaatteja.

Vierailija
6/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä siellä huoletta salaatteja ja maitotuotteita.

Raakaa kalaa ja äyriäisiä eivät espanjalaiset syö muutenkaan, joten niitä ei tarvitse aktiivisesti vältellä.

Jätät syömättä lähinnä tuorejuustot, listeriariskin vuoksi - jos ne eivät ole kypsennettyinä ruuassa, esim. pitsassa (listeria kuolee kypsennyksessä).

Ainoa erityisen varottava on aurinko. Raskaana saa helposti pigmenttiläiskiä, joten varo hajuvesiä yms. aurinkoa ottaessasi.

Vierailija
7/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä tosiaan salaatteja-tai katso et on kypsiä.Lihan pyydät erittäin kypsä.Juustoja en kauheesti siellä söisi.

Vierailija
8/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetä? Ei pelkkä kuumentaminen varmaan bakteereja tuhoa?

Ärsyttävää, en yhtään miettinyt tämmöisiä vielä kun matkan varasin. Toisaalta en ole raskaana etelämmässä ikinä ollutkaan..

Vierailija
9/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö ja juo mitä haluat paitsi ei-kypsennetyt kalat. Jos et olisi raskaana ja olet varovaisia tyyppejä niin jätä salaatitkin ja kastikkeet mutta muuten voit syödä niin kuin et olisi raskaana. Itse kun en pelkää lainkaan salaatteja ja kastikkeita olen aina syönyt niitä etelässä, Thaimaassakin, olin sitten raskaana tai en. Kaloja tosiaan voisit välttää. t kätilö

Vierailija
10/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis raakaa kalaa? vai onko kypsennettykin kala jotenkin epäterveellistä?

Vierailija
11/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältät niitä, mitä Suomessakin. Kraanavettä ei siellä juoda missään, sillä se on merivedestä puhdistettua käyttövettä.

Vierailija
12/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt on ainoa asia mitä voisit välttää, muuten syöt normaalisti (oletan ettet syö raakaa lihaa muutenkaan) ja nautit. Kanariansaarille ei tarvitse hepatiittirokotetta muutenkaan. t kätilö taas. Muista juoda tarpeeksi, mutta eihän siellä nyt niin kuumaa ole tällä hetkellä.

Vierailija
13/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, en yhtään miettinyt tämmöisiä vielä kun matkan varasin.

..mutta kannattaisko se matka nyt kuitenkin perua, kun noin paljon pelottaa kaikki?

Vierailija
14/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin syömättä raa'at kalat ja äyriäiset, mutta kypsää söisin hyvällä ruokahalulla. En söisi myöskään raakaa kananmunaa (eli majoneesi, suklaamousse), mutta muun nautiskelisin reissusta. Salaattia harkitsisin ehkä välttäväni, sillä olen ollut pari kertaa ulkomailla (en Kanarialla) tosi kipeänä salaatien takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi