Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin ikään mennessä vesirokko "pitää" sairastaa ja milloin voi antaa vesirokkorokotteen?

Vierailija
23.12.2012 |

Eli kannattaako kohta 9-vuotias lapsi tartuttaa ehdon tahdoin vesirokkoon vai oiskohan parempi, että lapselle annetaan rokote vesirokkoa vastaan?

Mihin ikään mennessä vesirokko "kannattaa" sairastaa, eikä joskus myöhemmällä iällä sairastetut vesirokot ole jälkitautiriskeiltään vaarallisempia? Toisaalta on varmaan aika arveluttavaa yrittää aikaansaada lapselle tartunta ehdoin tahdoin, kun joskus harvoin lapsi voi saada taudista vakavia oireita ja jopa kuolla...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut jälkitauteja, onneksi!

Vierailija
2/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 9v on vielä turvallista sairastaa, mutta kun itse 16-vuotiaana sairastin, olin 10 päivää 39-40 asteen kuumeessa, vesikelloja oli jopa suussa, kainaloissa ja pyllyssä ja olivat kokoluokkaa karpalo-viinirypäle. Kivulias ja tuskainen kokemus. Vaikkei jälkitautia tulisi, teinille ja aikuiselle itse tautikin tulee moninkerroin pahempana. Eli kohta voisit harkita lapsesi rokottamista. Minulle ei kukaan rokotuksen olemassaolosta kertonut. Harmi. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana, mulla jäi näkyvät arvet kasvoihin ja olin kolme viikkoa pois koulusta.

En saanut jälkitauteja, mutta arvet tosiaan jäivät. Mitä nuorempi on, sitä paremmin iho pystyy itse korjaamaan.

Mä sanoisin ettei jos kouluikään ole sairastunut, niin sitten rokote. Sairastumisesta on se haitta, että se mahdollistaa sairastumisen ruusuun, sitähän ei saa jos ei ole ensin ollut vesirokossa.

Vierailija
4/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyvät syvät arvet kasvoissa vaikka ei edes raapinut näppyjä.

Vierailija
5/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lääkäriksi opiskelevan ystäväni mukaan suositus on, että jos ei 13 v mennessä ole sairastanut niin sitten rokotus.

Vierailija
6/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksut sai kys rokoteen juuri ennen pk-uransa aloitusta eli 5v ja 4v i´issä.

Nyt ovat 11v ja 9v ja hyvin on rokote suojanut:)

Vierailija
7/7 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo hommaisin rokotteen. Sairastin itse ala-asteella, eikä ollut kivaa ei... Arpia jäi vähän. Toisaalta tiedän ihan pikkulapsiakin, joilla tauti on ollut kamala, joten voihan sen rokotteen hankkia pienellekin. Kyllä mun silloin 4-vuotiaalle esikoisellekin jäi arpia. Kuopus oli sairastaessaan vain muutaman kuukauden ikäinen, ja hänellä se oli helppo.