Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko Arttu olla lumikasassa.

Vierailija
22.12.2012 |

Toivottavasti tämä otetaan huomioon. Koulun lumikasat olisi hyvä tarkistaa. On ryöminyt tunneliin ja lumi sortunut päälle. Menkää joku tarkastamaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä otetaan huomioon. Koulun lumikasat olisi hyvä tarkistaa. On ryöminyt tunneliin ja lumi sortunut päälle. Menkää joku tarkastamaan.

Vierailija
2/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Vapepa kävellyt kys. lumikasan ohi monesti mutta eivät olleet tajunneet yhtään kasaa kaivaa...

Jos olisi mun lapseni kadoksissa niin varmasti etsisin ensimmäisenä jokaisen lumikasan, kaivaisin siis auki ihan varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Vapepa kävellyt kys. lumikasan ohi monesti mutta eivät olleet tajunneet yhtään kasaa kaivaa...

Jos olisi mun lapseni kadoksissa niin varmasti etsisin ensimmäisenä jokaisen lumikasan, kaivaisin siis auki ihan varmuuden vuoksi.

Mutta kun etsintäoperaatiossa pitää aina resurssit priorisoida, ja kaikista ensimmäiseksi etsitään paikoista, joista etsittävä voisi mahdollisesti löytyä vielä hengissä.

Siis mieluummin vaikka sieltä koulun savupiipusta kuin järven pohjasta, jne.

Ja valitettava tosiasiahan on, että ei romahtaneessa lumitunnelissa kauan pysy elossa.

Vierailija
4/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun etsintäoperaatiossa pitää aina resurssit priorisoida, ja kaikista ensimmäiseksi etsitään paikoista, joista etsittävä voisi mahdollisesti löytyä vielä hengissä.

Siis mieluummin vaikka sieltä koulun savupiipusta kuin järven pohjasta, jne.

Ja valitettava tosiasiahan on, että ei romahtaneessa lumitunnelissa kauan pysy elossa.

Jokainen pölvästi nyt päteilee noiden lumikasojensa kanssa. Hohhoijaa.

Vierailija
5/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 8v. Ja 11v. pojan äiti ja olen ollut paljon poikien kanssa ja tiedän miten he toimivat ja käyttäytyvät. Paljon olen ollut myös poikieni kavereiden kanssa. Pojat kulkee kaikki pientareet ja kasat ja änkee itsensä joka paikkaan. Kirjoitin tämän aiemmin jo ja olisin lähtenyt etsimään, mutta automme meni kolarissa. Asun Tampereella lähellä Ylöjärven rajaa. Pitää osata ajatella miten pieni poika toimii. Oma poikani juoksee aina kaikki kukkulat lävitse, kun mennään uimahallille ja minä tepastelen perässä.

Vierailija
6/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli todnäk kuollut jo silloin kun etsinnät aloitettiin.

Vierailija
7/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olettanut pojan löytyvän hengissä. Tiedän että sinne kasaan kuolee muutamassa minuutissa. Poika piti kuitenkin löytää. Omaani varoitellut jo 4 vuotta lumitunneleista, mutta lapset ei aina ymmärrä asioita niin kuin me aikuiset ymmärretään.

Vierailija
8/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitunnelista on vaikea pelastaa vaikka aikuisiakin olisi vieressä. On oltava tosi nopea.

Ap

Vierailija
9/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko apu ehtinyt ajoissa mutta kun yksinkertaista apua lumen alta löytämiseen on olemassa niin miksi sitä ei käytetä!

Vaaraa vaanii muuallakin kuin lumivyöryalueella.

Tässä ja Varkauden vauva kaappauksessa olisi ollut apua

Vierailija
10/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kirjoitin. Tuskinpa enää olisi ollut metsässäkään hengissä kahden pakkasyön jälkeen. No tehän haahkat sitten niin fiksuja olettekin.

Vierailija
11/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa noin se päättely pitäisi hoitaa; mitä pienet pojat tekee? minne ne vois haluta?

Vierailija
12/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviää lumen alla jonkun aikaa, 15 min päästä selv.prosentti on 93, 45 minuutin kuluttua 26 prossaa..

Vierailija
13/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia, mitä vapaaehtoisena etsijänä opin, on: "Älä oleta." Ei ne kaikki pikkupojatkaan samasta muotista ole - vai ovatko? Niinpä.

Vierailija
14/14 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian oli kuollut tahi ei. No tää on mun mielipde mut epävarmuus on myös kuluttavaa.