Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten lihavuus johtuu liikunnan puutteesta.

Vierailija
22.12.2012 |

Lapset istuvat tietokoneiden tms. ääressä päivät pitkät. Ei urheilla, ei harrasteta.

Mulla kolme mukeloa ja kaikilla liikunnalliset harrastukset ja ovat hoikkia, myös treenikaverit ovat hoikkia.

Ne lihavat lapset istuvat tietokoneiden tai pelien ääressä ja vetävät munkkipullaa naamaan ja huutovat sen limpparilla.

Kattokaa vanhemmat kerrankin peiliin ja miettikää, mistä se lihavuus johtuu.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon myös siitä, että lapset syövät aivan liikaa sokeria.

Vierailija
2/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö se salaa sitä rasvaa suuhunsa sulta?

Vierailija
5/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittuako annat syödä tai olet opettanut sen siihen!

mahdoin sanoa, että omat lapseni söisivät liikaa sokeria tai että heillä olisi paino-ongelmia? Vittu?

Vierailija
6/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina pullea lapsena. Olin kuitenkin hyvin liikunnallinen, parhaimpia aina luokassa. Tietokonepelejä yms. en koskaan pelannu. Tykkäsin makeasta mutta rajoittui aina karkkipäivään tai juhliin, joku vuosi olin jopa makeislakossa

Harvoin tuli roskaruokaa syötyä, yleensä terveellistä kotiruokaa joka päivä.

Vanhempana tiesin että pyöreyden aiheutti liian suuret määrät tätä terveellistä ruokaa+ leivät yms.

Joten ei kaikki pulleat lapset ole pleikkaria pelaamassa sipsipussi kädessä.

Vierailija
7/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu aikuisilla. Tästähän on tehty ihan tutkimuskin että ylipainoisilla on ongelmia tuon säätelyn kanssa. Hoikat tulevat kylläisiksi siitä mitä syövät ja se tunne säilyy pidempään. Ylipainoisilla se tunne ei tule kunnolla, eikä jää päälle vaan jatkuvasti pitää napostella jotain ja samalla vatsalaukku kasvaa suuremmaksi. Ihan yksinkertainen juttu!!!

Vierailija
8/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä pihoillakaan nykyään paljoa lapsia näy, itse kun olin lapsi, niin olin melkein kokoajan pihalla leikkimässä muiden kanssa. Ja ei hoikkuuteen välttämättä mitään liikunnallista harrastusta tarvita.

Vierailija
9/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä pihoillakaan nykyään paljoa lapsia näy, itse kun olin lapsi, niin olin melkein kokoajan pihalla leikkimässä muiden kanssa. Ja ei hoikkuuteen välttämättä mitään liikunnallista harrastusta tarvita.

Vierailija
10/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tantta joka tuli tätä samaa selittämään lapselleni eräässä kauppakeskuksessa kuluneella viikolla...

Tuli itku äidiltä ja pojalta kun ventovieras tuli haukkumaan lastani lihavaksi pullamössöksi ja minua huonoksi ja vastuuttomaksi äidiksi.

Lapsellani on sairaus, vakava sellainen joka vaatii rankkoja hoitoja jotka päästään tämän maan typerän pyrokratian takia aloittamaan vasta ensi vuonna, vaikka ne olisi pitänyt päästä aloittamaan jo 1½ vuotta sitten. Sairauden ainoat näkyvät oireet on pituuskasvun pysähtyminen ja holtiton painon kasvu.

Kiitos sinulle äärettömän fiksuista kommenteistasi.

Vierailija
11/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavuus johtuu monista syistä eikä pelkästään liikunnan puutteesta.

lihavuuteen vaikuttavat myös,

-ruuan määrä

-ruuan laatu

-ruuan sisältämä energiamäärä

likunastakin voidaan eroitella esim.

-liikunnan energian kulutus

-liikunnan kesto

-liikuntakertojenmäär

Mukaan voi lukea myös

-elintason

-psykologiset tekijät

-fyysiset tekijät

-perintötekijät

-tavat ja tottumukset

-tv-tietokone

AP voi katsoa peiliin niin ei tarvitse esittää tyhmyttään.

PS. meillä ei olla lihavia vaikka joskus limsaa ja karkkia syödäänkin. mm eilen söin itse ainakin 200g suklaata. :D

Vierailija
12/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sairaudet ja lääkkeet, jotka myös lihottavat ja pöhöttävät.

Vierailija
13/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tantta joka tuli tätä samaa selittämään lapselleni eräässä kauppakeskuksessa kuluneella viikolla...

Tuli itku äidiltä ja pojalta kun ventovieras tuli haukkumaan lastani lihavaksi pullamössöksi ja minua huonoksi ja vastuuttomaksi äidiksi.

Lapsellani on sairaus, vakava sellainen joka vaatii rankkoja hoitoja jotka päästään tämän maan typerän pyrokratian takia aloittamaan vasta ensi vuonna, vaikka ne olisi pitänyt päästä aloittamaan jo 1½ vuotta sitten. Sairauden ainoat näkyvät oireet on pituuskasvun pysähtyminen ja holtiton painon kasvu.

Vierailija
14/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruuan määrä

-ruuan laatu

-liikunnan kesto

-liikuntakertojenmäär

Mukaan voi lukea myös

-elintason

-psykologiset tekijät

-fyysiset tekijät

-perintötekijät

-tavat ja tottumukset

-tv-tietokone

PS. meillä ei olla lihavia vaikka joskus limsaa ja karkkia syödäänkin. mm eilen söin itse ainakin 200g suklaata. :D

Vierailija
15/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen on pyöreä koska syö paljon. On ollut vauvasta asti pullukka ja kova syömään. Liikkuu kaiket päivät, asutaan maalla ja on aina ulkona, pääasiassa juoksee kavereiden ja pikkuveljen kanssa. Kaksi kertaa viikossa käy ohjatussa liikuntaharrastuksessa. Meillä ei ole pelikoneita eivätkä lapset jaksa juuri katsella tv:tä.

Karkeista ja muusta makeasta tämä lapsi ei välitä ollenkaan. Syö vain sekä ruokaa että välipaloja isoja annoksia. En ole rajoittanut syömistä paitsi jos selkeästi syö vain tavan vuoksi, mielestäni pieni pyöreys ei ole haitaksi kuin ehkä kanssaihmisille tässä sairaalloista laihuutta ihannoivassa yhteiskunnassa. Toki kunnon ylipaino on terveyshaitta, mutta en pidä sellaisena pömppömahaa joka on kasvatettu terveellisellä ja monipuolisella ruualla.

Ja ai niin, se mikä av:llä on tärkeintä: kaikki muut perheenjäsenet ovat hoikkia.

Vierailija
16/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla ei itse asiassa hirveän paljon pysty vaikuttamaan painoon, ellei sitten treenaa huipputasolla. Helpompi on jättää sipsipussi syömättä (1500 kcal) kuin lähteä kolmeksi tunniksi hiihtolenkille.

t. teininä 48kg / 170cm, ei liikuntaharrastusta

Vierailija
17/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet yhtä fiksu? Kaikilla ei ole lihavuuteen johtavaa sairautta!

Ei, minä olen fiksumpi kuin ap koska en koskaan menisi laukomaan tälläisiä asioita vieraille ihmisille naamatusten tai nimettömänä netissä.

Olen myös lapselleni opettanut, että hän on onnekas koska hänellä on sairaus mitä kyetään hoitamaan, monien kanssaihmisten typeryyttä kun ei koskaan voida parantaa...

Vierailija
18/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruuan määrä

-ruuan laatu

-liikunnan kesto

-liikuntakertojenmäär

Mukaan voi lukea myös

-elintason

-psykologiset tekijät

-fyysiset tekijät

-perintötekijät

-tavat ja tottumukset

-tv-tietokone

Vierailija
19/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalipainon ylärajalla. Välillä menee yli välillä pysyy siellä normaalin puolella. Tyttö ei varsinaisesti näytä lihavalta, koska hänellä on ikäisekseen leveät hartiat ja on muutenkin ns. roteva. Pieni pömppä kyllä löytyy.

Meillä lapset eivät juo laikaan limsaa ja mehukin on juhlajuoma. Karkkipäivä on kerran viikossa ja silloinkaan ei mässytetä aivan järjettömiä määriä. Sipsit lasketaan karkiksi.

Tytöllä ei tunnu olevan mitään rajaa siinä paljonko voi syödä leipää jugurttia tai muroja. Niiden syöntiä täytyy todellakin rajoittaa. Muuten syö järkeviä annoksia ja esim paljon salatteja. Veli on hoikka.

Viime syksynä oli ohjattua liikuntaa kolme kertaa viikossa (veljellä vain kerran). Meillä ei myöskään ole autoa, joten ihan perus arkiliikuntaa tulee väkisinkin. Tyttö rakastaa juoksemista, hiihtämistä ja luistelua. Ap:n väite on kyllä täysin tuulesta temmattu.

Vierailija
20/23 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruuan määrä

-ruuan laatu

-liikunnan kesto

-liikuntakertojenmäär

Mukaan voi lukea myös

-elintason

-psykologiset tekijät

-fyysiset tekijät

-perintötekijät

-tavat ja tottumukset

-tv-tietokone

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi