Nettikaupassa lupaus ehtii jouluksi. No ei ehtinyt. Mitäs nyt?
Ei ole varaa ostaa uusia tilalle. Vai voinko ostaa uudet ja sitten jättää paketin noutamatta kun ei tullut lupauksen mukaisesti ajoissa?
Kommentit (26)
ilmoitan toimitusajat sen mukaan miten posti lupaa paketit toimittaa eli tänä vuonna 18.12. asti, sen jälkeen luvatut on verkkokauppojen omia lupauksia mitkä ei perustu mihinkään jos kyse normaalista pakettitoimituksesta.
me lähetämme aina asiakkaan sähköpostiin šeurantakoodin jolla asiakas voi paketin noutaa seuraavana päivänä, n. 80 % asiakkaista tajuaa lukea sähköpostinsa ja huomaa tään koodin, loput jää odottamaan postin tuomaa noutolappua jota hyvin usein EI toimiteta.
usein paketit makaa parikin viikkoa postissa kun ihmiset odottaa noutolappua vaikka sähköpostissa ollut seurantakoodi jo kaksi viikkoa. Sitten asiakkaat vihaisena valittaa, psa ottanut jo yhteyden kuluttajavirastoon ja haukkunut blogeissa ja keskustelupalstoilla. Mukavaa työtä tämä...
Jos ostit suomalaisesta verkkokaupasta niin sinulla on 14 päivän palautusoikeus alkaen siitä hetkestä kun saat paketin.
Eli haet paketin postista, paketissa yleensä on palautusojeet & postilaput valmiina, ja toimit ohjeiden niiden mukaan.
Totta kai voit, kaupan voi aina perua. Tee vain asiakaspalautus. Ensi kerralla ota huomioon, että aikataulut voivat kiireisen sesongin aikaan pettää.
Maanantai on postipäivä.
eikä kirjeitä tms. kuljetella kuin pikana jos sittenkään.
Jos tilasit postiennakolla tai laskulla, jätät vain kylmästi noutamatta paketin postista ja se palautuu lähettäjäfirmalle omia aikojaan. Jos olet jo maksanut tuotteen netissä, rahojen palautus kestää kauemmin.
jossa tonttulan lähettämöstä pahoitellaan toimitusvaikeuksia ja luvataan jälkitoimittaa. Saajaa (lasta) nauratti kovasti ja toimitus saapui sitten mystisesti aikanaan. Oikeasti tuote oli kovin toivottu ja suosittu, oli loppu kaupoista täältä eikä netistä ehtinyt.
Minäkin stressasin samasta asiasta, kun mitään ilmoitusta tilaamani paketin saapumisesta ei tullut. Soitin firmaan, josta tavarat tilasin, ja sieltä sanottiin, että heillä näkyy, että paketti on saapunut lähipostiini jo maanantaina. Soitin postiin ja siellä selvisi, että ovat vain unohtaneet lähettää minulle siitä ilmoituksen. Huh!
Ei ole varaa ostaa uusia tilalle. Vai voinko ostaa uudet ja sitten jättää paketin noutamatta kun ei tullut lupauksen mukaisesti ajoissa?
ja joulun jälkeen tekisin paketille palautuksen ja valittaisin, kun eivät toimittaneet lupauksensa mukaisesti. Jos jätät paketin noutamatta, et saa rahojasi takaisin! Sinun pitää noutaa paketti, katsoa palautusohjeet ko. verkkokaupasta ja tehdä palautus. Asiakaspalautukset suomessa ovat usein asiakkaalle ilmaisia. Jos jätät paketin noutamatta, se toki palautuu kauppaan, mutta eivät he ymmärrä siellä päässä, miksi paketti jää noutamatta joten jäät ilman tavaraa ja rahojasi!
Aika ankeeta sekin, ettei saa mitään joululahjoja sen vuoksi, että äiti oli TAAS viime tipassa liikkeellä.
Minulla on Postin lähetyskoodi, jolla olen voinut seurata lähetystä. Lähetys on saapunut lajittelukeskukseen jo maanantaina, muttei ole sen jälkeen liikkunut mihinkään. Asun kolmen kilometrin päässä lajittelukeskuksesta ja tämä on ihan tyhmä tilanne. Tärkeitä lahjoja kävelyetäisyyden päässä, mutten voi mennä sinne tonkimaan lähetyksiä.
Aattona ei kulje mikään lähetys, tänään on viimeinen päivä. Ottaa päähän.
Niin ja sama nettikauppa mainostaa, että vielä 20. päivä (eli EILEN!) tilatut tuotteet toimitetaan varmasti ennen joulua perille. Tulee kuriirin tuomana. Jepjep.
Minulla on Postin lähetyskoodi, jolla olen voinut seurata lähetystä. Lähetys on saapunut lajittelukeskukseen jo maanantaina, muttei ole sen jälkeen liikkunut mihinkään. Asun kolmen kilometrin päässä lajittelukeskuksesta ja tämä on ihan tyhmä tilanne. Tärkeitä lahjoja kävelyetäisyyden päässä, mutten voi mennä sinne tonkimaan lähetyksiä.
Aattona ei kulje mikään lähetys, tänään on viimeinen päivä. Ottaa päähän.
Niin ja sama nettikauppa mainostaa, että vielä 20. päivä (eli EILEN!) tilatut tuotteet toimitetaan varmasti ennen joulua perille. Tulee kuriirin tuomana. Jepjep.
Soita sinne, jos auttaisi.
ja olen aina ihmetellyt omien asiakkaideni tapaa luvata asiakkailleen tavarat perille seuraavana päivänä. Se nyt vaan ei toimi niin, kuin unelmissa!
Kenestä on kyse ap? Ties vaikka omista asiakkaistani.
soitto sinne nettikaupan asiakaspalveluun? Osaavat varmaan sieltä sanoa voitko jättää paketin noutamatta.
Joulu on joka vuosi samaan aikaan - kyllä sen voi ennakoida.
asia on jo hoidossa ja joululahjat saapuvat ajoissa!
Olin varma ettei paketit ehdi, koska perjantaina ei ollut tullut sähköpostiin tai kännykkään ilmoitusta. Ilokseni molemmista (toys´r us ja CDON) oli tullut postiin saapumisilmoitukset! Olin kotona 16.30 ja ehin vielä hakea ne postista :)
ap maijamyöhäinen ilmoittaa vaan ja toivoo kaikille onnistunutta joulua!