Onko opettajan pakko suostua lähtemään leirikouluun?
Mulla on pieni lapsi ja en todellakaan halua sitä laittaa hoitoon minnekään siksi aikaa. Lapsella ei ole isovanhempia ja olemme miehen kanssa eronneet. Olen aikalailla totaaliyh.
Kommentit (9)
Lukuvuoden aloittanut ope oli luvannut leirikoulun keväällä (vaikka tiesi, että jää keskenkaiken pois). Itse en tosiaankaan halua lähteä. Keksin jotain muuta oppilaille.
ap
muu lähtee, niin silloin tottakai. Mutta mulla on perhetilanne semmonen, että en lähde.
ap
Valtaosa luokista ei käy missään leirikoulussa. Ne harvat luokat jotka käyvät vaan pitävät asiasta ihan turhaa hälyä.
Meidän lasten koulussa on nelisen kymmentä opettajaa ja vain kaksi heistä harrastaa leirikouluja ja nekin vain neljän vuoden välein.
Toivon sulta kyllä selkärankaa kertoa asiasta oppilaille ja vanhempainillassa. Valtaosa vanhemmistakin on helpottuneita, yksittäisiä marisijoita löytyy, mutta älä yleistä kaikkia vanhempia heihin.
Kuulostaa pahasti siltä että oppilaat vedättää sua kuusnolla. Leirikouluun valmistautuminen on parinvuoden projekti rahankeruuneineen ja suunnitelmineen. Ei silleen että ykskaks vaan päätetään mennä.
Todennäköisesti on puhunut luokkaretkestä. Meillä kaikki kuudesluokkalaiset koulunpäättäjät pääse luokkaretkelle. Riippuen kuinka kauas mennään (matka-aika) luokkaretkipäivä on ollut 3-7 tuntia. Ei koskaan yön yli.
Oleellista on, että onko asia kirjoitettu toimintasuunnitelmaan. Jos on, niin sitten sinun pitää miettiä sitä rehtorin kanssa, että lähdetkö sinä vai lähteekö joku sinun puolestasi...
Jos taas ei ole kirjoitettu toimintasuunnitelmaan, niin ei tarvitse lähteä missään nimessä ja siihen voit vedotakin.
No todellakan voi rehtori pakottaa lähtemään parin päivän palkattomalle työleirille!
Rehtori voi hommata sijaisen, jos se leirikoulu on tarpeeksi tärkeä.
uskon että monissa perheissä ollaan helpottuneita kun homma peruuntuu.
Oma yhdeksäsluokkalainen jäi kotiin leirikouluviikoksi. Oli 8. luokkalaisten tunneilla.
Tytöllä on ruokarajoitteita ja siksi ei lähtenyt.
Tytön luokalla oli ainakin viisi jotka eivät olisi halunneet leirikouluun.
Eikä rehtori sellaista kyllä määrää.
Mutta sitä en tiedä, miksi lapsia pitäisi rangaista siitä, että sä oot yh? Leirikoulut on ryhmäytymišn ja kiusaamisen eston kannalta aika isossa asemassa, jos niihin vain muuten on mahdollisuus.