Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupöytään tuleva vieras onkin raskaana

Vierailija
20.12.2012 |

Mitä hän saa syödä? Mitä pitäisi ostaa extraa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoin miehelle, että ilmoitta sukuklaiselleen, ettei meillä tarvita pöydässä aikuista, joka ei pysty ottamaan alkoholia. En ala erikoisjuttuja järkkäämään kyllä raskaanaolevalle.

Juhlikoot yksin kotonaa.

Vierailija
2/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti löytyy tavanomaisesta joulupöydästä ihan tarpeeksi syötävää vaikka noudattaisi jokaista neuvolan kieltoa pilkuntarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut välttää raskaana graavikaloja, tuskinpa muuta huomioitavaa on.

Vierailija
4/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viimeistä joulua raskaana. Kälyn joulupöydässä söin mitä pahoinvoinnilta pystyin ja mitä neuvolan ohjeiden mukaan "sallitaan". Muut kuin mieheni eivät edes tienneet raskaudesta tai huomanneet mitään. Eli mielestäni ei tarvitse huomioida mitenkään. Eiköhän perusjoulupöydästä löydy hänellekkin syötävää/juotavaa.

Vierailija
5/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi syödä graavikalaa, savulohta (voi olla vakuumista), mätiä tai suurinta osaa juustoista. Harmittaa, kun kuitenkin muut niitä haluaa ja laitan sitten sellaista esille, mitä itse en saa södä. Olenkin tehnyt itselleni vähän extrajuttuja eli hommannut homejuustojen ja tuorejuustojen lisäksi pari kypsytettyä juustoa pastoroidusta maidosta, laitan kalapöytään muitakin alkupaloja ja salaatteja jne. Jos haluat huomioida raskaana olevan, niin aika moni välttää pastroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja sekä tuorejuustoja. Ja jos ainoa jälkiruoka on esim. juustokakku, jota ei ole paistettu, niin onhan se harmi mutta varmaan joku pipari löytyy kuitenkin hänellekin.

Vierailija
6/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kaupan majoneesi. Itse tehtyä majoneesia ei saisi syödä eikä raakaa kalaa, mätiä tai lihaa. Alkoholitonta glögiä hänelle. Kysy etukäteen mitä haluaa juoda (kiveinnäisvesi, limu, hanavesi, maito, mehu), jos muille viiniä.

Olen ollut kahtena jouluna raskaana ja ainakin toisena join jopa pienen lasin viiniä aterialla.

Vierailija
7/7 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eri ottimilla käsittelet ja laitat tarjolle. Sitten voit sanoa raskaana olevalle, että voi kysyä, mitä missäkin on, koska et itse osaa kertoa, mitä ei voi syödä. Eli kohteliaasti huomioit.

Vakuumipakattua kalaa tulee k a i k k i e n raskaana olevien välttää, koska siinä on suuri listeriariski (vaaraksi sikiölle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi