Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulun einekset ja muut valmiit

Vierailija
20.12.2012 |

miksi jotkut ostavat joulunakin eineslaatikoita, tekevät tortut ja piparit kaupan valmiista taikinasta yms? Miksi ihmeessä on vaikeaa tehdä ihan itse alusta asti puhtaista ja tuoreista raaka-aineista? Onneksi ei itse tarvitse jouluna tai muulloinkaan vetää mitään eines tai puolieinespaskaa...

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitään niin pahaa, kuin einesruoka. Kaikki yhtä mauttomia, yök!

Parempaa tulee, kun tekee itse :) Koulussa joutunut vaan syömään einesjouluruokaa ja sekin oli tasan kerran, sen jälkeen en enää edes koskenut. Hyi mitä kuraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku pakasteesta, lohifileet kalatiskiltä ja samoin kylmäsavulohi ja silakkafileet. Maustekurkku valmiina kaupasta. Ja täytetyt oliivit.

Pienen paketin torttutaikinaa ostan valmiina samoin piparit valmiina.

Muutoin teen kaikki jouluruuoat itse. Niitä on ihana tehdä ja maku on paljon parempaa. Ei vie hirmusti aikaa. Keittäminen ja uuni hoitaa pääosan ajasta. Näin on ollut likimain 25v.

Ihania tuoksuja saa kotiinsa joulun laatikoita + muita tehdessä.

Vierailija
4/22 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kinkku on tuoresuolattu, tulee kauppiaalta pari päivää ennen aattoa, että saadaan se aattoyöksi uuniin, tyttäret tekee kalaruoat, itse teen laatikot, sienisalaatin, sillikaviaarin yms. JOulutorttutaikinan ostan kaupasta, samoin piparitaikinan, koska niitä menee sen verran vähän, ettei kantsi alusta asti itse tekemään. Jouluruokia on ihana tehdä, aikaa ei mene kauaa, kun yhdessä tehdään. Laatikotkin teen aatonaattona, en tee niitä valmiiksi pakastimeen.

Vierailija
5/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat jouluna ennen kaikkea nauttia yhteisestä ajasta. Hyvää jouluruokaa ostetaan yhä enemmän valmiina. Halutessa valmiina ostettuja laatikoita voi pikkunikseillä muuntaa oman maun mukaiseksi. Esimerkiksi mausteita lisäämällä joululaatikoihin saadaan lisää intensiivistä makua, vinkkaa Mäenpää.

Vierailija
7/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tavallisten jouluruokien tekeminen vie paljon ollenkaan aikaa. voi tätä uusavuttomuuden aikaa.

Vierailija
8/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän tavallisten jouluruokien tekeminen vie paljon ollenkaan aikaa. voi tätä uusavuttomuuden aikaa.

kaupasta sen laatikon nappaa sekunnissa.

Vierailija
9/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä laatikkoon tarvittavan puuron keittämistä. Plus siihen kasvisten pilkkomiset, keittämiset jne.

Kyllä se aikaa vaan vie. Toki voisihan tämänkin ajan nyt käyttää siihen, kun täällä väittelee turhasta asiasta, mutta ei tarvitse päteä porkkanalaatikolla. Tokikaan ei kaikki niin tee, mutta osalle sekin on joulusuoriutumisen mitta, että on itse tehdyt lootat .

Vierailija
10/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin se voi monesta viedä liikaa aikaa jos on arkenakin tottunut syömään valmispaskaa. niin wt:tä ettei mitään rajaa :)

Vierailija
11/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin se voi monesta viedä liikaa aikaa jos on arkenakin tottunut syömään valmispaskaa. niin wt:tä ettei mitään rajaa :)

hyvin av-mainen.

Vierailija
12/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on täydet työpäivät, lapsia ja heidän harrastuksiaan, lahjojen osto ja muut aktiviteetit, on helppoa ostaa laatikot, kaiken muun teen itse. kalapöytään graavaan lohen ja teen wasabirullia, lohen paistan itse uunissa, savusiiasta teen salaatin maalahden leivän kera jne. Niin ja tortut ja piparit tehdään kyllä valmistaikinasta vaikka riisipuuron keittelenkin itse haudekattilassa.

Vierailija
13/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa oman reseptinsä, kun tahtoisin tänä vuonna tehdä itse ja netti tulvii erilaisia reseptejä. Enkä tiedä mikä olisi hyvä, sellainen joka on maukas, ei liian löysä .

Vierailija
14/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi.

Vierailija
15/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt 20 vuotta kaikki jouluruuat ja laatikot alusta asti itse. Masentavaa on kuitenkin, että koskaan en ole saanut parempaa porkkanalaatikkoa tehtyä kuin eineslaatikot, vaikka olen tehnyt niin soseesta kuin raasteestakin ja niin riisillä kuin mannaryynilläkin. Miksi tekisin itse, jos saan kaupasta parempaa?

No tänä jouluna tilasin laatikoita oikein urakalla. Niissä raaka-aineena on kaikissa vain sitä itse juuresta + muita puhtaita raaka-aineita, joten ei se omatekemä sen kummempi olis.

Keskityn sit niihin tuotteisiin, joita ei kaupasta saa tai ei saa kunnollisia.

Vierailija
16/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo aika paljon ihmisestä jos on valmis laittamaan sisuksiinsa eineksiä.

Vierailija
17/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo aika paljon ihmisestä jos on valmis laittamaan sisuksiinsa eineksiä.

me kuulemme mielellämme. Pistähän analyysi tulemaan niin arvioidaan sitten kuinka oikeaan meni.

Vierailija
18/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt hirven ja kalastanut siiat, taimenet ja muikut joulupöytään. Valmistanut ne myös alusta asti itse. Ihan sen vuoksi haen kaupasta valmiit laatikot, sen ylimääräisen ajan käytän vaikka sohvalla makaamiseen :) ja emme ole edes maanviljelijöitä. Meillä vain on tapana ottaa "kesäsika" jonka syömme jouluna.

Vierailija
19/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin juntti wt ostaa. Jos niitä myydään joulun alla yli miljoona kiloa.

Vierailija
20/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei syödä eines-sontaa, koska emme syö laatikoita edes jouluna, kaikkea muuta hyvää kyllä mitkä tehdään itse, mutta se kinkku ja kalat kyllä tulevat valmiina kaupasta, mutta ne nyt suon itselleni. Minusta ei olisi sian kasvattajaksi ja kalojakaan en jaksa onkia. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi