Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi näkee harhoja, mistä voi johtua?

Vierailija
20.12.2012 |

Kyseessä 4-vuotias poika. Oli menossa nukkumaan, haluaa sanoa hyvät yöt aina ovella ja laittaa itse oven kiinni. Nyt kun käskin sulkea oven, niin sanoi "kohta. Minä katson hetken kun toi kissa kävelee". Kysyin missä kissa on, niin osoitti sormella nurkkaan. On ollut muutenkin jotenkin jännittynyt ja ylikierroksilla parina päivänä, viime yönäkin heräsi itkien kaksi kertaa, molemmilla kerroilla puhui jotain joulupukista. Ei ole heräillyt öisin 8kk iän jälkeen muutakuin ihan satunnaisia kertoja. Päivisin puhuu melkein koko ajan kuinka kohta joulupukki tulee ja tuo lahjoja, tontut katselee, syödään suklaata ja piparkakkutaloa.

Voiko jännitättää oikeasti joulua noin paljon, vai onko kyse jostain vakavemmasta? En ollut aiemmin huolissani, mutta nyt kyllä, kun näkee jotain kissoja...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallasi on erityisiä kykyjä? Kai ne meediot on ollu erilaisia jo lapsina...

Vierailija
2/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallasi on erityisiä kykyjä? Kai ne meediot on ollu erilaisia jo lapsina...

ole olemassa mitään "erityisiä kykyjä".

Etkö nyt tuota muka ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin valamon luostariin yöksi kesälomareissulla, niin poika totesi ovella, että "täällä on kuollut ihmisiä", on kesken leikkien n. 3-vuotiaana kysynyt, että isihän kuolee sitten talvella, on nähnyt isovelja meidä olohuoneen lampuissa nelivuotiaana jne. Nämä ovat sellaisia ohikiitäviä hetkiä olleet, että asia on on vain todettu ja leikkejä jatkettu.

Vierailija
4/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ahdisti pienenä kamalasti kun kerrottiin, että tontut seuraa onko ollut kiltti. Oli kamalan tarkkailtu, ahdistunut olo.

Vierailija
5/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus, että 10 prosenttia lapsista näkee joskus harhoja. On siis yllättävän yleistä eikä välttämättä viittaa mihinkään vakavampaan. Toki lapseenkin vaikuttaa psyykkinen stressi ja saattaa aiheuttaa harhoja(kin), mutta sinuna seurailisin tilannetta ja jos muuttuu elämää pahasti häiritseväksi ottaisin yhteyttä lääkäriin.

Oman mielenrauhasi takia voit tietysti kysyä lääkäriltä jo nyt.

Vierailija
6/15 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo pari-kolmevuotiaana puhunut tuollaisia juttuja ja tuntuu välillä tietävän mitä ajattelen (siis sellaisia asioita joista lapsella ei voi muuten olla mitään hajua...). Olen yleensä ohittanut nuo asiat sattumina, mutta joskus mietityttää kun anoppini on kertonut suvussa olleen meedioita ja vastaavia.

Jos lapsi jännittää joulua noin paljon ja menee ihan ylikierroksilla, olisiko kamalaa kertoa, että joulupukki on pelkkää satua? Itse en ole koskaan uskonut joulupukkiin, enkä koe menettäneeni mitään. Myös lapsille on kerrottu, että joulupukkia ei oikeasti ole olemassa ja lahjat tulevat sukulaisilta.

Vierailija
7/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun olin ite joku 4 vuotias ja olin olohuoneen lattialla nukkumassa äitin vieressä ja näin kun seinästä hyppäs läpi joku koiran näkönen olento. Mä näin sen hidastetusti. Sitten se koira oli siinä mun ja äitin patjojen välissä ja ryömi mua kohti. Mua pelotti ja yritin ryömiä ylemmäs ettei se saa mua kiinni. Meillä ei ollu sillon koiraa tai mitään muutakaan lemmikkiä mikä se ois voinu olla. Jälkeen päin tajusin et se oli vaan harha. Näin myös saman tyylisiä harhoja öisin myöhemmällä iällä joskus 6 vuotiaana.

Vierailija
8/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli adhd

Vierailija
9/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omena kauas puusta pudonnut.

Vierailija
10/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin lapsi jolla on tosi vilkas mielikuvitus, meni aina ulos keinumaan kahden kaverin kanssa. Kaverit olivat mielikuvitusentoja. Kovaa paapatusta neiti niitten kanssa piti.

Eikä juniorikaan mielikuvituksessa jälkeen jäänyt.

Ihan tavallisia aikuisia heistä tuli.

Vierailija
11/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena 60v sitten puhuu enkeleille, ja näkee demonihyökkäyksiä.

Vakuuttavin sanoin sitten mölyää tuubin kaltaisessa.

Vierailija
12/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ahdisti pienenä kamalasti kun kerrottiin, että tontut seuraa onko ollut kiltti. Oli kamalan tarkkailtu, ahdistunut olo.

Kyllä hallitus tarkkaileekin, oikeassa olet.

Vierailija
13/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla jonkin uuden uskonnon profeetta. Kannattaa suojella lasta sillä jotkin tahot eivät välttämättä suvaitse sellaista.

Vierailija
14/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukeilla leikkiminen on samaa ilmiötä. Jos näkee tai ajattelee mielikuvitusystäviä nuorena, en olisi huolissani. Jos kokee olemassa olevien ihmisten tekevän jotain mitä eivät tee, olisin huolissani.

Vierailija
15/15 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten yölliset horror reaktiot ja unet tunnetaan, se on pojilla aika tavallistakin. Nukutteko niin ettei lapsi koe seksielämäänne? Ne kokemuksetkin voivat aiheuttaa näitä. Lapsen mielei ei osaa käsitellä sellaisia asioita liian raakana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän