Miten neuvolassa ovat suhtautuneet, jos olet joutunut lopettamaan imetyksen esim. 2 kk:n jälkeen?
itsellä edessä imetyksen lopetus ja kiinnostaisi tietää, miten neuvolassa ovat suhtautuneet..
Kommentit (3)
Meillä kanssa imetyksen kanssa ongelmia, mulla ei noussut maitoa laisinkaan... yritys ja halu imettää oli valtava, mutta maitoa ei noussut ja kaikkea yritimme. Neuvola (vanhempi ja kokenut) kysyi ett haluanko jatkaa " leikkimistä" . Sillä sitä se oli... Vastasin vaan kiitos en, siihen loppui, vähän mieli maassa kun ei onnistunut, mutta oli odotettavissa esikoisen jälkeen oli sama tilanne.
Hyvin ollaan kasvettu ja voitu eikä pahemmin ole esikoisen eskaritartunnat tarttuneet.
Meillä esikoisen imetys tyssäsi 2kk iässä, kun poika oppi pullolle. Neuvolassa tilannetta vähän " väheksyttiin" . Terkkarin mielstä olisi vain pitänyt imettää.
Kakkosen aikaan imetys tyssäsi jo synnärille, osittaisimetystä jatkoin kuitenkin 3,5vkoa..mutta omat voimat loppuivat yritykseen.
Kolmannen aikaan oli minulle ylläri, kun olin valmistautunut samanlaiseen pulloiluun, lapsi söikin ämmää 11kk! Ja siitäkin noin seitsemän ensimmäistä kuukautta pelkkää rintaa!
Mutta siis mielstäni sinun (ap) ei kannata miettiä mitä neuvolassa mietitään, vaan tehdä se mikä on teille parhaaksi/pakko. Varmasti vauvalle voi antaa läheisyyttä myös muuten kuin imettämällä!
Kolmen äiskä
Minä en ole käytännössä imettänyt laisinkaan, mitä nyt alussa osittain kuukauden päivät. Kokonaan homma loppui viiden-kuuden viikon kohdalla. Jälkitarkastuksessa lääkäri halusi kirjoittaa minulle maidon eritystä lisäävää lääkettä ja kokeilin sitä, mutta siitä ei ollut mitään iloa. Lääkärin (mies) mielestä siis olisi ollut hyvä vielä yrittää imettää.
Neuvolan täti (vanhempi ja kokenut) ei ole koskaan ottanut kantaa suuntaan eikä toiseen, kun vauva on kasvanut hyvin ja ollut tyytyväinen.
Miksi muuten mietit, miten neuvolassa suhtaudutaan asiaan? Anna heidän suhtautua ihan niinkuin lystäävät. Ei neuvola ole mikään ylimmäinen auktoriteetti, jolla on valta päättää sinun imetyksestäsi. Tee asiassa niin kuin itse parhaaksi näet.