Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän 4v:llä menee ihan "yli" kun meillä vieraita tai käydään jossain

Vierailija
20.12.2012 |

Todella harmillista, kun lapsen takia ei tahtoisi kutsua meille vieraita kylään eikä itsekään mennä kaikille kylään. Mutta etenkin se, jos meille tulee kyläilijöitä, vaikka vaan isovanhemmat tai sitten ihan vieras vaikka miehen työkaveri käymään, lapsi riehuu ja sekoilee päättömästi. Ensin jännittää, sitten villiintyy ja sekoilee kaikkea älytöntä, hölmöilee, kiusaa sisaruksia jne. Meillä isompi ja pienempikin lapsi, eivätkä ole samanlaisia vaikka toki vilkkaita hekin. Mutta tämä keskimmäinen - jestas! Mikä avuksi? Etukäteen jutellaan miten toimia, mitä tehdä jos jännittää, ohjataan vaikka pelaamaan tai piirtämään, mutta alkaa sitten viskoa peliä tms. Viedään huoneeseen rauhoittumaan, tulee sieltä samantien riehumaan, lopulta alkaa itkemään hirveästi jos viedään takaisin.



Oikeasti neuvoja? On ihana lapsi, mutta voimakkaat ääripäät reagoinnissa. Nyt jo rasittaa jouluvierailut mielessä, kun lapset villiintyvät.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta

Vierailija
22/30 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuossa iässä se on tuollaista villeillä lapsilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etten kerro mitään etukäteen. Kerron ihan sitten kun summeri soi, että kummi tulee kylään tmv.

Viime talvena miehen kanssa vähin äänin pakattiin matkalaukut illalla kun pojat nukkuivat, aamuyöllä herätettiin, että no niin pojat, nyt lähdetään meksikoon. Kerran eräs espanjan lento sai nimittäin ihan omat mittasuhteensa, kun kerrottiin pari viikkoa etukäteen mitä tuleman pitää. Ihan oikeasti hyppivät viikon seinille.

Huomenna vien parturiin pojat ja kerron vasta kun haen tarhasta.

Eivät sitten koskaan opi rahoittumaan!

Vierailija
24/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

Vierailija
25/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii veretseisauttava karjaisu jos tiukasti sanominen ei auta. Ovat jo oppineet itsekin vähän hillitsemään. 

Vierailija
26/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi on aluksi niin täpinöissä, että riehuu kuin päätön, mutta tunnin kuluttua on jo oma itsensä. Jos vaan vieraat kestää niin kauan....

Meillä ennenmuinoin sanottiin että lapset hiljaa ja hiljaa oltiin sen jälkeen eikö traumoja siitä ole saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katkaisin välit kun sukulaislapset oli ihan kauheita, jopa hengenvaarallisia. En halunnut omien ihanien lapsien altistuvan sellaisille sekopäille. Omani eivät riehuneet niin mua ärsytti se tavaroiden sotkeminen ja väkivaltaisuus.

Menkää sitten vasta kylään kun lapset osaa käyttäytyä. Älkääkä kutsuko ketään luoksenne. Kellään ei ole kivaa kun lapsi häiriköi.

Jouluun on vielä yli puolivuotta eli sitkeästi ja johdonmukaisesti kasvatat. Voitte aluksi pitää pikkujoulut ja jos se sujuu niin jouluvierailut voi ehkä onnistua.

Vierailija
28/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsen sosiaalisen tilanteen jännitys purkautuu kovana riehumisena? Tai voi olla, että vieraiden saama huomio nostaa mustasukkaisuuden pintaan. Auttaisiko esim. fyysinen leikkiminen, esim. juokseminen ennen vieraiden tuloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit käytöstä ja kasvatat. Tuntuvat seuraukset, kun ei tottele. 

Vierailija
30/30 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuollaiset lapset ovat rasittavia. Olen alkanut jättää vierailut väliin joidenkin tuollaisten perheiden luona, kun ei vaan jaksa diivailevaa huomionhakuista pikkuprinssiä/prinsessaa.