Itselläni isäpuoli jota vihaan edelleen..ja nyt omalle lapselleni tuli isäpuoli...
Olin 4-vuotias, kun isäpuoleni tuli kuvioihin ja on edelleen äitini kanssa naimisissa. Olen vihannut häntä aina, mutta on siinä ollut syytäkin. Joka tapauksessa nyt olen itse tavannut miehen josta tulee jonakin päivänä isäpuoli tyttärelleni joka on nyt 3-vuotias. Tiedän, että tämä minun mies ei ole semmoinen kuin oma isäpuoleni ja tulee ottamaan tyttäreni huomioon. Pelkään silti, että alkaakohan oma tyttäreni vihaamaan isäpuoltaan? Mitäköhän voisin yrittää tehdä estääkseni sen?
Kommentit (5)
Minä taasen pidän omasta isäpuolestani enemmän kuin isästäni, jopa edelleen näin aikuisena.
Joten..
se mies voi, jos haluaa. Ja silti voi olla, ettei tyttäresi koskaan tule pitämään häntä isäpuolenaan, vaan ainoastaan sun uutena miehenä.
sen isäpuolen ja annat siten myös tyttärellesi mahdollisuuden hyväksyä hänet. Moni isäpuoli (ja myös äitipuoli) ovat tärkeitä ihmisiä lapsille, eivät toki omaa vanhempaa korvaa, mutta tärkeitä aikuisia kuitenkin. Mutta lapsen ja isä/äitipuolen suhde tarvitsee erityisesti lähipiirin hyväksyntää ja tukea, muuten se ei kehity normaalisti (yllättävän moni ei hyväksy uusia aikuisia, epäilevät ja kyräilevät, vaikka eivät sitä ääneen sanoisikaan, ja lapset kyllä vaistoaa tällaisen)
sen isäpuolen ja annat siten myös tyttärellesi mahdollisuuden hyväksyä hänet. Moni isäpuoli (ja myös äitipuoli) ovat tärkeitä ihmisiä lapsille, eivät toki omaa vanhempaa korvaa, mutta tärkeitä aikuisia kuitenkin. Mutta lapsen ja isä/äitipuolen suhde tarvitsee erityisesti lähipiirin hyväksyntää ja tukea, muuten se ei kehity normaalisti (yllättävän moni ei hyväksy uusia aikuisia, epäilevät ja kyräilevät, vaikka eivät sitä ääneen sanoisikaan, ja lapset kyllä vaistoaa tällaisen)
olet mies ja kyseessä on ex-vaimosi uusi mies. Mutta joo, tokihan sinä nyt oman tulevan miehesi hyväksty....
Minun lapsellani on loistava uusi isä. Ollut jo 10 vuotta. Ensimmäinen isä siis kuoli. Sinun kokemuksesi ei ole mikään sääntö. Itse muokkaatte perheenne.