Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä juttu nämä lapsi-korut äideillä on?

Vierailija
20.12.2012 |

Kävin äiti-lapsi-kerhossa. En ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota, mitä koruja ihmisillä siellä oli päällä.

Yksi täti alkoi sitten toiselle selvittä, että ai säkin olet nyt saanut nuo Kalevala-korun lapsihelat. Ja siitä pääsi helvetti irti.

Kaikki kaivoi kaula-aukostaan ketjun. Suurimmalla osalla oli sitten ne lapsihelat. Jollakin oli tytön- ja pojanmallinen riipus. Yhdellä korun sijaan lapsistaan tatuointi. Jollakin taas rannekoruun ostettu tietty "maksotti" tai lisäpala tai jotain, kun lapsi oli syntynyt.

WTF? En ole kokenut tarpeelliseksi, että mun pitäisi jollain korulla tms. ilmaista, että mulla on lapsi. Useimmat oli mieheltään kärttäneet noita lapsen synnyttyä. Synnytin sinulle lapsen, maksa siitä minulle korulla? Häh?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:48"]

Lähinnä tässä on hölmöä se, että kaikilla lapsen saaneilla killuu kaulassaan se sama Kalevala Korun hela. Tosi yksilöllistä :D Se näyttää ihan joltain persoonattomalta äiti-klaanin jäsenyydeltä. Jos haluaa hankkia korun lapsen kunniaksi, onhan kultakaupat täynnä koruja, mistä valita. Miksi pitää olla niin mielikuvitukseton, että pitää valita se "lapsihela", kun sen nimi nyt sattuu olemaan sellainen? Sitten tädit istuu mammakerhossa vieri vieressä samat korut kaulassa :D

[/quote]

Voihan vihkisormuksenkin sijaan valita kultakaupasta vaikka helmikorvakorut symboloimaan avioliittoa, mutta se ei ole ihan sama asia...

Onko tuossa nyt huolena se, että ne, joilla ei ole, sekoittuvat joukosta...

Vierailija
42/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa...no sain äiti-lapsi korun lapsen isältä lahjaksi kun synnytin meille tytön. Olin toivonut sellaista. En ole koskaan ajatellut että synnytin tytön ja "palkkioksi" sain korun. Ja minulla on myös tyttäreni nimi tatuoituna...! Tyttömme tuli ivf-hoidolla ja koeputkihedelöityksellä...ja on minulle unelmientäyttymys. Siksi kai tatska...ja koru. Jokainen päättää itse. Mutta tietysti se voi joidenkin mielestä olla rumaa ja tyhmää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla taalla Jenkeissa mother bracelets on kova sana. Mullakin on sellainen kaksirivinen, missa tyttareni ja poikani nimet. Tykkaan kovasti! Ihana anoppini antoi sen mulle lahjaksi kun toinen lapseni oli syntynyt. Mieltani lammitti erityisesti se, etta oli kivien valinnassa ja varityksessa ottanut huomioon minun lempivarini.

Vierailija
44/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti-lapsi-koru? wtf?!?! siis jotain satojen eurojen lapsiheloja? (mikä sana toikin oikein on). ööö, miksi ihmeessä? 

Vierailija
45/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupotkuraivari? Kerjää mieheltään? 

ei mun ainakaan ole ikinä tarvinnut mieheltäni kerjätä koruja. Varmaan mukava avioliitto tuollaisilla ihmisillä jotka kateellisina? Valittavat että mammat kerjää miehiltään koruja:D se että oma mies ei osta koruja teille ei tarkoita etteikö meidän muiden miehet ostaisi;)

mun tuttava on samanlainen, väittää kiven kovaa muille että mä olen ahne ämmä ja mun tarvii aina saada kaikista kalleinta merkkiä ja mieheni on niin raukka että sitten ostaa.. Ja jos olen saanut kukkia niin kovaan ääneen laukoo että mitäs pahaa se X on tehnyt... Yleensä tälläisillä ihmisillä se oma liitto menee päin vittua kun eivät osaa muuta ajatella kuin noin..

Vierailija
46/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, en ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan! Tosin, lähipiirissä ei ole muita äitejä, enkä ole missään "vauvaharrastuksissa" käynyt, niin johtuu varmaan siitä.

Mietin kyllä vauvan synnyttyä että ottaisin jonkun tatuioinnin lapsen nimellä ja syntymäajalla, mutta onneksi jäi tekemättä :D nyt pari vuotta myöhemmin alkuhuuman laannuttua olisi varmasti kaduttanut. Lapsi ei ole enää elämän keskipiste, vaikka tärkeä onkin. Jotenkin tuntuu tosi kornilta idealta, melkein kuin muistilappua kantaisin. Ehkä sitten otan jos alkaa lapsenlapsia siunaantumaan... otan vaikka koko selän kokoisen sukupuun.

Vierailija
47/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan että useimpien tarvii miehiltään kärttää koruja? Miksi? Etkö saa omalta ukoltasi koskaan mitään ilman kärttämistä?

Vierailija
48/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä outoa kuvitella että nainen kerjää tai kärttää omalta mieheltään koruja tai kukkia.. Tietty jos oma mies on sellainen ettei koskaan osta mitään sitä tulee tuollaisia olettamuksia ilmaan heitettyä.

Vierailija
49/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2012 klo 17:44"]naurettavia asioita, viimeisimpänä kai nämä aikuisten potkupuvut eli one piece -haalarit.

[/quote]

Ne naurattaa muakin :D isot vauvat :D

Vierailija
50/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se koru on aika kaunis. Hopeisena voisin tytön synnyttyä halutakin, kultaisista koruista en niin kovasti tykkää. :)

Vierailija
51/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi koru on vain yksinkertaisesti ruma. En halua, toivottavasti mies ei osta.

Vierailija
52/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äideillä myös salainen merkkikieli, siis niin kuin vapaamuurareilla, jotka tunnistavat tuntemattomienkin muurariveljien arvoasteet salaseurassa siitä, missä asennossa sormet ovat kun kätellään?

Vierailija
53/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nättejähän ne on vaikka itselläni ei olekaan.

En kuitenkaan provosoidu siitä, että äiti-lapsikerhoissa puhutaan myös asioista, jotka eivät minua kiinnosta. En myöskään provosoidu siitä, että muut osallistujat eivät valitse asusteitaan minua miellyttääkseen.

Vierailija
54/54 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koru on kaunis ja mieheni osti sen ihan ilman kärttämisiä. On se outoa, jos toisen korut niin vaivaavat. Jos et tykkää, älä käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi