Siis mikä juttu nämä lapsi-korut äideillä on?
Kävin äiti-lapsi-kerhossa. En ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota, mitä koruja ihmisillä siellä oli päällä.
Yksi täti alkoi sitten toiselle selvittä, että ai säkin olet nyt saanut nuo Kalevala-korun lapsihelat. Ja siitä pääsi helvetti irti.
Kaikki kaivoi kaula-aukostaan ketjun. Suurimmalla osalla oli sitten ne lapsihelat. Jollakin oli tytön- ja pojanmallinen riipus. Yhdellä korun sijaan lapsistaan tatuointi. Jollakin taas rannekoruun ostettu tietty "maksotti" tai lisäpala tai jotain, kun lapsi oli syntynyt.
WTF? En ole kokenut tarpeelliseksi, että mun pitäisi jollain korulla tms. ilmaista, että mulla on lapsi. Useimmat oli mieheltään kärttäneet noita lapsen synnyttyä. Synnytin sinulle lapsen, maksa siitä minulle korulla? Häh?
Kommentit (54)
Kalevalaa muistaakseni, jossa on pojistaan sellaiset irtohelyt siinä, niitä saanee vieläkin ostaa siihen, en oo perehtynyt asiaan. Joten tuskin mikään uusi ilmiö.
Tosin en muista anopin maininneen mistään timantista siihen, tai mikä lienee tuossa korussa kiinni, vaan siinä oli juurikin noita pyöreitä helyjä lasten lukumäärän verran mukana.
t: 3
Itse olen naureskellut myös tuota trendiä :)Ei ole mun juttu.
Mäkin aina naureskelen kaikkea mikä ei oo mun juttu. :) Saa kivasti ylemmyydentunnetta. :)
Mulla oli amulettiketju jo ennen äitiyttä. Sitten kun lapset syntyi, hankin ja kaiverrutin (syntymäpäivän) niille pienet maskotit siihen. Ja samalla meni kummilapsetkin. Oikeastaan kävi niin, että poistatin ne kaikki muut helyt siitä kilisemästä.
Ja arvatkaas, mistä mä katson koska kummilasten synttärit olikaan...
Mutta en mä sitä päivittäin käytä. Omalle tyttärelleni se on merkityksellinen, kun hänellä on oma suojelusenkeli.
ja musta on kaunis ajatus että äiti kantaa kaulassaan timantteina mua ja siskoa. :)
ja ostin sen ITSE. maksoi jotain 3000e ja säästin sitä pitkään, en ole hyvätuloinen.ei ollut vielä ekasta lapsesta varaa ostaa, säästin yli kaksi vuotta joka kk vähäsen.
Tämän säästöurakan ja pitkän haaveilun jälkeen oli tosi loukkaavan tuntuista kun JOKAINEN joka korua kommentoi, sanoi tai kysyi että "ai miehes osti ton sulle?" "onpa kiva ies kun sait tuollaisen" tai "oispa munkin mes ostanut".
Siis mikä helvetin MIES??? Olen ilmeisesti sit käsittänyt väärin, miehenkö kuuluisi se ostaa? Mun rupupalkkamies ei tod maksa mitään kolmen tonnin koruja.... :)
Mäkin aina naureskelen kaikkea mikä ei oo mun juttu. :) Saa kivasti ylemmyydentunnetta. :)
Miksi ihmeessä?? Ei kai se teiltä ole mitään pois, jos minä en noista helyistä tykkää??
Varsinkin silloin kun ei ole varaa siihen juttuun. *kuiskaten*
onko ne korut noin yleisiä, että ihan joka mammalla on? Yhdelläkään tutullani ei ole, yhdellä sukulaisella on kaulakoruna, eikä hänkään ole pakottanut miestä ostamaan. Mies on ihan oma-aloitteisesti vienyt kukatkin vaimolle sairaalaan. Ehkä se kertoo jostain muustakin kuin naisten halusta saada samanlaiset muistutukset lapsistaan, vaikka miesten lievästä mielikuvituksettomuudesta...
Miksi ihmeessä?? Ei kai se teiltä ole mitään pois, jos minä en noista helyistä tykkää??
Ei ole mun juttu.
jos ei itse satu sitä omistamaan. Kertoo mielestäni kaiken.
Ei mullakaan ole lapsikirua, mutta en silti ajattele pilkallisesti niistä joilla on. Ihan kaunis ajatus ja symbolihan se on.
Oikeesti, miten ihmeessä voitte loukkaantua siitä, että jollain ventovieraalla ihmisellä on eri maku korujen suhteen kuin teillä? Itsetunnossa ongelmia?
Ja tokihan mua naurattaa moni muukin asia, esim. tänään kun olin Stockmannilla jouluostoksilla, siellä oli yks mies, jolla oli Adidaksen nappiverkkarit jalassa, siis sellaiset jotka oli "muotia" joskus 15v sitten. Ettei vaan ollut sun mies?
Heh heh, ei kai se ole muilta pois jo käyttää koruja?
Ei mullakaan ole lapsikirua, mutta en silti ajattele pilkallisesti niistä joilla on. Ihan kaunis ajatus ja symbolihan se on.
Niin no ehkä tämä olikin tarkoitettu kritisoimaan täällä vallitsevaa asennetta; jos en ymmärrä jotain, nauran sille. Todellisuudessa mullakaan ei oo mitään äitivauvakorua, mutta en koe olevani kuitenkaan niin paljon parempi ihminen että ihan naureskelisin niille joilla sellainen on. Ja hymiö viä perään. :) Näin. :)
mutta en koe olevani kuitenkaan niin paljon parempi ihminen että ihan naureskelisin niille joilla sellainen on. Ja hymiö viä perään. :) Näin. :)
naurettavia asioita, viimeisimpänä kai nämä aikuisten potkupuvut eli one piece -haalarit.
Markkinamiesten keksintö. Käärivät rahat ja nauravat partaansa, kun joka mamma ruinaa jotain suurta mitalia saavutuksestaan.