en vain tajua kuinka kirpparilla ostetaan aivan outoja tavaroita mutta ihan laatutavaraa ei mene kaupaksi..onko
joku muu huomannut samaa? Siis uskomattomia vaatteita menee kaupaksi, esim valkoinen body joka ei edes puhdas, rumat sukkahousut jne MUTTA semmoisia vaatteita jotka luulisi että on joka äidin unelma löytää - esim goretexsaappaat, benettonneuleen (siis lapselle, ihan virheetön), espritin ihanan uusi takki (pilkkahintaan, lasten), uudehko adidascollegepusero jne jne....ne roikkuu rekissä päivästä toiseen.???en ymmärrä, ymmärrättekö te? Siis itse nappaisin HETI jos löytäisin tuommoisia vaatteita, mut ovatko tämän päivän äidit...jaa, en tiedä, - tai eikö he tosiaan TIEDÄ mitä on hyvä merkki???mitä luulette? ps: hintaakaan ei ole niin paha, goretexsaappaat (uudehkot) oli vain 9E (norm siis n 120E), eikö äidit siis tiedä mitä tämmöiset saappaat maksavat kaupoissa? Luulisi kuitenkin...
Kommentit (8)
9e tuntuu aina kirpparilta paljolta, harvoin sitä osaa verrata tuotteen norm. hintaan.- Lisäksi harva kirppiskävijä kuitenkaan ostaisi uutena 120e maksavia kenkiä, ja jos on aikeissa ostaa 20e maksavat uudet kengät, tuntuu 10e käytetyistä paljolta, vaikka laatueroa olisikin paljon
enkä kenkiä muutenkaan osta käytettynä, sama alusvaatteiden kanssa. Tahraisia vaatteita en osta kanssa. Yritän etsiä bränditöntä kamaa edullisesti. Ennen sai 1-5mk vaatteita, nykyään aina alkuhinta euron. Kierrätyskeskus siitä parempi, että hinnat maltillisempia.
löytää myös sitä " laatutavaraa" ihan pilkkahintaan...Ite oon ostanu mm. marimekon ja benettonin vaatteita lapsille,enkä koskaan oo maksanu enempää ku euro...Ku ettii tarpeeks ni kyllä löytää...Mutta tottahan on niitäki kekkä tuo kirppikselle myyntiin merkkiä,ei vaatetta...
ap:n mainitsemista tavaroista juuri ne bodyt ja sukkahousut on niitä joita oikeasti tarvitaan! Vai miksihän ap:lla yleensäkin on itsellä myytävänä kirppiksellä hyvät Goretexit yms.??
Eli kyllä itsekin olen huomannut, että monesti kirppiksellä on myytävänä vaikka joku tosi ihana esprit paitapusero, on villatakkia ja gollegea. Ja olen itsekin " sortunut" ostamaan niitä juuri sen takia, kun halavalla saa verrattuna kaupan hintoihin.
Mutta tuolla ne kaapin perällä pyörii ja niitä käytetään joskus kylässä ja kerhoissa yms. Mutta bodyt, sukkahousut ja puolipotkarit on käytössä joka päivä ja aina pyykissä. Oliskohan tässä se syy, miksi ap:n merkkikama ei mee kaupaksi?
itse löysin kirpparilta uudenveroisen marimekon mekon 4,5e ja myin huutonetissä 25egellä:)
saattavat tietoisesti väistellä näitä riistäjäglobalisaatiobrändejä. En minäkään halua maksaa 50¿ jostaa superhypersuosittumerkkivaatteesta, jos saan merkittömän samaa vastaavan vaatteen 15¿:lla. Kenkäni ovat kotimaisia ja vaatteetkin useat meillä (esim. lasten toppapuvut, vaikkei reimateciä ookkaan ;) sillä en halua tukea mitään hikipajoja jossain kaukana, jotta voivat viedä lapsilta lapsuuden ja terveyden tms.
Mullakin ollut ns. merkkivaatteita siellä pilvin pimein. Takasin tulivat. Mutta kaiken sortin roju siitä pöydältä oli hävinnyt. Käsittämätöntä!
jopa avatun hammastahna-tuubin olen myynyt.
miesten vaatteet ja kengät menee kaikkein huonoiten.