Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten tulla toimeen "vaikean"anopin kanssa.

Vierailija
20.12.2012 |

Täällä aina haukutaan miniät lyttyyn jos eivät tule anopin kanssa toimeen niin nyt sitten vinkkejä kehiin.

Meidän välit oli sopuisat ennen lapsia, toki hänellä oli jo tuolloin ylilyöntejä kommenttien suhteen. Kehui miehen ex-vaimoa estottomasti ensitapaamisella jne. Ei haitannut kovinkaan paljoa.

Kun aloin odottamaan esikoistamme oli anoppi siitä tohkeissaan mikä olikin kivaa mutta sitten alkoi se jankutus miten täytyy sitten heidänkin saada olla lapsenlapsensa kanssa,en ymmärtänyt tuota silloin enkä nykyäänkään sillä asuvat alle 10km päässä ja käymme heillä usein.

Tuohon lisättäköön että nimenomaan meidän täytyy käydä heillä.

On mustamaalannut minut äitinä ja itseasiassa koko tämän "nettiajan"vanhemmat, esim. lapsen ristiäisissä haki koko ajan muita vieraita ns.tuekseen miten paskoja ovat nykyajan vanhemmat kun kaikki pitää netistä katsoa.

On tuossa pointtinsa mutta jotain tilannetajua kiitos.

Minä en ole hänen mielestää osannut ruokkia lapsiani,imetys asia oli etenkin hänelle vaikea ja pullomaito kuulema parasta!!?

Sylissäkään en osaa lastani oikein pitää :(

Tuntuu pahalle tuo jatkuva nälviminen, miehen mielestä minun pitäisi unohtaa kaikki koska "hän vain on sellainen".

Tarvitseekohan edes sanoa että kaikki nuo kommentit ja piikit tulevat kännissä ulos. Selvinpäin ollaan niin pullantuoksuista mummoa ja ei muisteta noita känniheittoja ollenkaan mutta minun reaktioni muistaa kyllä.

Eli joulu tulossa,anoppilaan menon vuoro ja on saanut vinguttua meidät yökylään asti(mies oli mennyt lupaamaan).

Meillä ollut miehen kanssa riitaa ja sukulaisten kautta tästä tietää myös anoppi,mieheni on hänen ns. kultapoikansa joten arvaatte varmaan tekin miten ilta etenee...

Anoppi ottaa aina kun mahdollista joten joulu tuskin poikkeus.

Miten helvetissä tuun toimeen tollasen ihmisen kanssa..?

En väitä olevani itse mikään täydellisyys mutta olen sentään yrittänyt tulla toimeen ihan lastenkin takia.

En vain jaksa sitä että anopilla on kännipäissään joku "oikeus" sanoa ihan mitä vaan ja koko perhe on varpaisillaan ja pelkää milloin itku ja "muistelot" alkavat.

Help me

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stoppi tulee jossain vaiheessa vastaan tavalla ta toisella. Mahdollisuus tehdä siitä helppo itsellesi, joten toimi.

Miehelle tieto, ettet sinä sinne tule koska hänkään ei tue eikä sinun tarvitse sellaista kuunnella.

Vierailija
2/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niin allerginen tuollaiselle känninälvimiselle, että nostaisin kissan pöydälle. Sanoisin miehelle ja anopille, että minä ja lapset tapaamme mummia mielellämme, mutta vain ja ainoastaan kun on selvinpäin. Varmasti nousee meteli, mutta sinulla on oikeus päättää, millaista kohtelua suostut osaksesi ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole mummon, äidin, siskon, tyttären tai miniän vika!

Minun elämäni hankala ihminen on äitini, joka kännipäissään avautuu, en ole tekemisissä hänen kanssaan, ei ole pakko! Jos ei osaa käyttäytyä seurassa niin olkoon yksin.

Vierailija
4/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasi tuohon että hän menee sitten lapsien kanssa :(

Tosiaan syystäkin meillä riitaa...

Hän ei siis halua loukata äitiään mutta mulla ei nyt niin väliä.

Haluan kuitenkin olla lasten kanssa joulun.

ap

Vierailija
5/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään joten ollaan oletettu kaiken olevan ok.

Pian huomattu hänen haahuilevan taas lasi kädessä :(

Mies ei tunnusta tuon alkon olevan heidän perheessään mikään ongelma se vaikeuttaa aika paljon asioiden käsittelyä..'

ap

Vierailija
6/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niin allerginen tuollaiselle känninälvimiselle, että nostaisin kissan pöydälle. Sanoisin miehelle ja anopille, että minä ja lapset tapaamme mummia mielellämme, mutta vain ja ainoastaan kun on selvinpäin. Varmasti nousee meteli, mutta sinulla on oikeus päättää, millaista kohtelua suostut osaksesi ottamaan.

En veisi lapsia ollenkaan sellaiseen paikkaan kylään, missä aikuiset on kännissä.Humalaiset ihmiset ovat lapsesta pelottavia.

Vierailija
7/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin lasten takia kestäisi tämän joulun, hammasta purren, jos kerran vaihtoehto on viettää joulu lapsista erossa. Mutta pakkohan tuo asia on ennemmi tai myöhemmin käsitellä! Ei kukaan voi olettaa, että suostut kuuntelemaan kerrasta toiseen tuollaista shaittia.

Ehkä joulun jälkee voit luistaa kaikista muista, tulevista vierailuista?

Ihan harmittaa sun puolestasi. Oikein hyvää joulua joka tapauksessa. Keskity lapsiin, anna anopin juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos Mene aikaisin nukkumaan aattona.. :)

t. Se joka ehdotti kissan nostamista pöydälle

Vierailija
8/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita sinun tai äidin mielenpahoittaminen, niin näköjään hänen on helpompi pahoittaa sinun mielesi kuin äitinsä. Joka on kuitenkin ihan aikuinen ihminen.

Kuinka monta tällaista joulua olet vielä valmis kestämään? Aika paljon tunnut jo kestäneen anoppisi piikittelyä. Entäpä, jos alat paukauttelemaan anopillesi vastaan? Joo, tiedän että haluat välttää konfliktia jne. mutta anoppi nyt vaan tuntuu ehdoin tahdoin kaivavan verta nenästään.

Vierailija
9/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös heiltä kysytä mielipidettä, että ovatko mielummin äidin vai isän kanssa jouluna?

Vierailija
10/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni mummo on juuri tuota samaa kaliiberia. Tiedän tismalleen mistä puhut! Itse olin huono tyttöystävä jo, kun tulin raskaaksi alkoi todellinen nälviminen ja paskanjauhanta. Sanoin miehelleni monen monta kertaa, että sanoisi mummollensa asiasta. Vastaus oli joka kerta sama, 'hän nyt vain on sellainen, koita kestää'.

Meillä tilanne kärjistyi siihen kun mummo (taas kerran pienessä maistissa) aloitti minun äitini mollaamisen (eivät ole koskaan edes nähneet, ja äitini aivan normaali ihminen). Raivostuin totaalisesti ja puhuin suuni puhtaaksi. Ei ole mummo sen jälkeen minulle sanonut mitään poikkipuolista mutta välimme ovat todella vaivaantuneet ja jännitteiset.

Mummo asuu alle 10km päässä meistä mutta vierailemme siellä ehkä neljästi vuodessa, mies lasten kanssa siihen muutaman kerran lisää. Tässä tilanteessa voisin sanoa, että sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
11/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun anoppi aloittaa, sanot oikein herttaisesti: On sitten kurjaa kun sinä et osaa käyttäytyä humalassa. Olisi tosiaan kaikille parempi, jos lopettaisit alkoholin käytön.

Saman toistat joka kerta. Ystävällisesti, rauhallisesti ja herttaisesti.

Kerro miehellesi, miten aiot toimia. Mies voi sitten päättää, millä tavalla hän haluaa julua vietettävän.

Vierailija
12/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, ettei riita miehesi kanssa johdu anopista, joten eikö anoppi pitäisi olla tosissijaisena ajatuksissasi ja miehesi kanssa sovitte välinne, niin on molemmille mukava lähteä miehesi äidille.

Elämässä on vain kestettävä tilanteita. Riitelemään en lähtisi ja pakottautuisin aina mukakaan. Mies on sinulle rakas ja siihen pakettiin kuuluu mies ja miehen suku aina kaikilla.

Vierailija
13/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alat täräyttelemään nasevia mielipiteitä ja ajatuksia takaisin päin naamaa. Katsot kestääkö anopin pokka samaa mitä muille jakaa.

Tai sanot vaan etten ala kuuntelemaan tuollaista paskaa!! Ei tollaselle ihmiselle tarvitse olla enää kohtelias. Jos ei homma toimi niin ei ole pakko mennä ollenkaan.

Ja anoppiin on ehdottomasti pidettävä sopivasti etäisyyttä eikä saa antaa määräillä! Sanot vaan et teen niin kuin itse haluan. Ja kestä myös se tunne "olla paha miniä"!

Vierailija
14/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jo riittävä syy häipyä kotiin yöksi. Edes vauvaikäisen ei tarvitse nähdä känniääliöitä etenkään jouluna. Jos miehesi ei saa napanuoraansa poikki, nukkukoon hän siellä vaikka äitinsä vieressä, sinun ei tarvitse. Minä alkaisin jäähdytellä välejä tuohon suuntaan, asialliset välit mutta ehdoton hajurako.

Vierailija
15/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vaipoissa että ei niiltä juuri kysellä :)

Uuvuttava tilanne kaikenkaikkiaan..

Pahinta tässä on tuo koko suvun asenne että heillä ei ole mtn. ongelmaa,alko on vahvasti koko perheen ongelma. Mies lopetti juomisen mutta siltikään ei myönnä mitään ongelmaa olevan missään muualla kuin minun korvien välissä.

Mulla nyt vaan on jotain nimenomaan hänen vanhempiaan vastaan..

Tää asetelma on ihan perseestä.

Kävi mielessä että otan omat juomat mukaan ja tilanteen mukaan avaudun anopille takaisin..

Aika lapsellista tiedän mutta pari juttua itselläkin jäänyt hampaankoloon ja voihan se olla että aamulla en muista mitään :)

ap

Vierailija
16/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on itse selvittävä ihmissuhteistaan, ei saa vaikuttaa noin. Jos on pakko neuvoa, eikö olisi fiksumpaa yrittää neuvoa rakentavasti kuin rikkovasti!!!

Vierailija
17/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jo riittävä syy häipyä kotiin yöksi. Edes vauvaikäisen ei tarvitse nähdä känniääliöitä etenkään jouluna. Jos miehesi ei saa napanuoraansa poikki, nukkukoon hän siellä vaikka äitinsä vieressä, sinun ei tarvitse. Minä alkaisin jäähdytellä välejä tuohon suuntaan, asialliset välit mutta ehdoton hajurako.

Vierailija
18/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltaisiin porukalla käyty ja sitten kotiin illaksi,se ei miehelle sovi koska on jo luvannut että jäädään yöksi asti ja mummeli kuulema niin innoissaan eikä tosiaan halua äitiään loukata,etenkään jouluna.

Sehän tässä se ongelma on ettei voida enää kovin myöhään paeta jos tilanne kärjistyy sillä lapsethan menevät suht ajoissa yöpuulle.

ap

Vierailija
19/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun anoppi aloittaa, sanot oikein herttaisesti: On sitten kurjaa kun sinä et osaa käyttäytyä humalassa. Olisi tosiaan kaikille parempi, jos lopettaisit alkoholin käytön.

Saman toistat joka kerta. Ystävällisesti, rauhallisesti ja herttaisesti.

Kerro miehellesi, miten aiot toimia. Mies voi sitten päättää, millä tavalla hän haluaa julua vietettävän.

Koittakaa lapsina käyttäytyä itse fiksusti. Kummankaan vanhemmille ei sovi sanoa ihan mitä tahansa.

Vierailija
20/33 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääviä mummoja ei onneksi ole, mutta yksi ryyppäävä sisko on. Tuttua tuo känniläisen vääntely ja kääntely. Takaisin kun sanoin, tilanne vaan paheni. Ratkaisin asian niin, että sanoin aina uudestaan ja uudestaan tilanteeseen jouduttuani, että en suostu keskustelemaan hänen kanssaan kuin yleisistä asioista (esim. säästä), kun hän on juonut. Aina kun hän aloitti sen vänkyttämisen, sanoin saman uudelleen. Vaati pitkää pinnaa, mutta nyt on syntynyt tulosta. Kun hän taas kännissä vänkyttää jotain, sanon, etten suostu keskustelemaan hänen kanssaan, kun hän on juonut. Homma tyssää heti alkuunsa eikä koko illan jatkuvaa vänkytystä ole enää. Sisko juo edelleen, ei suostu menemään hoitoon tai lopettamaan.