Vinkkejä miten tulla toimeen "vaikean"anopin kanssa.
Täällä aina haukutaan miniät lyttyyn jos eivät tule anopin kanssa toimeen niin nyt sitten vinkkejä kehiin.
Meidän välit oli sopuisat ennen lapsia, toki hänellä oli jo tuolloin ylilyöntejä kommenttien suhteen. Kehui miehen ex-vaimoa estottomasti ensitapaamisella jne. Ei haitannut kovinkaan paljoa.
Kun aloin odottamaan esikoistamme oli anoppi siitä tohkeissaan mikä olikin kivaa mutta sitten alkoi se jankutus miten täytyy sitten heidänkin saada olla lapsenlapsensa kanssa,en ymmärtänyt tuota silloin enkä nykyäänkään sillä asuvat alle 10km päässä ja käymme heillä usein.
Tuohon lisättäköön että nimenomaan meidän täytyy käydä heillä.
On mustamaalannut minut äitinä ja itseasiassa koko tämän "nettiajan"vanhemmat, esim. lapsen ristiäisissä haki koko ajan muita vieraita ns.tuekseen miten paskoja ovat nykyajan vanhemmat kun kaikki pitää netistä katsoa.
On tuossa pointtinsa mutta jotain tilannetajua kiitos.
Minä en ole hänen mielestää osannut ruokkia lapsiani,imetys asia oli etenkin hänelle vaikea ja pullomaito kuulema parasta!!?
Sylissäkään en osaa lastani oikein pitää :(
Tuntuu pahalle tuo jatkuva nälviminen, miehen mielestä minun pitäisi unohtaa kaikki koska "hän vain on sellainen".
Tarvitseekohan edes sanoa että kaikki nuo kommentit ja piikit tulevat kännissä ulos. Selvinpäin ollaan niin pullantuoksuista mummoa ja ei muisteta noita känniheittoja ollenkaan mutta minun reaktioni muistaa kyllä.
Eli joulu tulossa,anoppilaan menon vuoro ja on saanut vinguttua meidät yökylään asti(mies oli mennyt lupaamaan).
Meillä ollut miehen kanssa riitaa ja sukulaisten kautta tästä tietää myös anoppi,mieheni on hänen ns. kultapoikansa joten arvaatte varmaan tekin miten ilta etenee...
Anoppi ottaa aina kun mahdollista joten joulu tuskin poikkeus.
Miten helvetissä tuun toimeen tollasen ihmisen kanssa..?
En väitä olevani itse mikään täydellisyys mutta olen sentään yrittänyt tulla toimeen ihan lastenkin takia.
En vain jaksa sitä että anopilla on kännipäissään joku "oikeus" sanoa ihan mitä vaan ja koko perhe on varpaisillaan ja pelkää milloin itku ja "muistelot" alkavat.
Help me
Kommentit (33)
Kuulostaa ihan miedän perheeltä. Mieskin aina huomauttaa, että semmooinen hänen äitins on ollut, minkäs asialle mahtaa. Mä lähdin avamaan vyyhtiä miehen lapsuuden kautta. Eli aloin kyselemään (kun ei oltu riitelemässä vaan iha keskusteluyhteydessä) muistaako mies oliko äiti hänen lapsuudessa paljonkin alkoholinalaisena, miltä se tuntui yms. Ja sit kun vastukset oli laatua "paskallehan se tuntui" niin siihen perään kysyin sitäkö haluu meidän lapselle?
Yhdenkän lapsen ei tarvitse olla epävakaassa ja ei turvallisessa ympäristössä. Sinullä on vanhempana velvollisuus suojella lapsiasi.
Jos kerran on mentävä ja oltava kohtelias, voit häipyä seurasta heti kun joku alkaa olla kiusallisen humalassa. Ei sitä tarvitse sen enempää perustella, sen kun liukenet nukkumaan. Miehesi tietää kyllä, miksi vetäydyit.
Jokainen tietää, ettei humalaista kannata alkaa opettamaan. Joten ei ole totta sinun ¨uudestaan ja uudestaan ja uudestaan sanomiset¨, sillä humalainen ei usko.
Eikä n....... .
Jokainen tietää, ettei humalaista kannata alkaa opettamaan. Joten ei ole totta sinun ¨uudestaan ja uudestaan ja uudestaan sanomiset¨, sillä humalainen ei usko.
Eikä n....... .
Ei opettaminen autakaan, mutta se auttaa, kun ei suostu kommentoimaan tai vastaamaan humalaisen vänkytykseen. Viimeinen konsti on sitten livetä nukkumaan ja jättää känniläinen yksin sopertelemaan. Känniläisiäkin on erilaisia. Toiset saattavat äityä väkivaltaisiksi hiljaisesta vastarinnasta huolimatta tai siis ärsyyntyvät, kun heille ei vastata.
Minun siskon tapauksessa auttoi, kun en vastannut hänen heittoihinsa. Mutta siskoni kaiveleekin vanhoja juttuja aina kännipäissään ja niihin on helppo olla vastaamatta. Ja mikään järkipuhe ei auta, sen tiedän. Siskokin saa asiat vaikka mille korkkiruuville tahansa eli vastaat ihan mitä vaan, hän haluaakin käsittää sen väärin taas homma alkaa alusta, se vänkyttäminen. Jos humalainen käyttäytyy jotenkin muutoin, on sitten keksitävä uudet reseptit.
Älä vedä omia kännejä, ihan siltä varalta että lapset heräävät paikalla on hyvä olla yksi täysipäinen.
Samaa mieltä, sarkasmi ja nälviminen menee hukkaan anopin suuntaan mutta jos helpottaa omaa oloasi niin siitä vaan.
Mä en ole kyennyt tuottamaan anopille lapsenlapsia koska olen näin lihava, sitä mennään taas kuuntelemaan... mun taktiikka on yrittää kertaalleen olla rakentava jollain tavalla jolal saan edes 10 m etäisyyttä (nyt aion sanoa että käveltäiskö hautausmaalle laittamaan lisää kynttilöitä kun siellä on niin kaunista); muulloin vaan ajattelen että saan pitää ihanaa miestä melkein koko vuoden niin määrätköön anoppi joulusta ja äitienpäivästä.
lapset ei vietä aikaansa paikassa, jossa joku on kännissä. Alkoholia saa juoda, juon itsekin, mutta humalassa ei lasten läsnäollessa olla. Eikä olla tunnelissa silloinkaan, kun ne lapset 'nukkuvat'. Jos olisi tarve niin riitelisin kyllä miehen kanssa asiasta niin pitkään kun tarve vaatii. Jos ei mummo älyä niin sitten ei mummoa nähdä.
AP, tilanteesi on kurja. Ole sinä kuitenkin aikuinen, äläkä alennu anoppisi tasolle.
Pidä lupaus anoppilaan menosta tänä vuonna ja varmista, että satte toisenlaisen joulun ensi vuonna, omassa kodissa.
Lapsenne ovat pieniä, eli pienet nukkumaan ja itse saman tien. Olet kovin väsynyt, tuntuu että flunssa tulossa tmv. Eikä oikeasti tarvitse edes selittää mitään. Menet vain pienten kanssa nukkumaan ja jätät känniset ääliöt keskenään. Itselläsi on sitten aamulla reipas mieli ja jaksat touhuta lasten kanssa.
Älä anna lasten nähdä ja kuulla humalaisia. Katso vaikka tsempiksi YouTubesta Lasinen lapsuus ja päätä, että lastesi ei tarvitse humalaisia nähdä.
Tämä joulu menee nyt näin, mutta tsemppaa seuraavasta parempi!
Tiedän, mistä puhun, sillä olen itse nähnyt lapsena liikaa alkoholin käyttöä ja siitä seurannutta riitelyä. Se ja toki moni muukin johti siihen, että kouluttauduin kasvatusalallle ja tiedän mistä puhun.
Voimia AP!
jotka sanotte ettei pidä alentua samalle tasolle. Mullekin kun kuitenkin on tärkeintä että lapsilla kivaa.
Ärsyttää vaan aina olla itse se "fiksumpi" jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Olisi kiva ottaa itsekin illalla muutama lasi viiniä mutta pelkään osan perheestä ajattelevan että "jee nyt ryypätään".
Hitto soikoon kun noista sukulaisista ei ole mitään hyötyä näin törkeesti sanottuna.
Olin suoraan sanoen shokissa kun ristiäis vieraista suurin osa oli poistunut niin appi nappaa taskusta pullon että "noniin nyt sitten juhlan kunniaksi"...Siis oikeasti lapsen ristiäisetkin olivat ryyppyjuhla?
Olen ajatellut ja jo miehelle puhunut pariterapiasta tms. haluisin niin että joku saisi hänetkin kyseenalaistamaan tuon käytöksen koska tällähetkellä minä olen vain "vaikea" kun muistelen koko ajan muka jtn. menneitä..
Niin no onhan eilinenkin jo mennyttä jos niin haluaa ajatella.
ap
On mustamaalannut minut äitinä ja itseasiassa koko tämän "nettiajan"vanhemmat, esim. lapsen ristiäisissä haki koko ajan muita vieraita ns.tuekseen miten paskoja ovat nykyajan vanhemmat kun kaikki pitää netistä katsoa.Tarvitseekohan edes sanoa että kaikki nuo kommentit ja piikit tulevat kännissä ulos. Selvinpäin ollaan niin pullantuoksuista mummoa ja ei muisteta noita känniheittoja ollenkaan mutta minun reaktioni muistaa kyllä.
Ihanko oikeesti Mummo kännissä ristiäisissä?, muut nälvimiset kehottaisin käsittelemään seuraavana päivänä kun hän selvinpäin , mutta jos isovanhemmat lastenlasten ristiäisissä kännissä niin kyllä olisi saanut minulta (ja mieheltäni) kuulla jälkikäteen asiasta niin selväsanaisesti ettei varmaan toistuisi tämän tyypisissä juhlissa ainakaan.
tuo kuten useimmat vapaapäivät ja joskus arkena.
Appi joka päivä tönössä mutta on sellainen hilpeä ukko. Ei ala riehumaan eikä esim. nostele lapsia...tietää siis rajansa kuitenkin jotenkuten.
ap
Eiks toi ole aika naurettavaa? Mä en jäisi.
Eiks toi ole aika naurettavaa? Mä en jäisi.
ap
"Saman toistat joka kerta ystävällisesti, rauhallisesti ja herttaisesti"
Lause kuulostaa ikävältä. Ja oikeassa elämässä humalaiselle on turha sanoa mitään.
Jos on pakko sanoa, se pitää tehä molempien ollessa alkoholittomassa olossa. Ja silloinkin asioista on puhuttava normaalisti, eikä "Saman toistat joka kerta ystävällisesti, rauhallisesti ja herttaisesti"
Lainaus on teennäistä yritystä vaikuttaa kieromielisesti ihmiseen. Normaali ihmisten välinen keskustelutaito ei siällä tuollaista käytöstä.