Onko töykeämpää ammattikuntaa kuin bussikuskit?
Onhan heissä toki poikkeuksiakin, mutta suurin osa bussikuskeista ainakin täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan todella töykeitä. Monet eivät vastaa mitään jos heitä tervehtii. Tuohtuvat jos joku maksaa lipun käteisellä. Jupisevat itsekseen (kuulen kun istun mieluiten siinä etupenkissä) ja kiroilevat jo ihan siitä, että joutuvat pysähtymään ja ottamaan ihmisiä kyytiin pysäkeiltä. Ja auta armias jos joku erehtyy kysymään jotain. Vastaukset ovat vähintäänkin vittumaisia.
Okei, onhan heillä varmasti aika pienet palkat ja tiukat aikataulut, mutta on paljon muitakin pienipalkkaisia aloja, joissa työntekijät eivät ole ollenkaan niin veemäisiä. Esim. suurin osa tietämistäni siivoojista on ystävällisiä ja mukavia ihmisiä.
Onko muilla samanlaisia bussikuskikokemuksia? Kuten sanoin, poikkeuksiakin toki on!
Kommentit (32)
tervehtivät kaikki jöröjukat aamusta toiseen saamatta vastausta, laskevat hiluista hermostumatta lipunhinnan
jnejne
Mitä pohjoisempana, sitä ystävällisempiä.
Töykeämpiä ovat ainakin terveyskeskuksen hoitajat hyvin usein ja työkkärin väki.
Mulle on muuten ihan sama tervehtiikö bussikuski vai ei. Se on vain sellainen tapa, joka ei todellisuudessa merkitse yhtään mitään. Mun matkantekooni se ei vaikuta mitenkään, enkä usko, että se kuskillekaan on mikään ehdoton must.
on yhteiskunnan tuella elävät kiittämättömät loiset, jotka mammapalstalla valittavat, kuinka eivät ole tyytyväisiä joulupuukeräyksestä tms. saamiinsa, toisten ihmisten hyvää hyvyyttään lahjoittamiin lahjoihin. Sanoisinpa, että tarve ei voi olla kovin suuri, jos kehtaa tulla tänne valittamaan ilmaisista lahjoista! Se on törkeää jos mikä.
on yhteiskunnan tuella elävät kiittämättömät loiset, jotka mammapalstalla valittavat, kuinka eivät ole tyytyväisiä joulupuukeräyksestä tms. saamiinsa, toisten ihmisten hyvää hyvyyttään lahjoittamiin lahjoihin. Sanoisinpa, että tarve ei voi olla kovin suuri, jos kehtaa tulla tänne valittamaan ilmaisista lahjoista! Se on törkeää jos mikä.
Ei ole mikään pakko "hyvää hyvyyttään" antaa yhtään mitään jos ei tippaakaan välitä siitä onko lahja saajalle tarpeen, sopiva tai hyödyllinen.
olen tavannut VR:n rautatieasemien lippupisteissä. Viime aikoina tilanne on kuitenkin vähän parantunut, tai sitten on vaan osunu mukaia kohdalle. Mutta varsinkin vanhemmilla VR:n lipunmyyjillä tuntuu olevan aina nosrun ulkosynnyttimellä.
Bussikuskeja on monenlaisia, en osaa ajatella heitä varsinaisina asiakaspalvelun ydinosaajina, joten välillä vastaan tulavt mörököllit ei juuri hetkauta.
taidat olla itse samaa porukkaa? eihän tuo ole hyväksyttävää käytöstä keneltäkään, en voi käsittää, miksi puolustelet.
Ei ole mikään pakko "hyvää hyvyyttään" antaa yhtään mitään jos ei tippaakaan välitä siitä onko lahja saajalle tarpeen, sopiva tai hyödyllinen.
...ilmoittautua lahjan saajaksi näihin keräyksiin, jos ei ole valmis ottamaan vastaan sitä mitä tulee. Ette kai kuvittele, että sieltä kaikki saisivat jotain perkelee pleikkareita???
antaa kelvoton lahja kuin valittaa siitä.
Koska lahjan antaja antaa jo muutenkin liiastaan, miksi hän ei siis voisi samantien antaa hyvän lahjan jos kerran haluaa antaa. Jos ei halua eikä kykene antamaan mitään kelvollista, ei pidä antaa olleenkaan.
Vai kuka teistä on sellainen vanhempi joka antaa lapselleen kiven kun tämä pyytää leipää ja vaatii tätä sitten olemaan tyytyväinen?
...ilmoittautua lahjan saajaksi näihin keräyksiin, jos ei ole valmis ottamaan vastaan sitä mitä tulee. Ette kai kuvittele, että sieltä kaikki saisivat jotain perkelee pleikkareita???
ne ostetaan omalla rahalla, ei toisten rahalla!
Kysymys kuuluukin, millainen vanhempi laittaa muut maksamaan oman lapsensa lahjat?
Jätänpä nämä keräykset väliin jatkossa.
ne ostetaan omalla rahalla, ei toisten rahalla!
Kysymys kuuluukin, millainen vanhempi laittaa muut maksamaan oman lapsensa lahjat?
Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa lahja?
"Lahjan antaminen eli lahjoittaminen on tavaran, rahan tai palveluksen luovuttaminen toiselle henkilölle tai organisaatiolle vastikkeetta. Sanaa lahja käytetään myös täten luovutetusta esineestä. Lahja voi olla mitä tahansa, joka tekee toisen iloiseksi tai vähemmän surulliseksi." Lähde:wikipedia
Lahjan tarkoitus on siis ilahduttaa ja poistaa surua. Siksi mikä tahansa tavara ei kelpaa.
Yleensä hyvinkasvatetut normaalit ihmiset kyllä ymmärtävät tämän. Vain vauvapalstalla tällaista asiaa joutuu vääntämään ja selittämään.
Tervehtivät ja auttavat jos tarvitsee jotain kysyä reitistä.
Minä myös huuden kiitokset kuskille kun jään bussista pois.
mutta ei paljon puutukaan. Minä tervehdin kuskia _aina_, ja kuskeista hyvällä lykyllä ehkä 20 % vastaa tervehdykseen. Näin siis Helsingissä.
Tänäänkin joku mies huusi, että avaa v*ttu se ovi, kun kuski ei huom,annut avata takaovea, väkeä oli koko käytävä seisomassa, kuski ei varmaan nähnyt sinne taakse
Viime viikonloppuna olin pääkaupunkiseudulla ja käytin myös julkisia. Olin juurikin se matkustaja joka varmistaa kuskilta mihin on menossa ja maksaa käteisellä (eikä edes tasarahalla kun en etukäteen tiennyt paljonko se maksaa). Osui ystävällinen kuski kohdalle sielläkin :)
mutta ei paljon puutukaan. Minä tervehdin kuskia _aina_, ja kuskeista hyvällä lykyllä ehkä 20 % vastaa tervehdykseen. Näin siis Helsingissä.
olisin oman kokemukseni pohjalta arvioinut, että noin 90 % tervehtii. osa toki ehtii tervehtiä jo ennen minua. kyllä löytyy sekä matkustajista että kuskeista niitä jupisijoita ja vittuuntuneita.
bussikuskeja vaan näkee niin usein, että ne muutamat töykeät antaa sellaisen kuvan, että koskaan ei kukaan tervehdi. arvostan kyllä sitä, että bussikuskit jaksaa noinkin kiittämättömässä ammatissa!
minäkin Helsingistä.
Kerrankin näin tapauksen, jossa matkustaja huomasi kesken matkan, että hän on bussissa joka menee kyllä perille mutta sellaista reittiä että kestää puoli tuntia pitempään. Kuski soitti toiseen bussiin ja sopivat sen kuskin kanssa missä pysäkillä pysähtyvät molemmat ja matkustaja vaihtoi autoa. Ei toki Helsingissä, mutta kaupungissa kuitenkin!
jos kuski ei tervehdi, mutta kyllä pitää vastata, jos ei nyt suorastaan ystävällisesti niin ainakin asiallisesti, jos kyytiin nouseva asiallisesti kysyy jotain esim. reitistä tai pysäkeistä. Valitettavati osa kuskeista katsoo tässä olevan kettuilun paikan.
suurin osa kuskeista kuvittelee olevansa rallikuskeja ja kaahaa tuhatta ja sataa, kunnes yht'äkkiä pysähtyy pysäkille. Ja mukavaa seistä rattaitten kanssa kyydissä :D Ainakin näin talvella on vielä liukastakin.
tervehtivät kaikki jöröjukat aamusta toiseen saamatta vastausta, laskevat hiluista hermostumatta lipunhinnan
jnejne