Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma 3. synnytykseni on jäänyt mietityttämään

Vierailija
19.12.2012 |

Synnytin kolmannen lapseni vajaa 3kk sitten. Synnytys on jäänyt mietityttämään itseäni ja minusta olisi ollut kiva käydä synnytystä läpi kätilön kanssa silloin sairaalassa. Kätilö kuitenkin katosi hyvin pian syntymän jälkeen enkä häntä enää sen jälkeen nähnyt. Onkohan mahdollista jutella näin jälkikäteen?

Mietin kyllä myös että tuskinpa se mitään auttaa, mutta olisi kiva käydä se läpi mielen päältä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sen kätilön kanssa?

Voisithan sä neuvolassa jutella synnytyksestä, kyllä se terkkarikin jotain osaa vastata.

Tai sitten otat yhteyttä synnäriin ja kysyt olisiko mahdollista käydä synnytystä läpi.

Kai se voisi helpottaa, jos on synnytys jäänyt mietityttämään.

Olisi kiva tietää mikä sua jäi siinä vaivaamaan. Ehkä voisit myös täältä saada vertaistukea saman kokeneilta.

Vierailija
2/6 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kävi niin äkkiä etten itse oikein pysynyt hommassa mukana. Kätilö oli hidas nuori kätilö jolta sai odottaa jokaista pyytämääni asiaa pitemmän aikaa. Kipu oli kovaa ja tajunta siinä rajamailla. En muista kaikkea ja jotain taas pyörii mielessä liikaakin. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta neuvolassa voisit keskustella. Mulla toinen synnytys oli aika erikoinen ja jutelin siitä neuvolassa useamman kerran.

Mikä jäi mietityttämään?

Vierailija
4/6 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun synnytyksestä on jo 3kk, niin selvästi asia vaivaa sua. Keskustele neuvolassa asiasta. Jos synnytyksessä kätilö on mielestäsi toiminut väärin, niin ota yhteyttä potilasasiamieheen. Voit pyytää selvitystä asioista, jotka ovat jääneet vaivaamaan. Selvityspyyntö tulee tehdä 6kk kuluessa tapahtuneesta ja saat vastineen sille.

Vierailija
5/6 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli nopea ja kaikki kävi äkkiä. Kuitenkin jouduit odottamaan kätilöltä pyytämiäsi asioita pidemmän aikaa.

Mitä sä olet sitten pyytänyt???

Itsekkin olen kokenut nopean synnytyksen. Oltiin synnärillä alle tunti kun vauva jo syntyi. Ei siinä paljon mitään tullut mieleen pyytää tai toivoa.

Mitkään kipulääkkeetkään ei ehdi vaikuttaa, saati että niitä ehtii antaa, jos synnys on edennyt pitkälle.

Multä kätilö kysyi jo salissa oliko kamalaa kun kaikki kävi niin äkkiä. Minusta ei ollut, mieluummin otin sen kaiken nopeasti kerralla kun kiduin monta tuntia avautumisen kanssa.

Vierailija
6/6 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi aikoinaan huolettamaan 1.lapsen synnytys. Se oli vaikea ja päättyi kiireelliseen sektioon. Eniten olin huolissani, oliko vauva voinut kärsiä hapenpuutteesta.

2.lasta odottaessani pelkäsin hirveästi ja vanhat muistot tulivat pintaan. Yllätyin itsekin, kun purskahdin itkuun neuvolassa. Pääsin pelkopolille. Siellä käytiin 1.synnytys papereista ja kaikista säilytetyistä käyristä läpi, selitettiin vauvasta otettujen veriarvojen (happi ym) merkitys, sain varmuuden ettei vauva ollut kärsinyt hapenpuutteesta.

Luulisi, että tuollaiseen "pelkokeskusteluun" pääsisi lähetteellä neuvolasta, vaikka ei olisikaan menossa uudelleen synnyttämään. Ihan vaan, että voisi käydä asiat läpi ja saada mielenrauhan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan