Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen 12 vuotias poika

Vierailija
19.12.2012 |

minulla on uni vaivoja antakaa minulle neuvoja jolla päästä niistä eroon

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes vaastaatte

Vierailija
2/4 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan menet nukkumaan, ja mitä teet sitä ennen? (television katsominen tai pelaaminen voi aiheuttaa "jännitystilan" joka estää nukahtamisen, ja sitten alkaakin jännittää sitä nukahdanko koskaan!)

Nukahdatko ensin ja heräät sitten pian, etkä enää saa uudestaan unta? Se on usein stressin syytä. Onko elämässäsi hermostuttavia asioita tai oletko hermostunut ihminen yleensä?

Vai eikö unta vain riitä? Oletko väsynyt päivisin? Nukutko päiväunet?

Kouluterveydenhoitaja on oikea henkilö auttamaan jos sinulla on unettomuutta niin paljon että se vaivaa normaalia elämääsi - vaikka koulunkäyntiä! Hänen kauttaan voit saada lääkäriltä vaikka unilääkkeitäkin, mutta ensin käydään läpi milloin nukut, mitä syöt, milloin heräät, onko jotain terveyssyitä jonka takia et saa nukuttua.

Murrosiässä on tavallista, että unirytmi siirtyy. Alkaa nukuttaa myöhemmin kuin ennen. Kun silti pitää herätä kouluun aikaisin, se on vaikeaa. Joskus unirytmi menee ihan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsonut Nälkäpelin?

Vierailija
4/4 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melatoniini voi auttaa. Sitä saa lääkäriltä. Jos sinua kiusataan koulussa tai on kotihuolia, käy juttelemassa koulukuraattorille tai terveydenhoitajalle tai opettajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi